פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב

37 מדריך והנחיות תעסוקה רמה 1 2 3 4 5 הגדרה פעולות תנוחתיות פעולות ידניות פעולות מכוונות למטרה פעולות חקירה יזומות פעולות מתוכננות ומבוקרות תקשורת מנסה לשנות תנוחת גוף עקב מגע של הזולת עוקב אחר הוראות מידיות אינו מגיב ללא דרבון. מתקשר ברמת הפרט בלבד. מגיב לעתים שלא לעניין ולא בהתאם לנושא. מתקשה בלמידה של חומר חדש מביע את דעתו בקבוצה אך מתרכז בעצמו. מקיים אינטראקציה חברתית הולמת. פעילות פרטנית ללא. זקוק להכוונה והדגמה ממשית, בצירוף דרבון מילולי מתמשך וצמוד, לשם השגת המטרה (פעולות בעלות שלב אחד לביצוע). זקוק לדרבון מילולי מתמשך בלבד להשגת המטרה. מבצע פעולות בנות מספר שלבים ללא יכולת לזהות ולתקן טעויות (אין תכנון ובקרה). זקוק להכוונה מילולית קלה לשם השגת המטרה - עקב קושי בתכנון ובארגון. מבצע פעילות בעלת מספר שלבים (תוך כדי עבודה בדרך של ניסוי וטעייה). עובד על פי הוראות רב שלביות ומבצע בהתאם לנדרש. יש יכולת תכנון בקרה וגמישות מחשבתית המאפשרת יצירה מעבר לנדרש. פעילות קבוצתית ללא. רמת מסוגלות בסיסית. עבודה בשלב אחד לזמן קצר. יכולת למידה בסיסית מחברי הקבוצה (באמצעות הדגמה וחיקוי). מחקה פעילות של מדריכה או חברי הקבוצה (ללא יכולת ליזום בעצמו). זמן פעולה* * 01-03 דקות 03 דקות עד שעה. מעל שעה. לא מוגבל *זמן פעולה: משך הזמן המתאים להתערבות על ידי מדריכת תעסוקה בהתאם לרמה המאפשרת למטופל השתתפות בפעילות במהלך החודש. ייתכן מצב של חוסר הלימה בין רמת ההשתתפות לבין משך זמן ההשתתפות בפועל. במקרה של חוסר הלימה, יש להיוועץ עם צוות הריפוי בעיסוק או עם גורם מוסמך אחר. ברמת השתתפות 1 יש חשיבות לעודד מגע, בעיקר באמצעות הדרכת הצוות הרב-מקצועי, מטפלים ובני משפחה. קביעת רמת השתתפות במצבי ביניים ייתכנו מצבים בהם המטופל נמצא בין שתי רמות וההגדרה המתוארת בטבלה לא מאפיינת אותו במדויק. בה של התיאור לרמת ההשתפות בפועל. במידה ְ ר ִ " או "-" כדי לתאר את מידת הק +" - במצב זה, ניתן להשתמש ב וכדומה. לעומת זאת, במידה +2 ,+1 : ". לדוגמה +" שהמשתתף נמצא מעט מעל רמת ההשתתפות הרצויה, נסמן שהמשתתף נמצא מעט מתחת לרמת ההשתתפות הרצוייה, נסמן "-". לדוגמה: 2-, 3- וכדומה.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==