פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב
46 מדריך והנחיות תעסוקה פעילות/ טכניקה הגדרה נושא פעילות סביב "נושא מרכזי" כוללת בין שלושה לשבעה שלבים שונים הקשורים באופן ישיר ל"נושא". כל שלב בפעילות הוא "תת-נושא" המהווה הפעלה קצרה בפני עצמה. במהלך תכנון השלבים, יש לוודא שימוש בארבע טכניקות שונות. ) - התמצאות בזמן, במקום, באדם ובסביבה בה Reality Orientation( R.O. השלב הראשון: בכל נושא הינו המטופל נמצא (או התכנסות לשם הצגת הנושא, הכוללת הצגת המרכיב המרכזי עליו תתבסס הפעילות). השלב האחרון: הינו סיכום הנושא, חזרה על השלבים, שאלת שאלות והבעת דעות על ידי המשתתפים, שירה, שמיעת מוזיקה או הצגת העבודות שיוצרו במהלך הפעילות. שלבי הפעילות: תת-הנושאים המרכיבים חלק זה צריכים להיות מדורגים כך שהשלב האמצעי יהווה שיא אליו מגיעים, ממנו יורדים לקראת שלב הסיום. על השלבים להיות מורכבים מטכניקות שונות אשר יעוררו עניין וישמרו על ריכוז המשתתפים לאורך זמן הפעילות. מספר משתתפים: בין חמישה לחמישה-עשר משתתפים. זמן פעילות כולל: 02 דקות עד שעה וחצי. מספר השלבים = זמן פעילות לכל תת-שלב: זמן הפעילות זמן פעילות כולל רמת השתתפות: 3 ומעלה טכניקות לקבוצת נושא: ראו עמ' 062. מטרות לקבוצת נושא: ראו נספח 1 בעמ' 952. מטבח "פעילות מטבח" הינה פעילות המבוססת על הכנת סלט, משקה, אפייה או בישול. על אף שמה, הפעילות לא חייבת להתקיים אך ורק בסביבת מטבח טיפולי, אלא יכולה גם להתקיים בחדר יום של המטופלים. מהלך הפעילות יכול לכלול את הכנת התפריט ושיחה על משמעות המזון (מידע קלורי, ויטמינים, צבע ומרקם המזון). כמו כן, במהלך הפעילות ניתן לשלב גירוי כל החושים: טעם, ריח, מישוש, ראייה, ואף שמיעה. מספר משתתפים: בין חמישה לחמישה-עשר משתתפים. זמן פעילות: 02 דקות עד שעה וחצי. יש לתכנן את מהלך הפעילות: הכנת המצרכים, הכנת החומרים מראש כך שיתאפשר למשתתפים לעבוד כפי יכולתם. יש להותיר בסיום זמן לאכילה/טעימה. כמו כן, יש לחשוב על פעילות למשך הזמן בו התבשיל מתבשל או נאפה. רמת השתתפות: 3 ומעלה. מטרות: פרוט נוסף בע"מ 86.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==