פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב
65 מדריך והנחיות תעסוקה חיבורים כאשר הדיון מגיע לשלב הפיענוח האישי של המתרחש ביצירה המוצגת, ניתן לבקש מהמשתתפים להתחבר ולשתף בחוויות אישיות מחייהם. תהליך זה יאפשר למשתתפים לתת משמעות מחודשת למתרחש ביצירה. אין להסס מלאפשר הבעת דעות שונות. ניתן לשאול שאלות מכוונות. לדוגמה: • "אילו תגובות מעוררת בך היצירה?" • "האם אתם אוהבים את היצירה?", "מדוע כן ומדוע לא?" חשוב שהמדריכה תוכל להביע את דעתה, אך עליה להדגיש שזו דעתה האישית ולאפשר דעות נוספות. פעילויות יש לעודד את המשתתפים לשיחה בזוגות או עם בני משפחה (במידה שהם שותפים למהלך הפעילות). סיכום יש לחבר את קצוות החוטים ולסכם את מהלך הפעילות. ניתן לשקף את המשמעות והערכים המתווספים מעבר לפעילות עצמה. יש להודות למשתתפים על הנוכחות, שיתוף הפעולה והרעיונות שהציגו. יש לזכור שמטרת הפעילות היא לאפשר חוויה משמעותית, מהנה ותכליתית. זאת, תוך כדי יצירת אינטראקציה חברתית, מכובדת ובוגרת, המתאימה לגיל המשתתפים והמחזקת את התחושה כי חוויותיהם ודעותיהם חשובות ובעלות משמעות. בעלי חיים בעלי החיים הינם משמעותיים מאוד לבני האדם בכלל, ולמטופלים מבוגרים המאושפזים במחלקות שונות, בפרט. בפרסומים שונים נמצא, שקשר עם בעל חיים משפר תפקוד חברתי, מעודד שליטה עצמית, ואף מפחית התנהגות לא רצויה ותוקפנות. שימוש בבעלי חיים כאמצעי מתווך מעניק גירויים שונים ומקיפים, ביניהם גירוי חושי המגע, השמיעה והראייה. הטיפול בבעלי חיים מעורר בקרב המטופל רגשות שונים כגון אחריות, אמפתיה, מסוגלות וביטחון עצמי. קווים מנחים • יש לשקול אם לגדל בעלי חיים במוסד או להביאם על ידי מפעיל מקצועי (מטפל) מבחוץ. • יש לשקול אילו בעלי חיים מתאימים למסגרת המוסד. • יש לשקול לאיזו אוכלוסיית מטופלים ההתערבות מיועדת, והאם הם יכולים להיתרם כתוצאה מהפעילות. • יש לשקול אם קיימת סכנה למטופל או לבעל החיים עצמו, הן מבחינת רמת אלימות במחלקה, והן מבחינת הימצאותם של חיידקים עמידים במחלקה היכולים לעבור לבעל החיים ודרכו לבני אדם נוספים. • יש לשקול את דרכי הטיפול בבעל החיים. בכלל זה: מזון, היגיינה, חיסונים ומקום מגורים מסודר ומוגן עבורו. • יש לשקול את מספר ההתערבויות הרצוי במהלך השבוע, החודש או השנה.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==