פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב

66 מדריך והנחיות תעסוקה דוגמאות לתיאור עבודה עם סוגים שונים של בעלי חיים: בעל חיים תיאור פעילות כללית דגים תוכים מכרסמים (שרקנים וארנבות) כלב חתול • האכלה. • בחירת שמות. • זיהוי לפי שם. • זיהוי לפי צליל. • התבוננות וצפייה בהתנהגות בעל החיים. • מסירת ידע כללי על אודות כל בעל חיים. • יצירה: ציור, פיסול, בניית בית, הדבק (קולאז'). • תמונות של בעלי חיים: ביתיים, פרא וספארי. כללי אחזקה של בעלי חיים וטיפול בהם (מבוסס על נוהלי משרד החינוך - חוזר מנכ"ל תשס"ב/9 (א) י"ט אייר תשס"ב, 1 במאי 2002)* *יש לעקוב אחר שינויים ולאמת כי הנוהל עדכני 1 1 . כללי 1.1 1 . ההוראות שלהלן נועדו להבטיח מניעת סבל מבעלי חיים המוחזקים בפינות החי שבמוסד. מנהל המוסד אחראי למלא אחר הוראות אלו. 1.2 1 . אין בהוראות אלה כדי לפגוע בהוראות חוק כלשהן לעניין אחזקת בעלי חיים ורווחתם או לשנותן. 2 2 . הגדרת פינת חי 2.1 2 . פינת חי היא מקום או מתקן שמוחזקים בו יותר משלושה בעלי חיים. 2.2 2 . למרות האמור ב-1.2 לעיל, אקווריום שמוחזקים בו דגי נוי אינו נכלל בהגדרה של פינת חי. 3 3 . מרכז פינת החי 3.1 3 . בכל מוסד שיש בו פינת חי ימונה מרכז שיהיה האחראי על פינת החי. על המרכז להיות בעל ידע וכישורים. 3.2 3 . למרכז פינת החי ימונה ממלא מקום, והוא יהיה אחראי על פינת החי בזמן שהמרכז לא יימצא במוסד. 3.3 3 . המרכז או ממלא מקומו יערכו לפחות פעם אחת בכל יום ביקורת בפינת החי, וכן בכל מקום במוסד שמצויים בו בעלי חיים. 4 4 . החזקת בעלי החיים 4.1 4 . המבנים, הגידור, השערים, הכלובים וכן מתקנים אחרים הקשורים להחזקת בעלי החיים יהיו כולם בהתאם להוראות הבטיחות בחוזר שהוזכר לעיל. 4.2 4 . הממשק, לרבות הזנת בעלי החיים והטיפולים השגרתיים בהם, יהיה על פי ההנחיות בחוברת "מדריך להקמה, אחזקה וטיפול בבעלי חיים בפינות חי ובמוסדות חינוך" (אותו ניתן לרכוש דרך משרד החינוך - פרטים בסוף נוהל זה*). 4.3 4 . לא יוחזקו ביחד בעלי חיים העלולים לפגוע זה בזה. 4.4 4 . לא תתאפשר רבייה של בעלי חיים, אלא אם כן הוסדר מראש מקום לגידול ולהחזקה נאותים של בעלי החיים האמורים להיוולד.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==