פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב
84 מדריך והנחיות תעסוקה פעולות נדרשות מיומנויות ביצוע: מיומנויות מוטוריות: :)Posture( יציבה • : שומר על שליטת גו לאורך כל המשחק - ללא שינוי תנוחה או איבוד שיווי משקל המפריע Stabilizes - מייצב להמשך ההשתתפות במשחק. • : שומר על ישיבה זקופה למשך המשחק. Aligns - מיישר • : ממקם את הגוף ביחס לשולחן, את הכיסא שיושב עליו ביחס לשולחן, ואת הטבלה במרחק Position - ממקם מתאים המעודד שימוש יעיל בתנועת המפרקים בזמן המשחק. :)Mobility( תנועה • : מיישר את הזרוע ומושיט את ידו כדי למקם את הכרטיס במשבצת. Reaches - מושיט כוח ומאמץ: • : תופס את הכרטיס ומחזיק אותו. Grips - אוחז מיומנויות תהליך: אנרגיה: • שומר על קצב- המשחק דורש שמירה על קצב עקבי ויעיל לאורך כל המשחק. • : שומר על קשב ומיקוד במשך המשחק, ללא הסחת דעת. Attends - שמירה על קשב ידע: • חוקר: מחפש את המידע הנחוץ למשחק. למשל: מברר לגבי שתי התכונות, מסתכל על כרטיסי השוליים, וכן הלאה. ארגון במרחב ועם חפצים: • מארגן- מסדר את הסביבה ואת הכלים הנחוצים למשחק באופן שיקל עליו. למשל: מניח את הטבלה מולו, על השולחן, ואת הכרטיסים בצד. • משחזר- מסדר את אזור המשחק ומחזיר את הטבלה והכרטיסים לקופסה; במידת יכולתו, אף מחזיר את המשחק למדף המיועד. מיומנויות תקשורת ויחסי גומלין: מחוות פיזיות: • מביט: משתמש בעיניו כדי לתקשר עם הסובבים. החלפת מידע: • מדבר- משתמש במילים בכדי להבהיר את עצמו. למשל: מציין את שתי התכונות שבכרטיס ומסביר מדוע הוא מיקם אותו במקום הספציפי. יחסים בין-אישיים: • מתייחס- מתייחס לאחרים בעת המשחק באופן המאפשר בניית קשר. • משתף פעולה- עובד יחד עם הקבוצה לקראת המטרה המשותפת. • מכבד- מתאים את התנהגותו באופן העונה על בקשות ותגובות המטפל ויתר המשתתפים. מבנים גופניים נדרשים: המטופל משתמש באיברים האנטומיים הבאים: מערכת העצבים, העין (לראייה), האוזן (להקשבה), קול ודיבור (כשמדבר), תנועת גפיים (ידיים), עור (תחושתי).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==