פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב
86 מדריך והנחיות תעסוקה לפעילות מודרכת עם מטופלים - בהתאם לרמת השתתפות רמת השתתפות רמת השתתפות 2 2+ רמת השתתפות רמת השתתפות -3 יכולת ביצוע פעולה מונטונית - החוזרת על עצמה פעולה מונוטונית מכוונת עם תגובה חלקית פעולה מכוונת מטרה המביאה לתוצר סופי (בעזרת המדריכה) סוג ההוראה מרכיב הדגמה והוראה מילולית תוך דרבון מתמשך הוראה מילולית וחזותית של המוצר המוגמר קיימת למידה מחברי הקבוצה מיון הכנסה של סכו"ם לתבנית מיון סכו"ם מיון תמונות לשתי קבוצות שונות הרחוקות סמנטית (קבוצות בעלות משמעות שונה) למשל: קבוצת כרטיסיות המציגה בגדים, וקבוצה נוספת המציגה כלי תחבורה. הכנסה של אטבים לקופסה מיון אטבים מיון גרביים הכנסה של גרביים לקופסה מיון חרוזים גדולים הכנסת צורה בודדת לקופסה מיון צורות גאומטריות הכנסת צורה בודדת לקופסה מיון צבעים השחלה השחלת טבעות דרך מוט או קונוס השחלת קונוס על גבי קונוס. השחלת חרוזים גדולים דרך מוט השחלת שרוכים בלוח קשיח על פי דוגמה (כגון לוח סקיצה) השחלה של שני חרוזים ברצף דרך שרוך עבה וקשיח. הברגה הוצאה או הכנסה של ברגים מתוך לוח המונח אופקית או אנכית על גבי שולחן. הברגה של ברגים גדולים במיוחד אל תוך לוח עץ המונח על השולחן. הברגה לפי גודל, צורה וצבע. סריגה ושימוש בצמר פרימת חוט צמר מתוך סריג ישן. גלגול צמר לכדור גלגול הצמר בשתי וערב לאורך שיפודים המחוברים בצורת כוכב (או שמש). מגזינים וכתבי עט דפדוף סתמי. התבוננות בתמונות גדולות. זיהוי מילה גלובלית, פשוטה ומוכרת, או אותיות בודדות. קריאת מילים גלובליות והבנה חלקית של משמעותן. המטופל יהיה מסוגל להתאים מילים לתמונות ולחלק לקטגוריות הרחוקות סמנטית. כלים מוזיקליים הקשה מונוטונית - ללא תכלית מוגדרת. ניתן להשתמש במקל גשם. יכולת חיקוי תוך שימוש בכלי הקשה כגון תוף, קסילופון או מצתלתיים. ניתן לאפיין צלילים באמצעות חיקוי והדגמה. זיהוי ואבחנה שמיעתית בין שני צלילים.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==