פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב

87 מדריך והנחיות תעסוקה   (על פי קלאודיה אלן) רמת השתתפות 3 רמת השתתפות 4 רמת השתתפות 5 פעולה מכוונת מטרה המביאה לתוצר סופי (תוך סיוע מינימלי, הכוונה והשגחה צמודה של המדריכה) פעולה מכוונת מטרה המביאה לתוצר סופי (תוך השגחה מינימלית של המדריכה) פעולה מכוונת מטרה אותה בוחר המשתתף באופן עצמאי, יוזם, מבקר ולומד מתוך ניסוי וטעייה הוראה מילולית וחזותית של המוצר המוגמר קיימת למידה מחברי הקבוצה זקוק להכוונה מילולית קלה והדגמה מילולי מיון תמונות לשלוש עד ארבע קבוצות שונות הרחוקות סמנטית. מיון תמונות לשלוש עד ארבע קבוצות הקרובות סמנטית (קבוצות שיש להן מכנה משותף רחב, אך יש לכל תת- קבוצה ייחוד שונה). למשל: בגדים ניתן לחלק לכרטיסיות המייצגות הלבשת פלג גוף עליון ולכרטיסיות המייצגות הלבשת פלג גוף תחתון; הלבשה תחתונה ועליונה. או חלוקה לקבוצות בהתאם לעונות השנה; וכן הלאה מיון תמונות וחפצים תוך התייחסות ליותר משלוש תכונות. השחלה של לפחות שלושה חרוזים ברצף. השחלת חרוזים ליצירת שרשרת על פי דוגמה. השחלת חרוזים ליצירת שרשרת פרי הדמיון. הברגת צינורות אינסטלציה בקוטר של עד 5 ס"מ לפי דגם פשוט מצולם. הברגת צינורות אינסטלציה בקוטר של עד 5 ס"מ לפי דגם תלת-ממדי פשוט, מצולם או מצוייר. הברגת מבנים מתכתיים תוך שימוש בברגים, אומים ומפתח שבדי קטן - כדוגמת אלו המיוצרים על ידי חברת http:// : ומוצגים באתר Erector . www.erectorusa.com סריגה בשתי מסרגות לפי דוגמה פשוטה (בהדגמת המדריכה) למשל: סריגת צעיף. המדריכה מסייעת למטופל בבחירת הדוגמה, וכן בכל שלב - בהתאם ליכולתו ולקצב התקדמותו. סריגה לפי דוגמה ממגזין (בסיוע המדריכה). המטופל בוחר את מספר המסרגות (1-5), את גודלן (1-21), ואת טכניקת הסריגה המתאימה. קריאת משפטים קצרים. ניתן להיעזר בניקוד. המטופל יהיה מסוגל לחזור במילים שלו על הרעיון הכללי המבוטא במשפט. המדריכה מכוונת ומסייעת במציאת מגזינים וכתבי עת. הכוונה לכתבה או פסקה רלוונטית. קריאת חומר מותאם, הולם ובעל עניין למטופל. זיהוי קטע מוזיקלי קצר בן 5 דקות; המטופל מזהה את הכלים המוזיקליים הדומיננטיים בקטע הנשמע; המטופל מסוגל להצטרף ולחזור על המקצב המושמע בעזרת כלי הנגינה שבידו; הבחנה בין סוגים שונים של סגנונות מוזיקליים (מזרחי, קלאסי, פופ, מוזיקת הרפייה וכדומה); המטופל קשוב לקטע מוזיקלי הנמשך כ-51 דקות; המטופל מבחין בין קטעים מוזיקליים דומים, ומסוגל להשוות ולתאר את ייחודיות הקטעים המושמעים; המטופל מסוגל לתאר בצורה קונקרטית את רגשותיו העולים מהקשבה למוזיקה; המטופל בוחר קטע מוזיקלי ומסוגל לתאר בצורה מופשטת את רגשותיו; המטופל בוחר בעצמו כלי נגינה ומשתלב בקצב המנגינה, תוך הכוונה ועידוד מצד המדריכה;

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==