פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב
88 מדריך והנחיות תעסוקה דוגמאות לפעילות יצירה עם מטופלים - בהתאם לרמת השתתפות רמת השתתפות רמת השתתפות 2 2+ רמת השתתפות יכולת ביצוע פעולה מונטונית - החוזרת על עצמה פעולה מונוטונית מכוונת עם תגובה חלקית סוג ההוראה יצירה הדגמה והוראה מילולית תוך דרבון מתמשך קיפול נייר (אוריגמי) מעיכת נייר או סיבובו בתנועה המדמה סחיטת מגבת. יצירת אקורדיון, פרפר, מניפה או עלה. צביעה וציור יצירת נקודות, קווים ועיגולים בצורה מחזורית. המשתתף בוחר צבע אחד מתוך מערכת מצומצמת (סט) - בהתאם להנחיות המדריכה צביעה בתוך מסגרת של שבלונה (תדמית) גדולה. מעקב אחר קווי מתאר קיימים. רקמה מעשה מחט: תפירת צורות שונות באריג תוך שימוש בחוטים צבעוניים - לנוי ולקישוט. האריג יכול להיות צפוף ו/או דליל. סוגי החוטים בהם ניתן להשתמש: מולינה, פנינה צמר, זהב, כסף או סינתטי. ניתן להשתמש במחט חדה או כהה, מחומר מתכתי או פלסטי. פעולה אוטומטית עם חוט עבה ומחט פלסטית כהה ותפירתו אל תוך רשת גדולה וברורה - ללא סדר וארגון. "תך תוכף" - התך נרקם לכיוון אחד (בעלי יד ימין דומיננטית: מימין לשמאל) ברשת בעלת מרווחים גדולים ורחבים יש לעקוב אחר הקווים שעל גבי הרשת. שטח הפנים של הבד הוא קטן יש לוודא כי המחט המשמשת לרקמה אינה חדה. אפליקציה טכניקה של הדבקת או תפירת דמויות ואורנמנטים על גבי בד, נייר, עור, קליפות עץ וכדומה - לצורכי קישוט. הדבקת צורות צבעוניות על גבי משטח נייר, בריסטול או קרטון. הדבקת צורות גאומטריות צבעוניות לאורך קווי מתאר לשם קבלת אובייקט סופי כגון צורה גאומטרית, פרצוף, פרח וכדומה. החדרת בד המונח על גבי קלקל ("קלקר") בלחיצת עיפרון או מקל חד לתוכו. החדרת הבד אל תוך הקלקל בנקודות המסומנות מראש מותרת סטייה מקווי המתאר.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==