פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב

89 מדריך והנחיות תעסוקה    (על פי קלאודיה אלן) רמת השתתפות -3 רמת השתתפות 3 רמת השתתפות 4 רמת השתתפות 5 פעולה מכוונת מטרה המביאה לתוצר סופי (בעזרת המדריכה) פעולה מכוונת מטרה המביאה לתוצר סופי (תוך סיוע מינימלי, הכוונה והשגחה צמודה של המדריכה) פעולה מכוונת מטרה המביאה לתוצר סופי (תוך השגחה מינימלית של המדריכה) פעולה מכוונת מטרה אותה בוחר המשתתף באופן עצמאי, יוזם, מבקר ולומד מתוך ניסוי וטעייה הוראה מילולית וחזותית של המוצר המוגמר קיימת למידה מחברי הקבוצה זקוק להכוונה מילולית קלה והדגמה מילולי בניית פריטי נייר: מניפה, פרפר, פרחים שרשראות, כובע, סירה וכוס. בניית פריטי נייר בסיסיים בשלושה-ארבעה שלבים מכיוון שאין בקרה עצמית - על המדריכה לעקוב ולסייע באופן מעשי במהלך הביצוע. אוריגמי בהתאם לדוגמאות מוחשיות הבנויות מראש (בליווי המדריכה). אוריגמי על פי הוראות מסורטטות מתוך ספר (תוך הדרכה והכוונה של המדריכה). עבודה על גבי שבלונה (תדמית) ומילוי שטח המתאר של התמונה (תוך כדי דרבון מתמשך מצד המדריכה להשלמת הפעולה). בחירת צבע באופן עצמאי המטופל יכול למלא את שטח מתאר התמונה או להשלים את הציור בעזרת המדריכה. המטופל בוחר רעיון מוכר המטופל מסוגל לבצע ציור בן מספר שלבים תוך ניסוי וטעייה. ציור מופשט מהדמיון באופן עצמאי, למידת טכניקות חדשות, ואף למידה מטעויות ותיקון בהתאם. "תך תוכף" - ניתן לצמצם במעט את המרווחים ברשת ולהוסיף פניות בעת הרקמה לכיוונים שונים על גבי הרשת יש ציור בסיסי. "תך תוכף" - מילוי פנים הצורה שנסגרה על פני הרשת ברקמה. שימוש בשתיים עד שלוש טכניקות מוכרות ולימוד טכניקה אחת חדשה (לאחר הדגמה והכוונה מעשית על ידי המדריכה). שימוש בטכניקות שונות ומורכבות לאחר הסבר והדגמה (למשל: תך שרשרת, תך טמבור, תך שרשרת כפולה, תך מכונה וכן הלאה). הדבקת חומרים מהסביבה כגון עלים יבשים, פקקים של בקבוקים, שעועית יבשה, אפונה, קליפות של אגוזים וכדומה - במטרה לקבל מוצר מוגמר. הדבקת חומרים שונים על גבי משטח מצויר כדי ליצור תמונה הדומה לתמונה שעל גביה מדביקים. הדבקת חומרים שונים על גבי משטח נקי - כדי לקבל תמונה הדומה לתמונה הנמצאת מול המטופל. שימוש בטכניקות שונות וחומרים שונים לאחר קבלת הסבר והדגמה. בחירת צבע או צורת הבד מתוך מגוון מצומצם החדרת הבד בעזרת המקל תוך סטייה מועטה. המטופל מסוגל לבחור רעיון אפליקציה לביצוע לאחר הצגת מבחר מצומצם (2-4) של רעיונות; המטופל בוחר באופן עצמאי את צבע וצורת הבדים - מתוך מגוון רחב של אפשרויות; המטופל מחדיר את הבד לפי קווי מתאר באופן מדויק למדיי; המטופל מסוגל להוסיף הדבקות על הבד, כדי לגוון וליצור מוצר סופי. המטופל בוחר באופן עצמאי רעיון לביצוע. המטופל בוחר ומבצע רעיון מופשט מפרי דמיונו.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==