פעילות פנאי ותעסוקה לזקנים | יובל נוה, מרגריטה רחנאייב
99 מדריך והנחיות תעסוקה שינויים תאור הפעילות מטרה קטגוריה שם הפעילות ציוד אם המשתתף מפחד לפוצץ את הבלון המדריכה יכולה לעשות זאת בשבילו.במקום- ניתן לרשום את השאלות על כרטיסיות להכניס בקופסא ולהעביר אותה בין המשתתפים. כל משתתף בטורו לוקח כרטיס מקריא את השאלה ועונה. מכניסים לבלונים פתקיות עם שאלות מנחות כגון: תאר לנו על הבית בו גדלת? מה הייתה העבודה הראשונה שלך? מה אתה זוכר מסבתא "Date" וסבא שלך? ה הראשון, המורה הדוחה מימי בית הספר? ...את הפתקיות מכניסים לבלונים ומנפחים אותם. על המשתתף לבחור בלון ולפוצץ אותו. לאחר שמפוצץ אותו לוקח את הפתקית ועונה על השאלה. עידוד אינטראקציה חברתית, העלאת זיכרונות. בלונים בצבעים שונים, פתקיות עם שאלות מנחות להעלאת זיכרונות. סיכה או מספריים לפיצוץ הבלון. פיצוץ בלונים זיכרון ניתן להשתמש בתמונות של רהיטים ישנים – אנטיקות ולעודד את המשתתפים להתייחס עליהם. בכל פעם נשלף פריט בודד מתוך "קופסת הזיכרונות" והמשתתפים מעודדים לתאר את החוויה שלהם. לאפשר למשתתפים לעלות זיכרונות באמצעות אסוציאציה פריטים ישנים: צעצועים, מגהץ ישן, רדיו וכו'. קופסת הזיכרונות זיכרון המשתתפים מוזמנים למסיבת תה עם עוגיות עם הדובי שלהם. על אחד מהמשתתפים מספר על הדובי שהיה לו בילדותו. עידוד אינטראקציה חברתית והעלאת זיכרונות בובות – רצוי של דובים. תה ועוגיות. בובות זיכרון המשתתפים מתחלקים לשתי קבוצות, כל קבוצה עונה בזמן נתון על שאלות כגון" שירים שיש להן שמות של נשים או פרחים, צבעים מזג אוויר וכו'. בסיום הזמן הנתון על כל קבוצה לשיר את השיר שמצאו.על כל שיר שהקבוצה שרה היא מקבלת נקודה. לאפשר למשתתפים לעלות זיכרונות באמצעות אסוציאציה הקשורה לשירים, עידוד עבודת צוות ו עידוד אינטראקציה חברתית. נייר וכלי כתיבה, לוח מחיק לרשום ניקוד. מוזיקה זיכרון ניתן לרשום שנה מסוימת על לוח מחיק והמשתתפים מציינים אירועים בהתייחס לאותה השנה. על דף ובו רשומים לאורך השנים של המשתתף החל מילדותו ועד היום.על המשתתף לציין בכל שנה אירוע משמעותי עבורו. עידוד אינטראקציה חברתית והעלאת זיכרונות. דפים וכלי כתיבה. יומן זיכרון
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==