משפט, צדק וזיקנה | ישראל דורון

207 . כשהחוק פוגש נהגים זקנים ארץ מדיניות נפרדת לזקנים גיל יישום תדירות חידוש הרישיון (בשנים) שיטת ההערכה זהות האדם הקובע כשירות רפואית לנהוג 5 ירדן לא — בכל 01 שנים בדיקה רפואית כל רופא 6 הונג קונג כן 70 בכל שנה או 3 שנים (תלוי בתשלום אגרה) בדיקה רפואית כל רופא; עם זאת, פקיד הרישוי רשאי שלא להעניק את הרישיון בעת שמופיע לפניו הנהג המבוגר 7 ארגנטינה לא — בכל 5 שנים בדיקה רפואית כל רופא 8 פורטוגל כן 50 חידוש בגיל 06, 56, 07, ומגיל חידוש בכל — 70 שנתיים בדיקה רפואית כל רופא כפי שאפשר להתרשם מהטבלה, יש שונות לא רק בפרטים (הבדלים במשך תוקף הרישיון, למשל) אלא גם בתפיסה הקונספטואלית (אם בכלל ליצור רגולציה שונה לנהגים זקנים). עם זאת, תמונה אינטגרטיבית של שיטות ההסדרה החוקית השונות מגלה כי יש "מוקדים" שונים של שיטות רגולציה חוקיות: במסגרת — : אימוץ של "גבול גילי" המוקד החוקי הראשון הוא מוקד הגיל ליצירת שוני בתצורת ההסדרה החוקית. לדוגמה, כשאדם מגיע — חקיקה לגיל מסוים תקופת תוקף הרישיון עד לחידושו משתנה ומתקצרת. : אימוץ של "בדיקות רפואיות" שהן המוקד השני הוא מוקד רפואי במסגרת החקיקה. בדיקות אלה יכולות להיות — תנאי לחידוש הרישיון מינימליסטיות (בדיקת ראייה בלבד) או מקסימליסטיות (בדיקה פיזית מקיפה על ידי רופאים מומחים). : הטלת חובה חוקית על אנשי מקצוע המוקד השלישי הוא חובת דיווח (בעיקר רופאים, אך לא רק הם), לדווח לרשויות התחבורה על נהגים שבשל סיבות רפואיות, פסיכולוגיות, חברתיות או אחרות יש ספק בכשירותם להמשיך לנהוג. : הטלת חובה חוקית על המוקד הרביעי והאחרון הוא חובת התייצבות

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==