הארגון | המגזין החברתי של ציבור הנכים | 48 | יולי 2018, תמוז תשע"ח

ללא לחץ. זה חשוב שגם איחדו את כל הרשויות למועד בחירות אחד. החגיגה תהיה מושלמת. אנו שומעים שיש המון מתמודדים המסתערים על הבחירות ואפילו נשים רבות, הרבה יותר מבעבר וקוראינו יבקשו לקבל עצה. כיצד ובמי כדאי לבחור? כ מצביע " אכן שאלת השאלות. הציבור בד עבור מועמדים מוכרים לכן גם לראשי רשויות מכהנים המתמודדים מחדש יש יתרון. יחד עם זאת, כדאי לשים לב לדברי הפוליטיקאים. כולם מבטיחים הבטחות. אני מעדיף כאלה שאומרים דברים מותנים. כלומר, המועמד אומר כי הוא רוצה לעשות ומראה מאיפה המשאבים ' או ג ' , ב ' א לעשות זאת. זה נראה אמין יותר ולא להבטיח הבטחות כאלה שאף אחד לא מאמין להם. עניין נוסף שצריך לשים לב זה כמובן יושרם של המתמודדים. בציבור, נושא השחיתות ברשויות המקומיות תופס עניין מרכזי ונראה שגם ישפיע על הצבעת התושבים. נושא קריטי בבחירות לרשויות במיוחד לאחר שנודע כי רבים נעצרו בחשדות שונים... אכן, נושא מרכזי במיוחד במקרים שראשי רשויות נתפסים כמושחתים בהגדרה אבל עושים עבודה מצוינת לטובת התושבים. יש מושחת שבונה ועושה ויש אחד לא מושחת שלא עושה כלום לעירו, במי תבחר? מדוע מצביעים עבור מועמד כזה או אחר זה נושא שעדיין אין תשובה עליו. קשה מאוד להוזיז ראש עיר מכהן. ברוב המקרים הם ממשיכים. התפיסה היא שעדיף לי אחד שאני מכיר אותו ויודע מה הוא עושה מאחד שאיני מכיר... בכל זאת, יש הבדל בין בחירות לכנסת לבחירות לרשות המקומית... ודאי. אני יודע מה אחריות של ראש העיר ומה לא. למשל החינוך, לא כולו באחריות הרשות. הממשלה היא זו שדואגת והרשות משלימה. ביטוח לאומי, אתה יודע שזה לא באחריות הרשות המקומית. קופת חולים גם לא. לעומת זאת, אם אני רואה לכלוך על המדרכה אני בא בטענות לראש העיר אם הוא מטפל בזה או לא. גינון, ניקיון, פינוי זבל, תאורה אלו נושאים שראש העיר מטפל. אם לא, אז אני לא אבחר בו. יש לראשי הרשויות כוח גם בתחום הבנייה ברשויות... בהחלט. זהו תחום חשוב ביותר. ראשי הרשויות עומדים בראש הוועדות לתכנון ובניה. הם קובעים רבות בכל הקשור לאופי האורבני של הרשות אבל יש כאלה שיאמרו כי הם דואגים לחבריהם קבלנים כאלה ואחרים. אני לא יודע מה נכון ומה לא, אבל הם רוצים שהכול יזרום. מה שהכי חשוב זה שהתושב יקבל תשומת לב, אוזן קשבת לתלונותיו ולדבריו וכמובן לקבל מענה לפניותיו. הם מרגישים שיש עם מי לדבר. יש רבים הטוענים כי הקשר עם הממשלה מסייע מאוד לראשי הרשויות הקרובים לשלטון. מה דעתך על כך? זה מאוד משמעותי שיש לראש רשות קשר טוב עם הממשלה. אמנם קיים י " סדר, וההשקעות ברשויות המקומיות ע משרדי הממשלה מתבצעים בהתאם לנוהל, אך ראש עיר שיש לו קשרים עם השלטון מסייע מאוד בזירוז קבלת הכספים וקידום פרויקטים בעירו. קח לדוגמא את ראש עיריית דימונה, בני ביטון. נפגשתי איתו ומאוד התרשמתי מעשייתו הרבה. בין היתר קיבל קרקעות לבניה, וחלוקת ההכנסות עם המועצות האזוריות שבסביבתו שונתה כך שדימונה קיבלה הכנסות נוספות. אני לא בטוח שכל זאת היה קורה אם ראש העיר היה ממפלגת העבודה. זה נשמע כמשהו לא תקין בלשון המעטה, הלא כן? אני לא הייתי קורא לזה כך משום שכל הכספים מושקעים לטובת תושבי המקום. זה לא הולך לכיס של ראש הרשות. זה וודאי לא שחיתות אם רמזת לזה. אבל המציאות היא כזו שמי שמקורב לשלטון מקבל. בוא לא ניתמם. יש הבדל בין ראש עיר שיכול בכל זמן נתון לדפוק על דלתו של ראש הממשלה או השרים ולהיכנס חופשי, לבין אחר שצריך לתאם פגישה מול המזכירה. זה אומר הכול. שאלה: ולסיום, מי ינצח? החגיגה הדמוקרטית היא המנצחת העיקרית. חשוב לחזור ולהדגיש לכולם לכו להצביע! הבחירות הללו הן למען איכות חייכם - אל תוותרו על הזכות שניתנה לכם להצביע. בהצלחה!!! "קיים חוסר איזון גדול בין הרשויות החזקות לחלשות" "ראש עיריית דימונה, בני ביטון. נפגשתי איתו ומאוד התרשמתי מעשייתו הרבה. בין היתר קיבל קרקעות לבניה, וחלוקת ההכנסות עם המועצות האזוריות שבסביבתו שונתה כך שדימונה קיבלה הכנסות נוספות. אני לא בטוח שכל זאת היה קורה אם ראש העיר היה ממפלגת העבודה." 2018 יולי | ח " תמוז תשע 38

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==