"הארגון - המגזין החברתי של ישראל" | 50 | דצמבר 2018,כסלו תשע"ט
) עבר תאונת סקי קשה בצרפת 37( לפני שנה יריב בש ממנה יצא כשהוא משותק מתחת לחזה ומטה. מאז הוא מרותק על כיסא גלגלים, אבל לא נותן למוגבלות הזו להשתלט על סדר יומו הרגיל. יריב משחזר את אותם הרגעים שלאחר התאונה: "הדאגה הגדולה שלי הייתה האם ימצאו אותי בכלל והאם הפציעה הזאת היא זמנית או קבועה" את הטיפול הראשוני הוא קיבל בצרפת, כאשר ביומיים הראשונים היה מורדם ומונשם. אח"כ שבה אליו הכרתו והמשיך בטיפול בצרפת במשך שבוע ימים. לאחריהם הוא טס ארצה להמשך טיפול שיקומי בתל השומר ושם נשאר למעלה מחמישה חודשים. בזמן הזה הוא קיבל החלטה: "יהיה מה שיהיה אני ממשיך לחיות למרות מצבי. הדבר הראשון שהיה לי בראש הוא רק על איך לחזור לעיסוקיי ולדברים שאני כל כך אוהב" הוא פעיל בשני תחומים עיקריים: האחד, פיתוח רחפנים שעשויים לחולל מהפכה של ממש בכל נושא השליחויות, והשני, פיתוח חללית ישראלית שתנחת על הירח. פרויקטים מטורפים? זה לא דבר שירתיע את יריב בש מלהגשים. יריב בש, מייסד- משותף ומנכ"ל פ ל י י ט ר ק ס ) Fly trex ( מסביר את חשיבותו של הרחפן בימינו: "עולם השליחויות הוא מורכב. השליחים הם עצלנים לעתים, השליחויות נעשות בשעות שיא, בצהריים ובערב. עלות השכר לשליחים גבוהה. שליחויות מתאימות לרובוטים. רחפנים הם הפתרון האידיאלי לתחום, הם לא מתלוננים והם מהירים", אומר יריב בש, מייסד-משותף ) Flytrex ומנכ"ל פלייטרקס ( "הרחפן הוא שליח אידיאלי – אינו עצל, לא מתלונן ולא מתעייף". ה מ ע ר כ ת ש פ י ת ח ה פלייטרקס, שהוקמה בשנת , כוללת רכיב תקשורת 2013 המותקן על גבי הרחפנים, המחבר אותו לרשת סלולרית, ומאפשר לקבל מידע בזמן אמת על מיקומו של כל רחפן, מהירותו, גובה הטיסה ומדדים נוספים. "שטח כמו תל אביב או מנהטן ניתן לכסות במלואו על ידי שתי תחנות עגינה בלבד שמשמשות כתחנות היציאה של הרחפנים", מסביר יריב בש, שהוא אחד המייסדים לפני כשנה, בעקבות תאונת סקי, הפך ) למשותק ברגליו, אבל 37( יריב בש הדבר לא 'שיתק' את מיזמיו: "גם מכיסא גלגלים ניתן לרחף להגשמת חלומות..." ישראל פרץ והמובילים גם של מיזם לשיגור והנחתה SpaceIL של החללית הישראלית הראשונה על הירח. (ראה ידיעה במסגרת) "הלקוח הפוטנציאלי של פלייטרקס לא יהיה הצרכן הביתי אלא חברות לוגיסטיקה, חברות משלוחים, קמעונאים גדולים, וגופים גדולים כדוגמתם", מסכם בש. לדברי בש, "יש כאן פוטנציאל אמיתי לעזור גם לאנשים הנמצאים באזורים קשים יותר על פני הגלובוס. רחפנים יכולים לשמש צי לוגיסטי שיכול להוביל משלוחים לאזורים מוכי אסון או לאזורים קשים אחרים. עזרה יכולה להיות מונגשת במשאיות, אך במקומות שחוו טראומה ניתן לפרוס במהירות צי של רחפנים שיכול לתת מענה ראשוני עד להגעתם של כוחות סיוע מתוגברים. הרחפן הוא החלופה המיטבית למכוניות ולאופנועים. הרחפן חוצה את העיר במהירות של עד קמ"ש מצד לצד בארבע 60 קמ"ש 25 דקות, לעומת שעושה כלי רכב". ילדים 2 יריב נשוי פלוס קטנים. אלה מכירים אותו על כיסא גלגלים. למזלו, אישתו רופאה והיא הבינה מיד את משמעות הפציעה הקשה. ממנה זכה לתמיכה ועזרה. "אבל לה זה ודאי לא היה פשוט, היא הייתה צריכה לטפל גם בי וגם בילדים הקטנים" מספר יריב. למשימת התמיכה נרתמו גם חבריו. במיוחד בכל הקשור לתמיכה מורלית. אבל כפי שיריב מגדיר זאת: "בסופו של דבר ההתמודדות היא שלך באופן אישי ושל המשפחה במ י ו חד בכל הקשו ר להתאמת הדירה לצרכים, לשם כך גם עברנו להתגורר בתל אביב בדירה מותאמת למצב החדש". יריב בש הוא אדם שמחפש אתגרים. אתגרים המגיעים עד לנחיתה על הירח. לשם כך הצטרף בזמנו לפרויקט שמטרתו, בעוד מספר שנים, להביא לכך שרחפנים יגיעו אליך הביתה ויביאו לך כל מוצר שתרצה. "תאונות קורות. אבל יש חשיבות לחזור לשגרה. גם כשהייתי בשיקום הביאו לי למיטה לפטופ והמשכתי לעבוד, כי זה השיקום הכי טוב! הזמן שהפסדתי זוהי המכה הכי גדולה עבורי!" אי אפשר שלא להידבק מהאופטימיות שבו ומהתקוות שהוא מפזר לחלל: "חייבים להיות אופטימיים, כדי לחלום ולהגיע לירח". הוא מקווה שימצאו פתרון כדי שיחזור ללכת. "הרחפן הוא שליח אידיאלי – אינו עצל, לא מתלונן ולא מתעייף והוא החלופה המיטבית למכוניות ולאופנועים" יריב בש. חולם בגדול. 2018 דצמבר | כסלו תשע״ט 2018 דצמבר | כסלו תשע״ט 64 65
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==