"הארגון - המגזין החברתי של ישראל" | 51 | אפריל 2019, ניסן תשע"ט

לנו את נקודות הזיכוי. צריך לזכור, שבסוף יושבים פקידים שהם משרתי ציבור ואנחנו הלקוחות והפקידים לא צריכים לראות את האזרחים כשקרנים, יש לנו זכויות אזרח. מעבר לכך, יש לזה רציונל כלכלי שאי אפשר להתעלם ממנו: 5 המשק הישראלי מפסיד מיליארד שקלים בגלל שלא נותנים לאנשים עם מ ו ג בל ו ת לעב ו ד. ב גלל ששוק העבודה לא מותאם סביבתית ל א נש י ם ע ם מוגבלות. עד כמה לדעתך, ה ה ת י י ח ס ו ת לא נ ש י ם ע ם מו גבלות היא שלילית? לצערי, היא עדיין שלילית מאוד. יש להתנער מהסטיגמות ולהזיזם הצידה ולהתייחס לאנשים עם מוגבלות כאנשים שווי זכויות. לפי מחקר שנערך לא מכבר יש 2018 עולה כי מדצמבר אלף בעלי נכות 815 בישראל אלף 235 - תפקודית חמורה ו ילדים עם צרכים מיוחדים. בכל מקרה יותר ממיליון, כלומר מהאוכלוסייה. זה אומר 15% שמדובר באוכלוסייה גדולה מאוד שסובלת בכוח מאפליה ומחוסר הזדמנות שווה, ובגדול. נשמע גרוע. עד כדי כך לא התקדמנו בנושא? אמנם ישנה התקדמות אבל בהשוואה למה שקורה בעולם, אנחנו ממש במצב לא טוב. עדיין קיימות בעיות בהנגשה, בעיות בשילוב אנשים בעבודה ואין הזדמנות שווה. הכול תלוי מאוד ביוזמות אישיות, אבל אין זו מגמה שמעבירה אותנו לרמה של ארה"ב ואירופה. אנו עדיין ברמה של מזרח תיכונית וזאת בושה. בשירות מהמועסקים 2% המדינה רק הם אנשים עם מוגבלות כשבאוכלוסייה הכוללת הם (!). זה מאבק 15% מהווים שכל בן אדם חשוב לו שתהיה לנו כאן חברה מכילה ומשלבת. נתונים מדאיגים... לא רק זאת אלא גם זאת: 60% ומעלה 75 בגילאים אנשים עם מוגבלות ולכן אי אפשר להתחמק מזה. כולנו נגיע לזה. אין תעודת ביטוח. יתר על כן, לכל אחד יכול להיוולד ילד או אחיין או קרוב אחר עם צרכים מיוחדים. לכן, זה צריך להיות אינטרס של כל אחד מאתנו לשנות את המציאות הזו. ידועה האמרה "לי זה לא יקרה" אבל זה כן קורה ואין הכנה לזה ואם זה יקרה לכם והמדרכה לא נגישה ס"מ הם 5 - עבורכם אז תגלו ש כמו חומה סינית. אנשים עם מוגבלות לא עובדים בגופים ממשלתיים ולא שותפים לקבלת ההחלטות לא מבינים את זה אבל אם מהנדס היה על כיסא גלגלים כל הרשות המקומית היתה מונגשת... אז מה בעצם אתה מצ י ע כד י לה ב י א לשינוי בגישה, בתודעה? פשוט מאוד, אני מציע למנהיגים, לשרים, להצהיר שהם לא יגיעו לפגישות עבודה אם המב נה א ל י ו ה ם צריכים להגיע לא יהיה נגיש! חד וחלק. שינקטו בסנקציה שוויונית. שנה 70 צריך להודות שאחרי נכשלנו. לא הצלחנו לשכנע שצריך לשלב ולהנגיש, ולכן, צריך לעבור לשיטה הישראלית הידועה: 'מה שלא הולך בכוח ילך ביותר כוח'. צריך "השרים לא צריכים להגיע לפגישות אם המקום אינו נגיש!" "יש להעלות את ה'דיסריגראד' בחוק, כדי שאנשים עם מוגבלות יצאו לעבוד בלי חשש לאבד את הקצבה שלהם, שאם לא כן, המדינה מפסידה מזה כלכלית. במקביל יש לאכוף את החוק שיזמנו וקידמנו, כלומר מהעובדים בכל גוף 5% ממשלתי יהיו אנשים עם מוגבלות" www.vwcv.co.il * 5405 התמונה להמחשה בלבד. ט.ל.ח קוד דגם תיאור דגם רמת האבזור הבטיחותי 803 ,2.0 TDI BMT קראוול קומפורטליין קצר הילוכים 5 כ"ס, ידני 102 0 808 ,784 ,2.0 TDI BMT קראוול קומפורטליין קצר הילוכים 7 כ"ס, ידני אוטומט 150 0 806 ,790 ,2.0 TDI BMT קראוול קומפורטליין ארוך הילוכים 7 כ"ס, ידני אוטומט 150 0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 רמת בטיחות נמוכה רמת בטיחות גבוהה רמת האבזור הבטיחותי: Volkswagen Caravelle כשנוחות פוגשת איכות. דגם צריכת דלק ממוצעת ק"מ 100- בליטרים ל דרגת זיהום אויר עירוני בינעירוני ,2.0 TDI BMT קראוול קומפורטליין קצר הילוכים 5 כ"ס, ידני 102 8.6 5.8 14 ,2.0 TDI BMT קראוול קומפורטליין קצר הילוכים 7 כ"ס, ידני אוטומט 150 7.6 6.2 15 ,2.0 TDI BMT קראוול קומפורטליין ארוך הילוכים 7 כ"ס, ידני אוטומט 150 7.6 6.1 15 EC /2007/37 (, תקן NECD ) *נתוני היצרן ע"פ בדיקת מעבדה ייתכן פער בין צריכת הדלק בתנאי מעבדה לבין צריכת הדלק בפועל. **הדרגה מחושבת לפי תקנות אוויר נקי )גילוי נתוני זיהום אוויר ברכב 2009 מנועי בפרסומת( התשס״ט דרגת זיהום אוויר מרכב מנועי** זיהוםמירבי זיהוםמזערי מבית פולקסווגן מסחריות, המותג המוביל במכירת רכבי נכים בישראל. Caravelle הקראוול הוא רכב איכותי, מרווח ומאובזר, המתגאה בבקרת אקלים מפוצלת מקורית, . ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית Blue Motion טכנולוגיית כל נסיעה הופכת למתקדמת יותר, בטוחה יותר ומהנה הרבה יותר. , בקראוול 2019 אפריל | ניסן תשע״ט 72

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==