"הארגון - המגזין החברתי של ישראל" | 52 | יולי 2019, תמוז תשע"ט
מדברים על התאמות לסוגי המוגבלויות השונות לדוגמא לאפשר כניסת כיסא גלגלים או קולנועית ועיגון בטיחותי, מקומות ישיבה נוחים ומאחזי יד לטובת אנשים עם מוגבלות בניידות, מקומות ייעודיים ללקויי ראייה ועיוורים עם כלבי נחייה, התאמות של המידע כגון שלט עם מידע לטובת לקויי שמיעה וכריזה קולית לטובת אנשים עם מוגבלות בראייה. מחוץ לתחנה עוסקים בתחנות נגישות, שילוט ומידע נגיש לכל המוגבלויות ועוד. נגישות בתחבורה הציבורית 2019 היבשתית בישראל הינה בגדר חלום זאת למרות שהרכבות הונגשו לכאורה, האוטובוסים העירוניים הונגשו לכאורה, קיימת חובה למוניות נגישות, האווירית הונגשה בעיקר בשל מחויבות לתקינה הבינלאומית ולעניין התחבורה הימית עדיין יש פער גדול. בכדי להבין את גודל הפער צריך להבין שמדובר בפאזל שכל עוד הוא לא הושלם התחבורה אינה נגישה. כך לדוגמא, אם יש אוטובוסים נגישים בעיר (ויש) אדם על כיסא גלגלים או קשיש המוגבל בהליכה הגר במרחק של מעל למספר מאות מטרים לא יוכל להגיע עד תחנת האוטובוס– הוא חייב מונית שתאפשר לו להגיע עד לתחנת האוטובוס או הרכבת. חייבת אפשרות גם לעבור בין ערים וישובים -תחבורה זו נקראת בינעירונית וזו אינה קיימת בכלל. חשוב להגדיר ולהבין את המטרה «תחבורה ציבורית נגישה, נוחה, שוויונית (מבחינת זמני נסיעה ועלויות), בכל הארץ ולכל סוגי המוגבלויות). בתחום התחבורה היבשתית: על מנת לוודא נגישות באופן מלא, עלינו להשלים את הפאזל ובכלל זה לקדם את הנושאים הבאים: . תחבורה בינעירונית נגישה – כגון 1 אוטובוסים, הסייעות או פתרון תחבורה מתקדם אחר. . מוניות נגישות בפריסה ארצית, 2 בזמינות גבוהה ובמחיר שוויוני. . לשפר את רמת הנגישות באוטובוסים 3 ורכבות - שיהיה יותר נוח, שימושי ובטוח. . לחייב מוניות בקווי שרות להיות נגישות. 4 . להוסיף פתרונות שיתופיים ו/או 5 מקוריים (הסעות מתנדבים, סבסוד עלויות...) . לשפר את הבטיחות בזמן נסיעה 6 . לשפר את הנגישות הטכנולוגית 7 לטובת המתקשים, לדוגמא השימוש במכונות הכרטוס. . שיפור השרות לנוסע 8 . נושא חניות הנכים – החל מיצירת תו 9 אישי, סימון חניות שונות לרכבים עם מעלית ולאלה הנעזרים בעזרים לעומת חניות לזכאים מהלכים, הגדלת הקנס, פתרון לפתיחת מחסומי חנייה, סימון חניות במרחב העירוני, סימון חניות בצמוד למגורים ומקומות עבודה ועוד. בתחבורה האווירית: בנושא זה פערי נגישות שבעיקרם קבלת השירות, הסיוע בטרמינל, היכולת להגיע למטוס, לעלות ולרדת בצורה מכבדת, נוחה ובטוחה, היכולת והסיוע במעבר מהכיסא גלגלים למושב המטוס ובחזרה. חוסר בשרותי נכים במטוסים, בעיית מקומות ישיבה, התאמות לעיוורים ולקויי שמיעה, לוודא שהעגלות אינן נפגעות בדרך. בתחבורה הימית: הפערים בתחום זה גדולים, החל מהיכולת לעלות לאנייה בכיסא גלגלים, יכולת הניידות בספינה לאזורים השונים, שרותי נכים, מקומות ישיבה, היכולת לרדת למים ועד חדרי שינה ושירותים נגישים בחדרים. קיימות תקנות וזה הזמן לאכיפת הנושא. צריך להבין שתחבורה ציבורית הינה אמצעי קריטי ליכולתם של אנשים עם מוגבלות לצאת את ביתם ולהגיע ליעדם. להשתלב בחברה בשוויון ולהמשיך לחיות נורמטיבית, קרי ללמוד, לעבוד, להגיע לרופא, לבלות, לקנות, לטייל ועוד. אכן התקדמנו רבות וכמעט ניתן לומר שהתקנות בנושא יושמו, אבל במבחן המעשי הפונקציונאלי, הדרך עוד ארוכה, נדרשים לשפר את התקנות ולפעול לכך שאמצעי התחבורה עצמם יותר נגישים, יותר נוחים ויותר בטוחים ושהפאזל מלא, ומכל מקום ניתן להגיע לכל יעד בנגישות, נוחות ובכל זמן. את הנושאים האלה עמותת נגישות ישראל מקדמת, הן בפעילות ישירה מול משרד התחבורה, הן בפעילות בסיוע חברי הכנסת וועדות הכנסת בעדכוני ויוזמות חקיקה והן בפעילות של מודעות והסברה. תלונות בנושא נגישות כל אחד יכול לעזור ולסייע בקידום הנגישות, נתקלתם בבעיית נגישות, צלמו, ופשוט כנסו לאתר נגישות ישראל ומלאו את טופס תלונות נגישות ואנו נטפל. www.aisrael.org כי ביחד ננגיש את ישראל! שנה, מתמחה בפתרונות 30 - , בעלת מוניטין של למעלה מ מדיסקאן מערכות בע״מ חברת העברה לבעלי מוגבלויות בניידות ובהתאמה אופטימאלית של המכשור לצרכי הלקוח. מדיסקאן הינה המשווקת הבלעדית של חברות יצרניות בינלאומיות, המובילות בתחומן ואמ״ר. FDA, CE : ומוצריה עומדים בכל התקנים המחמירים HANDI MOVE, MOLIFT : בעולם על מנת להעניק רמת שירות גבוהה ביותר החברה פועלת בפריסה ארצית ומאפשרת מענה שעות ביממה! 24 מיידי ושירות זמין 76121 רחובות 2195 . א' ת.ד 6 רח' המנוף | מדיסקאן מערכות בע"מ 08-9464148 : פקס | 08-9469450 : טל www.mediscan.co.il מדיסקאן – כאשר המומחים דואגים לנ וחות התאמת והדגמת המוצרים בבית הלקוח, ללא עלות וללא התחייבות! 2019 יולי | תמוז תשע״ט 46
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==