"הארגון - המגזין החברתי של ישראל" | 57 | ספטמבר 2020,תשרי תשפ"א

חדשות משבר הקורונה מזמן לנו גם אתגרים חדשים לכלל החברה ולאוכלוסיית הגיל השלישי. בעניין זה נעשו בחודשים האחרונים מאז פרוץ המשבר סקרים רבים לבחון את השפעת הקורונה על האוכלוסייה ב כ ל ל ו א ו כ ל ו ס י ו ת ספציפיות בפרט. "אוכלוסיית הזקנים בישראל איננה מקשה אחת – לא מבחינת הצרכים שלה ולא מבחינת המענים שיש לפתח להם. הסקר מציב בפנינו תמונת מצב המסייעת בהבנת הצרכים והאתגרים בעת הזו" אומר יוסי היימן, מנכ"ל ג'וינט-אשל ומוסיף: "אנו רואים כי ישנה חשיבות יתרה להשקיע באוריינות דיגיטלית, במניעה על פני כל הרצף, ביצירת מקורות הכנסה מגוונים ובחיזוק רשתות התמיכה בדגש על בני משפחה מטפלים – כי אלו מהווים מנבאים משמעותיים לחוסן הן בשגרה והן במצבי משבר כמו הקורונה". יוסי היימן, מנכ"ל ג'וינט-אשל: "קיימת חשיבות בהשקעה באוריינות דיגיטלית לגיל השלישי" צילום: סיוון פרג' נזק כבד נגרם לשני קרונות, אחד מהם מיועד לנכים ומומחים מעריכים כי הוא נאמד ככל הנראה בכמה מיליוני שקלים. האירוע עצמו קרה במוסך הרכבת בלוד במתחם התפעולי הפנימי רגעים ספורים לאחר תחילת נסיעת הרכבת. למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש. אחד הקרונות כאמור, היה מיועד לנכים. המדובר בקרון חדיש ומותאם לנכים דבר שהצריך השקעה כספית גבוהה. לא ברור עדיין אם הנזק בר תיקון או שיהיה צורך לפסול את הקרון משימוש. רכבת ישראל תקי ים חקירה לבדיקת האירוע, וככל הנראה מדובר במה שמכונה בעגה המקצועית "תאונת דחיקה". מפרטים ראשונים עולה כי ייתכן שהאירוע נגרם כתוצאה מפין שבור במסוט. מנופים פעלו להוצאת הקרונות מהמתחם. ברכבת ישראל מדגישים כי לא היו נוסעים בסביבה ולא נשקפה סכנה לעובדים. קרון רכבת חדש המותאם לנכים נשמט מהמסילה – נזק הנאמד במיליוני שקלים לא נכה, אל תחנה! מומו נקוה 2020 ספטמבר | תשרי תשפ״א 12

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==