"הארגון - המגזין החברתי של ישראל" | 59 | אפריל 2021, ניסן תשפ"א

המלחמה נגד תאונות דרכים אינה נגמרת. היא מלחמה יומיומית במשך 24/7 ימים בשנה 365 ממש כך. גם בשנה האחרונה בצל משבר הקורונה המלחמה לא פסקה גם אם נתוני תאונות הדרכים נמצאו בירידה בעקבות הסגרים ו המגבלות שהב י א ו לירידה בתנועת כלי הרכבים בכבישים. ובכל זאת, מושקעים במלחמה ב תא ו נ ו ת ה דרכ י ם משאבים כספיים גדולים ואמצעים רבים אחרים כמו: שיפור תשתיות הכבישים, הדרכות נהגים, חינוך לנהיגה נכונה וסובלנות וגם בחינת כשירות הנהגים לנהוג ברכב מבחינה בריאותית נפשית ופזית. במילים אחרו ת – מס ו גל ו ת ה נ ה ג ו /א ו ה נ ה ג ת לנהוג ברכב. מחקרים מ ו כ י ח י ם שמ רב י ת התאונות נגרמות בשל ה נהג ו בעקב ות כך נפגעים מאות בני אדם ברמות פגיעה שונות החל מפציעה קלה ועד לפגיעות קשות ונכויות שונות והגרוע מכול – בני אדם 300 - למעלה מ בשנה מוצאים את מותם בתאונות דרכים. אובדן של חי ים, משפחות מרוסקות ופגיעה כלכלית קשה למשק. על מנת להבין מה נעשה כדי לצמצם ככול האפשר את תאונות הדרכים ביקשנו לראיין את המנהל האדמיניסטרטיבי של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מוטי אור ציון, המכהן בתפקיד משנת ולשמוע ממנו כיצד 2007 המכון מסייע במלחמה הכמעט אבודה בצמצום תאונות הדרכים ונחשפנו לראשונה לפעילות המכון בנושא, תוך הדגשה במתן סיוע ובחינת כשירותם לנהיגה של נכים ואנשים עם מוגבלות ובמיוחד התאמת רכבים ואביזרים מתאימים לטובת הנהג המוגבל. מוטי אור ציון, נפתח בשאלה מתבקשת: מהו ומה תפקידו של המכון לבטיחות בדרכים? תפקידו של המכון בגדול הוא: מניעת תאונות דרכים עם אזרחים שיש להם בעיות רפואיות. ההבחנות לגבי בעיות רפואיות מתקבלות בהתאם להמלצות ופניות מגורמים שונים. הוועדה, באמצעות רופא מוסמך מבצעת בדיקות רפואיות עבור משרד הרישוי על פי תקנות התעבו רה . המכון עצמו הוקם בשנות "התאמת הרכב מתבצעת בהתאם לאחוז הניידות . תפקיד הוועדה 40% המוגדרת בנכות של לפחות במקרה הוא להתאים רכב למוגבלות הנהג וכן את האביזרים המיוחדים למגבלותיו." מוטי אור ציון, המנהל האדמיניסטרטיבי של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, במסר מרגיע ומבטיח לנהגים עם מוגבלות: "מטרתנו להתאים לאדם עם מוגבלות את הרכב ולאבזרו בצורה מיטבית בהתאם למגבלותיו" ישראל פרץ 2021 אפריל | ניסן תשפ״א 88

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==