"הארגון - המגזין החברתי של ישראל" | 59 | אפריל 2021, ניסן תשפ"א

והוא משמש את כל 60- ה הנהגים, זאת כדי למנוע תאונות דרכים הנגרמות כתוצאה מנגיפים רפואיים והתנהגותיים של הנהג. קיים שיתוף פעולה הדוק עם משרד התחבורה וגופים ציבוריים אחרים. כיצד מגיעים אליכם נהגים לבדיקה? נהגים מגיעים אלינו בעקבות דיווחים ממשטרת ישראל, בתי משפט וגופים אחרים. אנו רואים כי יש ריבוי עבירות תנועה והדבר קשור בשימוש סמים ואלכוהול. אנחנו בודקים את אישיותו של הנהג ומעבירים את הממצאים לגוף שהזמין את הבדיקה. כל זאת כדי לקבוע אם יוכל להמשיך לנהוג. נהג שנפסל על ידכם וקובל על כך, מה הוא יכול לעשות על מנת לשנות את ההחלטה? הנהג עצמו יכול לערער בוועדה שיושבת בתל השומר. היא כפופה למשרד התחבורה. שם יושבים מומחים והם קובעים לקבל או לדחות את הערעור, מעין בית משפט. אם גם בערכאה זו הנהג סבור כי נגרם לו עוול הוא יכול לערער לבית המשפט השלום. מה בקשר לנהגים עם מו גבלות . כיצד אתם מטפלים בהם? במכון הרפואי לבטיחות בדרכים יש מחלקה המטפלת בין היתר בכל הקשור להתאמת רכב בהתאם למה שמתווה הביטוח הלאומי לנהג המוגבל. כלומר, התאמת הרכב עבור הנבדקים בהתאם לאחוז הניידות שלהם. המדובר בנכות המוגדרת לפחות ומעלה. תפקיד הוועדה 40% במקרה הזה הוא לתאם רכב במוגבלות הנהג וכן את האביזרים המיוחדים למגבלותיו. ידוע שמוגבלות יכולה להשתנות במשך השנים, כיצד הדבר במקרה כזה מטופל על ידכם? אכן, בדרך כלל מצב הנהגים עם מוגבלות יכול להשתנות בכל הקשור למוגבלות הנהיגה. כתוצאה מכך, קיימים מבחני נהיגה שבאמצעותם קובעים את צורת הנהיגה הנכונה לנהג המוגבל. הדבר השני, החשוב יותר הוא הסכום שהנהגים "אנחנו קובעים את אפשרויות ההגבלה של הנהג המוגבל. אנו דואגים לעזור ולהתאים את האבזור וממליצים על הרכב בצורה מקצועית ביותר" מוטי אור ציון ליד הסימולטור אשר בודק את אפשרויות ההגבלה של הנהג 2021 אפריל | ניסן תשפ״א 89

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==