Financial Technologies
0 5 › Financial Technologies › עולם הבנקאות מצטרף למהפכת הטרנספורמציה הדיגיטלית 2022 כלכליסט המחלקה המסחרית - תוכן פרסומי / נובמבר אמדוקס, מספינות הדגל של ההייטק בישראל ומובילה גלובלית, טרנספורמציה דיגיטלית בתחום הבנקאות מציגה עמליה אברמוב, נשיאת חטיבת הבנקאות באמדוקס: "אנחנו יודעים לנהל פרויקטים מורכבים וליצור חווית משתמש ייחודית – בלי להתפשר על תוצאות עסקיות וזירוז תהליכים" מ גפת הקורונה האיצה מגמה שכבר היתה קיימת – מעבר של יותר ויותר שירותים ומוצרים לממד הדיגיטלי. אחרי שהתרגלנו לרכוש בגדים, להזמין מצרכי מכולת, לשלם חשבונות עירייה ולהשוות מחירי כרטיסי טיסה ובתי מלון ברשת – אנחנו מצפים שנוכל לנהל את הפעילות הפיננסית שלנו באותה קלות ומהירות. "חווית המשתמש בעולם הבנקאות אינה עומדת בהלימה לצרכים ולציפיות שלנו ובעיקר לאופן שבו הם מקבלים מענה בתחומי חיים אחרים", אומרת עמליה אברמוב, נשיאת חטיבת הבנקאות באמדוקס. "בסקר מהנשאלים ענו שהם מעריכים כי יגדילו 64% , שערכנו את השימוש שלהם בשירותי בנקאות דיגיטליים בחמש השנים הקרובות. המשמעות ברורה - לבנקים אין ברירה אלא להצטרף למשחק החדש, שבו חדשנות וגמישות הם היתרונות שצרכנים מחפשים, לצד יציבות ואמינות". אמדוקס, חברה בינלאומית שפועלת למעלה מארבעה מדינות, חוותה לא מעט שינויים 90- עשורים ביותר מ בשוק הגלובלי – והיתה שותפה ליצירת חלק מאותן מהפכות כשחקנית מובילה בתחום. בשנים האחרונות, גם תוך מגיפת הקורונה, היא מציגה צמיחה עקבית, עם השנה לעומת השנה שעברה, והכנסות 10% גידול של מיליארד דולר, גם בשנה שבה מרבית מתחרותיה 4.6 של איבדו מהכנסותיהן ומערכן. לדברי אברמוב, "כבר שני עשורים שאנחנו עובדים בשותפות עם בנקים ולקוחות פיננסיים, שהגיעו אלינו בשל היכולות הייחודיות שפיתחנו בתחום התקשורת. בטרנספורמציה דיגיטלית בתעשיית הבנקאות יש לא מעט אתגרים – שאלת אמון הלקוח, רגולציה רבה, הצורך באבטחה מוגברת ועוד". כיצד אמדוקס רלוונטית לענף השירותים הפיננסיים? "כאמור, יש לנו כבר ניסיון נרחב בתעשיות עם רגולציה מורכבת. ההצלחה נובעת משילוב בין כמה פרמטרים – המודל העסקי הייחודי שלנו, שדוגל באחריות ושותפות אסטרטגית ארוכת שנים עם הלקוחות; מובילות וחדשנות טכנולוגית; יכולות הטמעה של פרויקטים מורכבים; והתאמה לצרכים המשתנים של מגוון הלקוחות בתחום, הן במוצרים והן בשירותים. הגישה הגמישה שלנו בתכנון, פיתוח והטמעה, עוזרת להפוך גם את הדברים המורכבים ביותר לפשוטים; וכמובן, אנחנו ממנפים את הניסיון שצברנו בטרנספורמציה דיגיטלית ושיפור חווית הלקוח בעולם התקשורת, לטובת עולם הבנקאות". אמדוקס היא אחת החברות הוותיקות בתחוםשירותי התקשורת. האם הוותק הזה מהווה יתרון? "בוודאי. קודם כל, כחברה שקיימת כבר ארבעה עשורים, יש לנו מוניטין מצוינים. אנחנו לא סטארטאפ פינטק חדש שדופק בדלת ואף אחד לא מכיר אותו. עם השנים ייחודי, המבוסס על מודל האחריות DNA פיתחנו ) שלנו, שאין דומה לו בשוק. העובדה Accountability ( שאנו מפתחים מוצרים ובנוסף גם מטמיעים, מתחזקים ומנהלים אותם לאורך שנים – מייצרת שותפויות וקשרים ארוכי טווח בעולם שבו מרבית השחקנים מפתחים מוצר או נותנים שירות בודד, אבל רק מעטים מספקים את שניהם כחבילה. "אנחנו מכירים היטב את עולם חווית הלקוח – שבו אנחנו פועלים כבר יותר משלושה עשורים, כשבשנים האחרונות רכשנו את חברות הבוטיק המתקדמות ביותר בתחום, כולל יכולות מחקר שימושים, פיתוח 'מסע' וחוויות לקוח, ממשקי משתמש ועוד. יחידת חוויית המשתמש בחברה מומחים ממגוון דיסציפלינות (פסיכולוגיה, 900- מונה כ סוציולוגיה, עיצוב ועוד) ומשרתת חברות במגוון תחומים, ועוד מותגים מובילים, Tesla , Mercedes , Netflix כולל נוסף על מגוון לקוחותינו בבנקאות ובתקשורת. "המומחים שלנו נוכחים בשטח, שואלים שאלות קשות ומקשיבים לתשובות. המטרה שלנו היא להבין לעומק את הבעיות שעמן מתמודדים החברה והלקוחות שלה, ולהציע פתרונות ישימים. אנחנו מקפידים על ועידוד תהליכי אוטומציה, IT אפקטיביות וזריזות בתהליכי ולא מתמקדים רק בצורך הנוכחי של הלקוח - אלא שואלים איך אנחנו יכולים לעזור בצרכים ארוכי הטווח של לקוחותינו". במה מתמקדת אמדוקס בשוק הישראלי? "יש לנו לקוחות מגוונים בישראל – ובהם רוב חברות התקשורת, ומספר לקוחות בתחום הבנקאות והפיננסים. מאז ומתמיד היתה לנו פעילות מו"פ משמעותית כאן, ואנחנו בין המעסיקים הגדולים ביותר בשוק הטכנולוגיה הישראלי – כשבשורותינו נמצאים כמה מהטאלנטים הגדולים ביותר בתחום. עבורנו, גיוון והכלה הם לא סיסמה, אלא מציאות. אמדוקס היא המעסיק הטכנולוגי הגדול ביותר במגזר הערבי (נצרת) וגם בנגב". מהם האתגרים הבולטים בתחום הפינטק, לדעתך? "אנחנו מאמינים שהבנקים המובילים של מחר יהיו אלה שיוצרים חוויות דיגיטליות מובחנות, שיכולים לקיים אינטראקציה עם לקוחות בכל מקום בו הם נמצאים, והכל במהירות וללא מאמץ. אתגרים מרכזיים נוספים הם חיזוי צרכי הלקוח, הגעה לשוק בזמן אמת והתאמה אישית של שירותים והצעות. "כדי להתמודד עם האתגרים האלה, אנחנו מביאים איתנו גישה מונחית טכנולוגיה. אנחנו מאפשרים לשכבה הדיגיטלית לפעול בהרמוניה עם המערכות הישנות של הבנק; יוצרים שכבות חכמות המפשטות Fast את מורכבות מערכות הליבה הישנות ומאפשרות ; ומביאים מודל שירות מקצה לקצה time to market כדי לתמוך במסע של הלקוחות שלנו". היכן ספציפית יש לאמדוקס ניסיון בפתרון אתגרים בנקאיים, ועם מי? "בין הפרויקטים שביצענו לאחרונה, ניתן למצוא Tier מודרניזציה של חוויה דיגיטלית - בבנק עולמי בארה"ב ובנקים נוספים בעולם; חדשנות מוצרים 1 ותמחור בבנק גדול בישראל, בהולנד ובדרום אפריקה; בבנקים רבים בצפון אמריקה, בקנדה, Cloud at Scale בסינגפור ובאוסטרליה; ופלטפורמת בנק דיגיטלית המסייעת לבנקים לבנות מותגים דיגיטליים חדשים כדי להגיע לפלחי יעד חדשים, בסינגפור ובפיליפינים. "במסע שלנו עם הלקוחות, הצלחנו ליצור חוויית משתמש ייחודית באמצעות יכולות מחקר משתמשים, פיתוח ממשקים וחיבור בין פסיכולוגיית המשתמש לחוויית העולם הדיגיטלי. פיתחנו שירותי ענן מתקדמים, לרבות התאמת המערכות הבנקאיות ותמיכה בדרישות הרגולציה הדינמיות במעבר לענן, וכן הטמענו מוצרים פיננסיים בעולמות הדיגיטל הבנקאיים. ככל שהתחום נהפך לחלק מהותי בפעילותנו, הבנו גם שיש לנו יכולות יוצאות דופן, שהשוק הזה זקוק להן", מסכמת אברמוב. מוגש מטעם אמדוקס www.amdocs.com לפ רטים נוספים: money 2020 בכנס Amdocs banking ביתן של בלאס וגאס אוקטובר השנה צילום: יעל אורני עמליה אברמוב, נשיאת חטיבת הבנקאות באמדוקס הצילום באדיבות אמדוקס
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==