OncoTalk

0 14 09-2019 > דה מרקר המחלקה המסחרית - תוכן שיווקי ייעוץ אובייקטיבי > Onco Talk > עצמון, מנכ"ל חברת מדיקס, כשסיגל בתור לבדיקת 2006 המתינה אי-שם בשנת ממוגרפיה שיגרתית, היא לא העלתה בדעתה שמסלול חייה עומד להשתנות באותו היום. עצמון, שעד אז עסקה בתחום הבנקאות והכספים וניהלה תיקי השקעות במיליארדים, קיבלה טלפון מחברה ששאלה היכן היא. "כשעניתי לה שאני בתור לממוגרפיה היא תהתה: 'את לא מפחדת?'", מספרת עצמון. "מיד תקפה אותי חרדה. מה אם באמת יגלו אצלי גוש סרטני? חיי יתהפכו מקצה לקצה". היא מספרת שהבינה פתאום שתצטרך להתמודד עם אין סוף החלטות הרות גורל וטיפולים מורכבים, שאין לה שום מושג איך לגשת אליהם. "תמיד תפסתי מעצמי אדם עצמאי 'שיודע להסתדר'. כאשר נתקלתי במשימה שלא היו לי את הכלים להתמודד איתה, דאגתי ללמוד את הנושא לעומק ולקבל החלטות נכונות. אבל במקרה כזה, בתחום שכל כך רחוק ממני, ושההחלטות בו הן הרות גורל וצריכות להתקבל במהירות כה רבה? ידעתי שזה יהיה בלתי אפשרי". באותו רגע גמלה בה ההחלטה להגשים את חלום הילדות שלה להתעסק ברפואה. "החלטתי לקטוע את הקריירה המוצלחת שלי בעולם הפיננסים, ולבנות קריירה חדשה ומשמעותית, שבמסגרתה אעשה שינוי אמיתי בחייהם של אנשים". עצמון חברה לד"ר אשר ברק, ויחד הקימו את חברת מדיקס, המנהלת תיקים רפואיים עבור אנשים הסובלים ממחלות קשות ומורכבות. מה זה בעצם ניהול מחלה? למה זה נחוץ? "כפי שאדם לא הולך לבית משפט בלי עורך דין, וכמו שבעל עסק לא הולך למס הכנסה בלי רואה חשבון, כך גם אדם שהולך לקבל שירות רפואי, צריך מישהו אובייקטיבי שילווה אותו בכל השלבים", היא מסבירה את הרציונל שמאחורי השירות. אבל בשביל זה בדיוק קיימים הרופאים, הם אמורים לנהל את המחלה. "זה נכון חלקית", מסכימה עצמון. "אבל כיוון שכמו בכל מערכת גם במערכת הבריאות יש אינטרסים שונים, המטופל צריך מישהו מקצועי שילווה אותו וייוודא שתהליך קבלת ההחלטות יהיה אובייקטיבי ואופטימלי עבורו. "עם כמות הידע והאפשרויות, זה כמעט בלתי אפשרי לנהל את הסרטן שלך לבד" "אנחנו לא באים להחליף את הרופא" היא מסבירה, "אבל הרבה פעמים חולים נמצאים בסיטואציה מורכבת, מקבלים חוות דעת שונות מרופאים שונים ולא יודעים במה לבחור, או לחילופין, לא קיבלו חוות דעת נוספת ונמצאים על הדרך הלא נכונה. לרופאים לא תמיד יש את הזמן או היכולת ללוות כל מטופל ולסייע לו להבין את התמונה כולה, והחולים נותרים ללא הכלים לקבל החלטה מבוססת ומבוקרת. כאן בדיוק מדיקס נכנסת לתמונה. אנחנו לא גוף מטפל, אנחנו גוף מייעץ ומלווה". במה שונה ייעוץ מטיפול, ואיך הוא שונה מעוד חוות דעת? "כאשר מגיע אלינו לקוח, מיד נמנה לו צוות מלווה אישי, המורכב מרופא מומחה בכיר ומאחות, אשר ינתחו את התיק הרפואי וינחו אותו אילו בדיקות עליו לעשות על מנת לאשר את האבחנה שהגיע איתה, או להגיע לאבחנה נכונה. מדיקס תסכם את הבדיקות והחומרים הרפואיים, תנהל עליהם דיון רחב ותשלח את התוצאות לייעוץ רב-תחומי עם מומחים מובילים בארץ ובעולם. לאחר קבלת התשובות, נמליץ על דרך הטיפול המתאימה ביותר, על הרופא ועל מקום הטיפול, ציבורי או פרטי, בארץ או בחו"ל וכו'. נלווה את הלקוח במהלך הטיפול עצמו, בתהליכי קבלת ההחלטות, בהתמודדות עם תופעות הלוואי ועם שגרת החיים, עד להחלמה. הרופאים, האחיות ואנשי המחקר ונמצאים שם עבור החולים 24/7 עובדים ומשפחותיהם מסביב לשעון". במה שונה ניהול מקרה של חולה סרטן משל חולה במחלה אחרת? "הסרטן, כידוע, הוא אחת מהמחלות הנפוצות ביותר בארץ ובעולם. מדי שנה מקרים 30,000- מתגלים בישראל למעלה מ חדשים. אלו מספרים עצומים. מטבע הדברים, ככל שמחלה נפוצה יותר ומספר הנפגעים ממנה גדול יותר, כך גם כמות המשאבים שמושקעים במחקר למציאת תרופות, טיפולים ופתרונות - גדלה". זו בשורה טובה לחולי סרטן. זה אומר שהם פחות זקוקים לשירותים שלכם? "בדיוק להיפך. זה נכון שהמערכת מאוד ערוכה לטיפול במקרים כאלו והמחלקות האונקולגיות הן מהמתקדמות בעולם, אבל לעיתים דווקא ריבוי האפשרויות מייצר קשיים. אם אדם הולך היום עם סרטן הערמונית לאונקולוג, האונקולוג יציע לו אופציה טיפולית מסויימת. אם הוא יבחר ללכת למנתח, המנתח ימליץ על ניתוח. אם יפגוש במומחה בקרינה, הוא עשוי להמליץ לו על קרינה כחלק מהטיפול. אם הוא ילך למנתח שבדיוק התחיל לעבוד עם רובוט, הוא עלול להציע לו ניתוח רובוטי, גם אם הוא עצמו לא צבר עדיין די ניסיון בתחום, וזאת על מנת להצדיק ההשקעה לעיתים, ריבוי האפשרויות הטיפוליות במקרים אונקולוגיים שונים מייצר קשיים למטופל, שאינו יודע מהי האפשרות הנכונה ביותר עבורו. חברת מדיקס מנהלת תיקים רפואיים עבור אנשים הסובלים ממחלות קשות ומורכבות, ומלווה אותם במסע המאתגר להחלמה "העצות שלנו הן אובייקטיביות לחלוטין". סיגל עצמון, מנכ"ל חברת מדיקס

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==