הנדסת מים
מגזין המים הישראלי הנדסת מים 42 נסו לדמיין איך המערכות האלה מתפקדות ללא חשמל ותקשורת וכמובן ללא מים באיכות שתייה במקורות הרגילים. במקרים כאלה נוצר צורך מידי בפריסת מערכת אלטרנטיבית בעלת מספר מאפיינים: פריסה ממחסני חירום של מכלים מים גמישים. הכשרת כלי רכב רגילים למלא תפקיד של מכליות מים. הכשרת כלי רכב קטנים לנשיאת מים במצב של רחובות וכבישים עירוניים הרוסים. שילוב רכבת ישראל תוך שינוע מהיר של מכולות מים. העדפת הזרמה של מים בגרביטציה על פני שימוש במשאבות תחת הנחה מחמירה של רשת חשמל פגועה. התקנת מספר מירבי של ממירים בכלי רכב על מנת לאפשר אספקת כוח ראשונית, קטנה ומקומית, עד לייצוב המצב. הקטנת התלות ברשת סלולרית אחת. במילים אחרות, זוהי משימה מורכת וקשה לפיה על כל המערכות המופקדות על אספקת המים להיות מסוגלות להיערך תוך שעות בודדות לאספקת מים במערכת אלטרנטיבית. אפשר להסתדר בלי מזון פרק זמן מסוים. קשה מאוד עד בלתי אפשרי בלי מים זמינים. האמצעים שיש בידי היצרנים בישראל, מציעים היום מספר יצרנים את אבני הלגו הבסיסיים להערכות חירום: מכלים גמישים דו שכבתיים – מיכל פנימי הנמצא בתוך מיכל גמיש חיצוני. הפנימי עשוי מחומר מאושר לאגירת המים והמיכל החיצוני עשוי מחומר עמיד והוא נועד להגן על השקית הפנימית. בעוד שמיכל פלסטי קשיח, צורך אותו נפח אחסון בין שהוא מלא במים או מלא באוויר, הרי מנפחו המלא. 1:20 מיכל גמיש ריק ניתן לקיפול והוא תופס רק במות אלומיניום מהירות להרכבה – אלה במות ניתנות להרכבה בשטח. ההרכבה אורכת מספר דקות ואינה דורשת מכשור. משקל כל חלק ק“ג וכך יכול אדם בודד להרכיב את הבמה. 20 בהרכבה אינו עולה על הבמה בגובה המאפשר הזרמת מים בגרביטציה למערך ברזים. תחנות החלוקה מבוססות כאמור על מיכל גמיש שמשנה את צורתו וגובהו בצורה אמורפית שאינה מאפשרת שימוש במצוף מדידה לקביעת כמות המים במיכל. הפתרון המידי, אם כי יקר עדיין, הוא התקנת מונה דו כיווני. לאחרונה, נמצא בשלבי פיתוח סופיים מתקן ייחודי שעושה שימוש בשינויי
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==