הנדסת מים
46 מגזין המים הישראלי הנדסת מים רקע בימיםאלההולכת ומוקמתמערכתהקו החמישי לירושליםאשר עתידה לתגבר . עם אוכלוסייה של 2050 ולהבטיח אספקת מים לירושלים וסביבתה עד שנת +850 ועד +570 תושבים וטופוגרפיה הררית שמשתנה בין 900,000 מעל מטר מעל פני הים, ירושלים מהווה אתגר אספקת מים עצום. אחד האתגרים בבניית המערכת יהיה להבטיח הגנה מיטבית מתופעת הלם מים אשר עלולה לגרום לנזקים קשים ולשיבוש אספקת מים. זוהי הזדמנות מעניינת לבחון כיצד מורכבת מערכת ההגנה על הקו הרביעי. מיליון מ״ק. על מנת לעמוד 60 צריכת המים השנתית עמדה על 1994 בשנת בצריכות עתידיות בהתחשב בגידול מהיר של האוכלוסייה, יחד עם התיישנות תשתיות, מקורות חברת המים הלאומית החליטה על הקמת מערכת מים חדשה – הקו הרביעי לירושלים. המשימה: להעביר מים מקידוחים באזור מישור החוף ומהמוביל הארצי אל ירושלים. האתגר לסנוק אלפי מטרים מעוקבים של מים ביום, ממישורים ליד קו החוף אל הרים מעל פני הים, זהו בהחלט אתגר יוצא דופן. המערכת מורכבת +850 בגובה ק״מ. 42 מארבע תחנות שאיבה ומאגרים, ואורך צנרת כולל של 1,200 עבור מקטע הצינור התלול ביותר הוחלט להניח צינור פלדה בקוטר בר. צינור אשר מחבר את תחנת השאיבה הלר שממוקמת 40 מ״מ בדרג .+622 אל מאגר עליון בגובה +387- ב 2,200- משאבות, כל אחת מסוגלת לסנוק לבדה כ 6 תחנת הלר כוללת מק״ש. סך כל המשאבות יחד עומדות בדרישה לספיקה הכוללת לתכנון של מק״ש. 10,600 בעזרת חישוב פשוט, בצינור הראשי מתקבלת מהירות זרימה גבוהה של מטר/שנייה! 3- כ בר, 26 מהירות זרימה גבוהה והעובדה שהמשאבה מרימה ללחץ גבוה של יוצרת פוטנציאל אדיר להלם מים. הגנה מהלם מים: מקרה מבחן של הקו הרביעי לירושלים טל לוי מהנדס יישומים הולכת מים ברמד יותם יעקובי מנהל שיווק הולכת מים ברמד בימים אלה כאשר הולכת ומוקמת מערכת הקו החמישי לירושלים זוהי הזדמנות לחזור לפרויקט הקו הרביעי – בו נטלה ברמד חלק מרכזי בהגנה על המערכת מאירועי הלם מים פוטנציאלים
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==