הנדסת מים
פלסאון מהפכה דיגיטלית בניהול האיכות של הקמה ותחזוקת תשתיות מים מיזם חדש של חברת פלסאון בע״מ מיישם תפישת ניהול איכות פרו-אקטיבית בעזרת מערכת דיגיטלית מתקדמת ראיון עם מירי קולניק, סמנכ״לית אסטרטגיה בפלסאון ומנהלת פעילות פלסאון דיגיטל ילדים, 3 + מירי קולניק נשואה מתגוררת במעגן מיכאל ומכהנת כסמנכ״לית האסטרטגיה בפלסאון שנים. עיקר התפקיד כולל 5.5- כ יישום ומעורבות גבוהה בכל המהלכים האסטרטגיים בארגון- התרחבות גיאוגרפית, רכישת חברות, וכניסה לתחומים חדשים. במסגרת תפקידה, הקימה מירי פעילות חדשה בפלסאון- “פלסאון דיגיטל״ שהשיקה השנה מערכת חדשנית לניהול איכות פרו-אקטיבי QPM בפרויקטי תשתיות הנקראת - . Quality Point Management מוצר הדגל הדיגיטלי הייחודי של פלסאון דיגיטל מהווה פתרון QPM כולל, אינטגרטיבי, וייחודי לתפעול וניהול איכות פרויקטי תשתיות מים וגז. המערכת מיועדת למפקחים, קבלנים, מנהלי עבודה, אנשי משרד ועובדים בשטח. המערכת מאפשרת ניהול נקודות איכות במטרה לוודא שהעבודה בפועל נעשית לפי דרישות האיכות של החברה ומתועדת בזמן אמת על בסיס משתמש, זמן ומקום. השימוש במערכת מאפשר לשפר את איכות הפרויקטים, לחסוף בכסף ולדעת בזמן אמת מה קורה בשטח. אחד האתגרים המרכזיים בפרויקטי תשתיות מהם האתגרים הגדולים שאת רואה בתחום של פרוייקטי תשתיות מים, פיתוח ותחזוקה? שאנחנו רואים הוא היכולת לוודא שהעבודה בפועל המבוצעת בשטח נעשית כמתוכנן על פי התקינה, הגדרות המהנדסים ומסמכי התכנון. פערים שנוצרים בין התכנון לעבודה בשטח מביאים לעלויות גבוהות יותר, עבודה כפולה, עיכובים במסירה, קנסות כבדים ובמקרים מסוימים אף עלולים להביא לפציעות ופגיעה בחיי אדם. פה נכנסת המערכת שלנו, , שבאה לתת לזה מענה ולשפר QPM - Quality Pint Management את איכות הפרויקטים על ידי יישום תפישת ניהול איכות פרואקטיבית. אני חושבת שהסיבה לכך נעוצה בתהליכים למה עד היום רוב תהליכי ניהול האיכות הם ידניים בתחום הבינוי בכלל ובמים בפרט? שנבנו לפני שנים וחוסר אמצעים פרקטים לשנות את הקיים, אולי אפילו גם שמרנות מסויימת והיעדר תמריץ אמיתי לבצע שינויים. בשנים האחרונות ישנו תהליך של החלפת דור בקרב המהנדסים בתאגידים ובחברות, ואנו רואים שהדור הצעיר פתוח יותר לשילוב מערכות דיגיטליות בתשתיות. הדיגיטציה שאנו רואים היום כמעט בכל סקטור, מגיעה בקצב איטי גם לתחום הבינוי והתשתיות. עוד כמה שנים אני מאמינה שלא נבין איך בכלל עבדו ללא המערכות הדיגיטליות גם בתחום ניהול האיכות של בינוי ותחזוקת תשתיות. הכוונה ביכולת לתכנן את רמת האיכות ואת מה הכוונה ב״ניהול איכות פרו-אקטיבי״? רמת הפיקוח שתאגיד המים מעוניין לקיים, לתעד את איכות העבודה, התהליכים וכל מה שמתרחש בשטח ובהמשך לנהל ולבקר את המידע שנאסף בזמן אמת או לפי הצורך, לרבות הפקת דוחות. בשביל לנהל איכות יש צורך במדדי איכות מוגדרים ויכולת פשוטה וקלה לאסוף את הנתונים בזמן אמת. הופכתאת ניהול האיכות לתהליך מבוסס QPM איך מערכת מיישמת QPM ה- תפישת ניהול פרואקטיבית? טכנולוגיה. התהליכים העסקיים של הארגון ונתוני הפרויקט מנוהלים באופן מרוכז בענן; דיווחי איכות, “צ’קליסט״ ותמונות נאספים בשטח על ידי מפקחים ו/או קבלנים, ומכשירים שונים מאפשרים צפייה מבוססת מיקום בפרויקטים השונים בזמן אמת, כך שניתן לנהל ולבקר את כל המתרחש בפרויקט. בנוסף, המערכת מאפשרת להפוך את התהליכים הידניים ומסמכי הנייר לתהליכי איכות דיגיטליים המנוהלים בזמן אמת. בהחלט, דווקא בתקופה זו של התמודדות איפה הקורונה וכל ההשלכות שלה פוגשת את המערכת, יש קשר? עם נגיף הקורונה, היתרונות של המערכת באים לידי ביטוי אף יותר, ביניהם היכולת לשלוט ולפקח מרחוק בנעשה בשטח ולהפחית את הביקורים והירידה הפיזית לשטח. המערכת מאפשרת לקיים חיבור לאתר העבודה בזמן אמת, ולקבל מידע עסקי ותפעולי מאתר העבודה באופן מיידי ומכל מקום. על כוס מים 51
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==