הנדסת מים
46 128 | מגזין המים הישראלי הנדסת מים | אחד. אז הכי קל לבנות עליו. התושבים הרימו את נס המאבק, הגיעו עד הכנסת ומוסדות התכנון, ועדיין לא ברור מה תהיה השורה התחתונה. משה פדלון, ראש עיריית הרצליה – אותה עירייה שאחראית למחיקת הנחל בצד השני של העיר - הצטרף להתנגדות התושבים, כך גם תושב העיר ח”כ יוראי הרצנו שאחראי על נושאי הסביבה ביש עתיד. האם זה יספיק? לא ברור. כל כך הרבה נחלים כבר הוקרבו בארץ על מזבח ה’קידמה’, מה זה כבר עוד אחד. התושבים ההמומים פצחו מייד בנסיונות לברר במה מדובר. זה לא היה פשוט – שקיפות לא היתה הצד החזק של המהלך הזה. מתברר שהשלוחה ההרצליינית של הרכבת הקלה עתידה להגיע אל הצומת הסמוך, ונת”ע מתכננת לבנות את הזנב של המסילה – אותו קטע שמאפשר לקטרים להמשיך עד הקצה ולהתהפך – דווקא מטר שיהפכו פיסת טבע 300 . על חשבון הוואדי והעצים שייכרתו לאתר תשתיות. מעבר לכביש משתרע מגרש חנייה ענק של מרכז מסחרי, מדבר אספלט שאין מתאים ממנו לארח תשתיות של מסילה. רק שהחניון הוא בבעלות פרטית, והטבע שייך לכולם – כלומר לאף נחל גלילות בצדו המזרחי. צילום: דנה טבצ’ניק, החברה להגנת הטבע
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==