הנדסת מים
61 משתמשי קצה, הנחלקים לשוק עסקי ) B (2 B (מקצועי) מסוג עסק אל עסק ), הנשלט ע״י C 2 B ולשוק בייתי ( שיפוצניקים ואינסטלטורים כאחת, נמצא כבר כחמשה עשר עובדי שיווק (כולל מכירה) ושיעור הוצאה על שיווק “נטו״ מתוך מחזור המכירה 10-15% המגיע ל השנתי של היצרן. בפעילות השיווק, המבוצעת על ידי צוות נכבד כזה, מושם דגש על מהירות החדרה time של השוק של מוצר חדש או משודרג ( ), ואף תוך נטילת סיכון עסקי, to market joint ולא אחת, שיתופי פעולה עסקיים ( ) עם יצרניםשל מוצרים משלימים. ventures פעולות שיווק עקריות: הראשון): P א) בתחום המוצר (ה- בנייה של מוצרים שהם קומפטביליים למוצרים משלימים, אשר חלקם נוספו לשימוש עקב חדשנות. לדוגמה, כתוצאה מכך שמערכת תוכנה אחת נותנות בקרה על מאפיינים שונים של זרימת מים, הרי יצרניהן של מערכות בקרה וניטור מים פועלים לשדרג מערכת תוכנה המשמשת לניטור פארמטר מסוים שהיא חכמה יותר מאשר בעבר, בכך שהיא מדברת עם (קומפוטבילית) תוכנה המשמשת לניטור של פרמטרים אחרים, המותקנת כבר אצל משתמש הקצה כגון תאגיד המים. הרביעי): P ב) בתחום של קידום מכירות (- הפעלה של כלי קידום מכירות שהם ), כגון BTL בפרט מסוג “מתחת לקו״ ( תערוכות מקצועיות, או ארגון של כנסי הדרכה המיועדים למשתמשי הקצה, ובמידה משלימה, ), כגון פרסום בבטאונים ATL ‘מעל לקו’ ( מקצועיים ענפיים. מושם דגש עיקרי על כלי קידום מכירות שהם “מתחת לקו״ שכן תעשיית מוצרי המים היא טכנית באופייה, ועבודת השיווק של הפעילים בצד ההיצע שלה היא מופנית בעיקר כלפי שוק מקצועי ) עסק אל עסק. B (2 B מסוג זהו שוק אשר בו ניתן להגיע אל מקבלי החלטות קנייה המועסקים אצל תאגידי מים, מפעילי מתקני התפלה, מפעילי מט״שים, יצרני תעשייה ורכזי ענפים בישובים חקלאים. עם זאת, גם בשוק כזה יש עדיין צורך להשלים את קידום המכירות, דרך בניית מודעות לקוח, מתן חיזוק וזירוז כוונת קנייה, בעזרת פרסום מקצועי במגזינים מקצועיים ומדיות חברתיות. שינויים באסטרטגיה העסקית וגם בעבודת השיווק המאפיינים היחודיים של תעשיית המים המקומיתשלנו מובילים לאסטרטגיה עסקית ואף לעבודת שיווק עם מאפיינים יחודיים קמעא אצל חברות רבות הפעילות בשוק המים. א. אסטרטגיה האסטרטגיה העסקית מתבטאת בשלושת ההיבטים הבאים: . קונסולידציה בצד ההיצע, המושגת דרך 1 מיזוגים ורכישות. כך, לדוגמה, • חוליות, שהיא יצרנית צנרת פלסטית המשמשתבפרט לשפכים, רכשה את חופית כנרת, שהיא יצרנית שוחות ביוב פלסטיות. • קבוצת גאון שהיא בעלים של צמ״ת, יצרנית צנרת הפלדה, רכשה את פלסים, שהיא היצרנית הגדולה בארץ של צנרתפלסטיק גדולתקוטר ולצידה אף את פלגל. • מנדלסון, שהוא מפיץ גדול של מוצרי צנרת רכשאת פלעד, שהוא יצרן גדול של צנרת פלסטיק. • שפיר הנדסה, שהוא קבלן תשתיות, רכש כמדומני את יצרנית הצנרת אברות. . הרחבת מוטת השליטה, המושגת דרך 2 יסוד ואף רכישה של חברות בת רבות בחו״ל. כך, קורה, כי ליצרנים ישראלים, ובפרט של מוצר ייחודי קמעא באיכותו, יש חברות בת בחו״ל אשר חלקן אף מחזיקות קווי יצור. יצרנים כאלו לדוגמה הם נטפים (טפטוף), פלסאון (מחברים), גולן פלסט (צנרת פלסטיק העשויה מפוליתילן מצולב הידוע בתור ‘פקס’), וחוליות (צנרת פלסטיק לשפכים). במקביל, יצרנים מקומיים מובילים נרכשו במלואם, או חלקית, על ידי יצרנים רב לאומיים. יצרנים כאלו לדוגמה, הם בפרט מפעלים קיבוציים בתחום הפלסטיק כגון יצרני מערכות ההשקייה נטפים, נען ג’יין ופלסטרו גבת (ריווליס) ודורות (מגופים לצנרת מי). ניכרת השקעה מחו״ל ביצרנים חדשים שהם חברות הזנק (סטארט-אפ) בתעשיית המים. ואכן, ההשקעות בתעשיית המים לסכום של 2021 הישראלית עלו בשנת ), שהוא $26 M עשרים וששה מיליון דולר ( $21 M גבוה יותר מאשר הסכום של שקדמה 2020 שהושקע בהן בשנת לנוכחית. הכניסה של משקיעים זרים, ובפרט משקיעים אסטרטגיים הבאים מתחום המים אל בעלות בחברות יצרניות ישראליות מביאה עמה, ברוב המקרים, תרבות ניהול המתאימה לחברה רב לאומית, אשר לעיתים היא שונה באופייה מאשר זו המקובלת בארצנו. . התפשטות של יצרנים של ציוד בשוק 3 להולכת מים אל שווקים שכנים כמו הולכת אנרגיה (חשמל סולארי, גז) ב. עבודת השיווק המאפיינים של תעשיית המים המקומית תורמים גם לעבודת השיווק ייחודית קמעא, המבוצעת מטעם יצרנים הפעילים בצד ההיצע של השוק. עבודת השיווק מתבטאת בשני היבטיה והם: ) functions פונקציות השיווק ( ) activities פעילות השיווק ( ניתן להבחין בגידול בפונקציות השיווק במספר העובדים בארגון העוסקים בתפקידי שיווק ובחלוקה מפורטת, יותר משבעבר, שלהם לתפקידים שונים. כך, לדוגמה, א. יש אצל הרבה יצרנים תפקיד של מנהל פיתוח עסקי ב. מועסק צוות של מנהלי מכירות איזוריים המגיעים, במקרה של הפצה עצמית (ישירה), עד אל משתמש הקצה הארגוני או לחלופין, בעת הפצה עקיפה, עד אל בית המסחר. לצידו, פועל צוות נפרד של תועמלנים, ), שהם pre sale שהם מקדמי מכירה ( עם רקע טכני חזק, המופנים כלפי משרדי תכנון של מערכות מים: אלו הם משרדי תכנון הכותבים מפרטים טכניים עבור end הארגונים שהם משתמשי הקצה ( .) users בהמשך לכך, יש יחידתדיגיטל האחראית על קידום מכירות פרטני ומבוקר המופנה כלפי תאגידי מים וגם כלפי אגודות מים חקלאיות, האוחזים בחלק ניכר מתוך הביקוש למוצרי תעשיית המים, כגון צנרת ומשאבות. ג. מועסק צוות של מנהלי תחום, הקרויים לעיתים מנהלי מותג, אשר כל אחד מבין חבריו הוא אחראי על קו מוצר אחר הכלול במרכולתו של היצרן המקומי. כך, קורה כי, אצל יצרן צנרת פלסטיק, המופנית כלפי כמה פלחי שוק של
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==