הנדסת מים

26 135 | מגזין המים הישראלי הנדסת מים | מגה פרוייקט – תכנון, ביצוע, הנחת הקו החמישי לירושלים מחייבת התקשרות עם חברה לה היכולות המוכחות לביצוע פרוייקט בסדר גודל ענק כזה בארץ ובעולם. עבודה באיזור בעל אתגרים טבעיים קשים ועמידה בלוח זמנים קפדני תחנת עין כרם, הרכבת משאבה תוצרת שחם טבעי וללא עוררין נעשתה ההתקשרות עם חברת שח״מ מקורות ביצוע. שח״מ מקורות ביצוע הינה חברה בת של מקורות, חברת המים הלאומית של מדינת ישראל. נפגשנו עם מר ואדים זמוירו מנכ״ל בפועל של שח״מ מקורות ביצוע מזה כחצי שנה, לשיחה על האתגרים שעמדו בפני שח״מ בפרוייקט – גאווה מקומית החברה מתמחה בתכנון, יצור והקמה של מתקנים ומערכות מים, ביוב וקולחין עבור חברת מקורות בקו החמישי לירושלים חברת שח״מ בנתה לאורך תוואי שטח קשה תחנות השאיבה לאורך תוואי קשה, מאגרי מים, מתקני טיפול, הנחת קווים ראשיים וקווים מ. 100“ – 80“ משניים של תוואי המערכת את המים המותפלים, שמקורם בים התיכון, נדרשת המערכת לקלוט בגובה פני הים ולהעלותם דרך תוואי מטר. מדובר 900- הררי ומבותר עד לגובה של כ בקליטה של כעשרים אלף מ״ק מי ים מותפלים בשעה והעלאתם לפסגות ירושלים, באופן שיבטיח חיסכון רב באנרגיה. עם אתגר זה ניתן להתמודד באמצעות ניידות טכנולוגית ושילוב מערך מורכב של תחנות שאיבה, קווים, בריכות איגום, תחנות משנה לאספקת חשמל וכל זאת בלוח זמנים מאד צפוף וקשה עד גבול הבלתי אפשרי. תחנות השאיבה לאורך המערכת מתמודדות עם ספיקות בלחץ מאד גבוה ובמשק המים הן הישראלי והן העולמי לא היה בנמצא משאבות המסוגלות לעמוד בלחץ שכזה לכן פיתחנו בשח״מ משאבות חדשות יעודיות לעבודה יעילה וספיקה בלחץ גבוה כל כך. המשאבות בקוטר ייעודיות לתנאים אלה. המשאבות תוכננו, 41״- ו 31“ בוצעו, הורכבו, נוסו במערכות הדמייה וע״י דגם נסיוני וכל זאת נעשה בשח״מ מקורות עם כוח אדם מקיצועי

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==