הנדסת מים
יבוצע גשר תשתיות שיחצה את נחל אוג, קידוחים . המקטע החמישי 1 אופקיים כולל תחת כביש מספר והאחרון הואשדרוג מט״שאוג (ע״ש נוח כנרתי) המתקן אלף קו״ב שפכים 24- מטפל כיום בסדר גודל של כ אלף מ״ק שפכים 110- וישודרג ויורחב כך שיטפל בכ ליום. הקולחים מועברים להשקיית מטעי התמרים בבקעה ובים המלח״. איך התנהלה הפעילות מול צה״ל? “חלק מהמקטעים עוברים בשטחי אש פעילים של הצבא וזאתבנוסף לכלמהשתיארתי קודם. דברהמחייב פעילות הדוקה ותיאומים מול כל גורמי הביטחון״. קשיים ייחודיים, הנדסיים במהלך ביצוע הפרויקט? “כל הפרויקט נחשב למורכב עקב סביבת העבודה והתוואי הארוך וכמויות הביוב והפסולת אתם נדרש היה להתמודד. אחד מהחלקים הרגישים היה הסטות של נחל פעיל בו זורמים שפכים בכמויות אדירות תוך ביצוע מאספי הביוב לאורכו בנוסף למתקנים לאורך התוואי. סוגיה חשובה מאוד הייתה מתן פתרונות לוגיסטיים לביצוע עבודות הנדסיות מאסיביות בלב מדבר יהודה ובאזור בו אין כל תשתית פעילה של חשמל, מים וכבישי גישה. כדי לבצע את העבודות בפרויקט, נדרשנו להכשיר דרכי גישה קיימות באורך של מספר ק״מ, כך שניתן יהיה להגיע ולבצע את העבודות ההנדסיות בצורה בטוחה״. 46 136 | מגזין המים הישראלי הנדסת מים | פרויקט שיקום נחל קדרון והשבתו לטבע חברת אלדד ספיבק חברה להנדסה בע״מ, עוסקת בניהול, תאום ופקוח של פרויקטים ,1971 בהנדסה אזרחית, בכל רחבי הארץ. החברה פועלתמשנת ומנוהלת במשותף ע״י אלדד ספיבק, בעל תואר ראשון בהנדסה בהנדסה סביבתית ואיתי ספיבק, מהנדס M.Sc. אזרחית ותואר אזרחי. חברת אלדד ספיבק מנהלת פרויקטים רבים ומגוונים, כגון: כבישים בין עירוניים, מנהרות, הפרדות מפלסיות רכבת/ כביש, מתקנים לטיהור שפכים, מבני ציבור, מבני תרבות, בניה למגורים, מבני תעשיה, מבני משרדים, פארקים, טיילות ועוד. מהנדסים וצוות 80- עובדים, מתוכם כ 90- החברה מעסיקה כ טכני בעלי ניסיון רב. בין הפרויקטים הבולטים של החברה ניתן למנות: – הפיכת נתיבי אילון לדרך פרברית מהירה פרויקט אילון דרום מיליארד 1.5- ופינוי רצועה לרכבת, היקף הפרויקט עומד על כ .2001-2013 שקל, הפרויקט בוצע בין השנים - הכולל כריית החדש 1 סלילת כביש מספר 1 ׳ סלילת כביש מס זוג מנהרות, הקמת שני גשרים, ביצוע מחלפים, היקף הפרויקט .2011-2017 , הפרויקט בוצע בין השנים ₪ מיליון 700- עומד על כ – הקמת החלק המזרחי של הרכבת הקלה פרויקט הקו האדום ק״מ, והקמת 6- של תל אביב הכולל כריית מנהרות באורך של כ תחנות תת קרקעיות ברח׳ ז׳בוטינסקי בבני ברק, תוך ביצוע הסדרי תנועה מורכבים, במרקם עירוני צפוף, היקף הפרויקט מילארד שקל. 2- כ - מהווה את “הכניסה לעיר״ ומשלב פרויקט שז״ר בירושלים בתוכו עשרות אלפי מ״ר של משרדים ומסחר פרויקטי תחבורה וכיוצ״ב. חניון שז״ר הינו השלב הראשון בפרויקט אשר מהותו מקומות חניה 1300- הקמת חניון תת״ק בשיטת המנהור של כ אשר ישרת את תחנת רכבת האומה המהווה חלק מפרויקט .₪ מיליארד 1- קו הרכבת המהיר לירושלים, היקף הפרויקט כ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==