הנדסת מים

54 136 | מגזין המים הישראלי הנדסת מים | “אחת הסיבות ההיסטוריות לאי הגעה דרור: לפתרון הנדסי מלא חוצה גבולות הייתה המורכבות הגיאופוליטית של הפרויקט. במסגרת מכלול המורכבויות של פרויקט קדרון צמצמנו ככל האפשר את השפעת הפוליטיקה על מימוש הפרויקט. הגישה בה בחרנו הייתה שהפרויקט הוא אזרחי-הנדסי עם היבטים הומניטריים. תחת הובלת התחום ההנדסי, קיימים מרכיבים אזרחיים שנדרשנו אליהם לכל אורך התכנון והביצוע. האנשים המתגוררים סמוך לערוץ הנחל לא מתעניינים בפוליטיקה. הם סובלים מההשפעות הסביבתיות של הזרמת השפכים בנחל ומה שהם באמת רוצים, הוא שיפור בתנאי החיים שלהם. במסגרת התכנון והביצוע ערכנו תקשורת ישירה איתם תוך תיאום תכליתי ומציאת אינטרסים משותפים. הם הפנימו כי הצלחתהפרויקט היא אינטרס משותף לכל הצדדים. בסופו של דבר, ההבנה היא כי הפרויקט הינו העוגן האזורי להסדרת תשתיות ביוב נוספות במרחב הפרויקט, כזה שיביא להסרת המפגעים הסביבתיים וישפר את איכות החיים במרחב הנחל.״ “במהלך העשור האחרון נטלתי חלק במספר אודי ימיני: רב של פרויקטים תשתיתיים, כמנהל משא ומתן הן בייעוץ הפקעות והן בייעוץ קהילתי, עם התמחות בפרויקטים בתוך המגזר הערבי. כד״ר לפסיכולוגיה פוליטית, אני סבור שהכלי המשמעותי ביותר המסייע לניהול מו״מ מוצלח, הוא הבנת הגורם האנושי על כל מורכבויותיו, אמינות ודיבור בגובה העיניים. חלק מהפרויקטים בהם השתתפתי היו מורכבים מאוד מציאת מכנה משותף הנדסי אזרחי חוצה גבולות ד״ר יהודה (אודי) ימיני יועץ הפקעות ומקרקעין אודי, ד״ר לפסיכולוגיה פוליטית, משמש כיועץ ההפקעות ומקרקעין של חברת הגיחון בפרויקט קדרון. עוסק ביעוץ הפקעות בפרויקטים תשתיתיים שונים במרחב ירושלים ובכל רחבי הארץ. כיום אודי מייעץ בפרויקטים נוספים ביניהם: הרחבת כביש המנהרות מירושלים עד – חזמא - 437 אלעזר, הרחבת כביש שער בנימין ועוד. פרויקט שיקום נחל קדרון והשבתו לטבע

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==