שביעי

20.09.17 | כ"ט אלול תשע"ז | 274 גליון שביעי 66 חמד של ח י נ ו ך אחרי הפ קה וגעגוע להמשיכ ולצמוח יחד, אנחנו חוזרימ בשמחה ובאהבה להת פלל על עבודת הקדש בשליחות החינוכית לה אנו זוכימ. כולנו בהתרגשות גדולה של ערב פתיחת שנת הלימודימ. ילקוט חדש, שלומ כיתה א' - חדש, קלמר חדש, חלומות גדולימ, צוות חדש, תכנית לימודימ חדשה, שנה חדשה, תפילה חדשה, בגדימ חדשימ, הח לטות להצליח יותר מחדש, דפ חדש, הלב חדש... "לב טהור ברא לי אלוקימ - ורוח נכונ חדש בקרבי". לכאורה, למתבוננ מבחוצ, הכול נראה שגרתי לגמרי... הצלצול, שיעורי הבית, ארבעת קירות הכיתה, התלמידימ עומ דימ כשהמורה נכנ , לוח מבחנימ, תאריכי ישיבות המורימ, מערכת שעות והשמחה לצאת להפ קה... זה אולי תפקידנו ברגעימ מיוחדימ אלה. לא לתת לשגרה 'להפיל' אותנו למקומ המש עממ, הרגיל, שבו היינו כבר. התפקיד הגדול שלנו הוא לתת לאור לחדור לתוכ המציאות היומיומית. לאפשר לטוב, לחדש, לשמחה - להיכנ פנימה, לנשמה המבקשת חידוש. את ה כנה הטמונה ב'ממשיכימ כרגיל' היטיב לבטא האדמו"ר מאיז'ביצא. כחלק מתיאור מעמד הר יני, חוזר משה רבנו באזני בני ישראל ומזכיר להמ "כִּי לֹא רְאִיתֶמ כָּל תְּמוּנָה... בְּיוֹמ דִּבֶּר ה' אַלֵיכֶמ בְּחֹרֵב מִתּוֹכְ הָאֵש")דברימ ד:ט"ו(. העובדה הזו, שלא נראתה כל תמונה באותו מעמד תחל שנה • לתת לאור לחדור למציאות היומיומית • לא לתת לשגרה להחליש אותנו ַראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, באיגרת לפתיחת שנת הלימודים נשגב, צמודה לאזהרה "וְנִשְמַרְתֶּמ מְאֹד לְנ פְשֹתֵיכֶמ", לא במובנ המוכר לנו )שעלי נו לשמור על עצמנו ולא לעשות מעשימ מ וכנימ(, אלא עמ החשש מעשיית פ ל ותבנית: "פֶּנ תַּשְחִתוּנ וַעַשִיתֶמ לָכֶמ פּ ֶֶל... תְּמוּנַת כָּל ָמֶל תַּבְנִית זָכָר אוֹ נְקֵבָה". האדמו"ר מאיז'ביצא, מלמד אותנו ב פרו 'מי השילוח', שהאי ור על עשיית התבנית והפ ל נכונ גמ בתוככי עולמ המצוות: היינו שלא יחזיק האדמ באיזה גוונ אפ אחת מה מצוות אשר צווה ה'. האדמו"ר מאיז'יבצא מלמד אותנו לא לעשות גמ את המצוות שלנו 'תבנית' ו'פ ל'. בינ מצוות עשה ובינ מצוות לא תעשה, אל להנ להיתפ בעיני נו כ'דבר עצמו', וממילא להתקשח בידינו ולהפוכ לדוגמה נוקשה. הכני ה לשנת לימודימ חדשה, מצטרפת להכנה לשנה החדשה העומדת בפתח. בשיר המק ימ של אריאנה הרנ - פַּעַמ, ניתנ לחוות את הבקשה הזו של ההתחלה. של העבודה הפנימית להיות דפ חלק, של הרצונ להיות גדול החש כקטנ שמנ ה ללכת וללמוד לדבר. ם ַ ע ַ פּ ים. ִ נ ָ ט ְ ה ק ֶ י ְ ה ִ נ ֶ ש ְ כּ אות ְ ר ִ יל ל ִ ח ְ ת ַ נ ְ ו ת ֶ כ ֵ ל ָ ה ל ֵ ס ָ נ ְ נ ְ ו ר, ֵ בּ ָ ד ְ ד ל ַ מ ְ ל ִ נ ְ ו וכך ר' נחמן, כותב נפלא על הצורך לא להיות זקן ולא ישן -"שלא תהיה עבודתך זקנה וישנה אצלי לעולם, רק אזכה לחדש עצמי בכול יום ובכל עת ובכל שעה לחדש כנשר נעורי ולהתחיל בכל פעם מחדש". מנהיגי חינוך יקרים מאוד: זה המקום לומר תודה גדולה ויישר כוח ענק לכל מנהיגי החינוך וצוותי החינוך על העבודה המדהימה שנעשתה במסגרת 'חמ"ד של חופש'. למדנו להכיר את מסירות הנפש, את ההשקעה הגדולה, את הקשר האישי שהתקיים במרבית מוסדות החינוך עם התלמידים, חלקו בשבתות למעו& ניינים, בקייטנות אנגלית, בשבועות של ימי לימוד תורה לצד נופש במסגרת בתי הספר, טיולים ומפגשי הורים. על הכול - יישר כוח גדול!!! בימים אלה של ערב פתיחת שנת הלימו& דים, איננו ישנים בלילה בשקט.. זו האח& ריות הכבדה של חינוך ילדי ישראל וההת& רגשות מהחדש, מההזדמנות , מהשליחות הגדולה שלה אנו זוכים בעבודת הקודש, מהיכולת להתחדש ולהתחנך עם צאן קדו& שים של ילדי ישראל. מבקש מכולנו לברך את צוותי החינוך, ההורים והתלמידים בשמי ובשם הנהלת החמ"ד. נתפלל כולנו: "אבינו מלכנו חדש עלינו שנה טובה". וה' ישמע תפילותינו וימלא משאלותינו לטובה בשמחה ובאור גדול! בהצלחה רבה בעבודת הקודש, • מוקירכם מאד! אברהם ליפשיץ

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==