שביעי
08.12.17 | כ' כסלו תשע"ח | 284 גיליון שביעי | 32 איתמר מרילוס ס י פ ו ר מההפטרה 90 צילום: מנדי הכטמן, פלאש בני הזוג בריק טונ מנה לימ את כל חייהמ ביב בתמ היחידה, הֶתֶ'ר, ונדמה שהעולמ כולו שותפ להיק מות שלהמ ממנה. היא הדובדבנ בחיי הקצפת שמנהלת המשפחה במנהטנ. אומנמ דירת הפנטהאוז שמעליהמ עדיינ מזכירה להמ שיש עוד למה לשאופ, אבל זה לא מפ ריע להמ להמשיכ לשמוח בחלקמ. לנוכח עיניהמ המשתאות הת'ר הופכת לנערה, ותשומת הלב שהיא מושכת מתחילה ל דוק את האידיליה המשפחתית. ובינתיימ, ביקומ מקביל של עוני ואלימות, נער הופכ לגבר, ולאפ אחד אינ עדיינ שמצ מושג איכ שני מעגלי החיימ שלו ושל משפחת בריק טונ יפגשו. מתיו ויינר מתגלה בנובלה זו כ ופר מבריק. 'הֶתֶ׳ר, הטוטאליות', שנקרא בנשימה עצורה, הוא מפגנ מרהיב של יכולת הבחנה חדה בנוגע לטבע האנושי ולאופנ שבו הוא פועל בחברה המודרנית. קשר לאחד: מסעות, בתים ואנשים חיים באר בירושלים / עמ' 512 / הוצאת עם עובד לך ירושלים ועם חסיד • שיחה עם רבי אריה לוין בחנות ספרים • מפגשים עם צדיקים, רשעים ובינונים חיים באר באסופת מאמרים וסיפורים שכולה כיסופים לירושלים • במאה שערים מתיו ויינר הת'ר, הטוטאליות / מאנגלית: שרונ פרמינגר עמ' 139 / ' הוצאת 'כתר במרחק רב משאר מאהבי השפה העברית עומד לו חיימ באר, לטעמי גדול ה ופרימ העבריימ של דורנו. אמת, דוד גרו מנ יודע יותר לדייק בדימוייו ועמו עוז במשפטיו, אבל עבורי, הכי ופימ של באר למ ורת היהודית והשיחה הבלתי נגמרת איתה המ שמבדילימ אותו מאחרימ, כבודמ במקוממ מונח. אומנמ פר זה הוא רק א ופת מאמ רימ, קטעימ ו יפורימ שלוקטו מפה ומשמ ונכרכו ביחד, אבל גמ ככ מדובר ב פר מק ימ. מה כבר יכול כשעט מושחז כמו זה של באר מתאר את מפגשיו עמ צדיקימ, רש עימ ובינוניימ המתוארימ בקפידה? חלק מנ ה יפורימ מרגשימ, אחרימ עוקצניימ, וכולמ כתובימ היטב ועו קימ בירושלימ. הנה יפור נפלא על הצדיק ר' אריה לוינ שלו הקדיש באר רק מ פר עמודימ, אבל אלה מ פיקימ בכדי לקלוע לתיאורו. באר פגש אותו בחנות פרימ והרהיב עוז לשאול אותו: "ר' אריה, שלא יהיה בלבכמ עלי על השא לה שברצוני לשאול אתכמ עכשיו, אבל האמ נכונ הדבר שאתמ למ"ד ו"וניק?" )אחד מל"ו צדיקימ(..."השיב ר' אריה, מפעמ לפעמ...למ"ד ו"ו אינו משרה, איננו מינוי שאדמ זוכה בו לכל החיימ. ב כ הכול זהו מינוי זמני. בשעה שאדמ עושה מעשה טוב הוא נמנה עמ אותמ ל"ו שעליהמ העולמ עומד, אבל כהרפ עינ, כשאדמ אחר עושה מעשה טוב התואר עובר אליו מיד...אינ פשוט מזה, כל אחד יכול להיות תמיד אחד מל"ו, גמ אתה, מיינ קינד". אני לא יודע אמ יש דבר כזה הומור ירו שלמי ובמה הוא נבדל מאחיו הבכור ההומור הישראלי, אבל כ פ לעולמ יתפו מקומ משמעותי בכל הומור יהודי בכל מקומ שהוא. ב יפור, המלמד הרבה על העולמ, מוצא עצמו באר מ ייר כמדריכ קבוצה של גלויי ראש ברחובות מאה שערימ. הוא נקלע לפגי שה עמ ח יד השואל את באר לשורשי מש פחתו. באר, היודע למנות עד שבעה דורות קודמ אליו, נשאל על ידי אותו אדמ "האמ זה יהא לכמ, שאתמ בנמ של קדושי עליונ... תדברו כמו שאתמ מדברימ באוזני החופשיימ הללו?". "התבוננתי באיש שיחי" כותב באר, "דחיתי את המחשבה להתפלמ איתו והפטר תי בקצירת האומר: פרנ ה". "פרנו ה? חייכ הירושלמי בהקלה, אמ מדובר בככ, הרי שזה כבר משהו אחר לגמרי". יימתי את ה פר בתהיה שעוד לא באה אל פתרונה: האמ גמ בעתיד ירושלימ תו ליד יפורימ שכאלה, או שמא היא עתידה להתדלדל? נדמה תמיד כי יפורי העבר היו • טובימ יותר. 23.12.2017-08.12.2017 ~ 20:00-09:00 ~ 23:00-19:00 | 13:00-08:00 ~
פריממויקליימלילדימ v יודאיקה ספריית
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==