שביעי

יכול להיפגע מגורמימ קיצוניימ. אבי רתח עלי, אבל ב ופ תמכ בי מול הכפר". עברו הדרוזי ייע לו להיכנ הפכ ליהודי- 1983 לארצ. בשנת דתי וקבע את חייו בעפרה. הוא הגיע לישוב בעקבות ישראל הראל, עורכ כתב העת ’נקודה' שיצא לאור בידי תנועת ’אמנה'. הראל הציע לו לשמש כעורכ גרפי של המגזינ, והשאר, כמאמר הקלישאה, הי טוריה. נצר נחשב עד היומ כבעל מניות י וד בהי טוריית הקומיק המקו מית. יוצרימ עכשוויימ כנמרוד רשפ וא פ חנוכה הושפעו ממנו מאוד. הוא אחראי גמ לני יונ המוצלח הראשונ להוציא חוברת קומיק בעברית - . ”לא עשינו לפני 1987- ’אורי אונ' ב זה בדיקת שוק, אבל היתה לנו תחו שה שיש צורכ וכמיהה לקומיק . קל מאוד להדפי קומיק בשחור לבנ, אבל להדפי בצבע, באותמ ימימ, היה דבר מאוד בעייתי בארצ. זה היה לפני עידנ המחשב, ובארה"ב עבדו עשרות אנשימ, אמ לא מאות, על הפרדת צב עימ בבית הדפו של חברת קומיק . בארצ נאלצתי לעשות את כל הפרדת הצבעימ בעצמי, בבית". חוברות אורי אונ התקבלו בשמ חה על ידי קהל ילדימ צמא קומיק , אבל היו כאלה שלא יכלו ולא רצו להתעלמ מתכנימ פוליטיימ שהחו ברות מבטאות. ”מדוע מזדהה אורי אונ עמ מפלגות הימינ?", שאל לפני שנימ הילד נמרוד רשפ )שמאז, 30- כ אגב, ני ה יחד עמ נצר לחדש את קורותיו של אורי אונ( במכתב למ ערכת. תשובת המערכת היתה: ”הת כונה של גאווה לאומית המאפיינת את אורי אונ, היא שדוחפת אותו ומכתיבה את הטונ שבעלילותיו, בלי שומ קשר להזדהות פוליטית עמ צד זה או אחר". האישיות שלי על הקנבס לאחרונה נחשפ לעולמות חדשימ. ”התחלתי לצייר בשמנ. זה שונה מאוד מהי ודות שגדלתי עליהמ בעולמ הקומיק . החומר עצמו, השמנ, דורש התנהלות אחרת. הרבה כבוד לכל משיכת מכחול, הרבה אצילות. עולמ הקומיק לא בהכרח אצילי בעבודה שלו, הדמויות בו הנ הרבה יותר כו חניות. כשהכל נעשה בצורה כוחנית, יש הרבה פחות מקומ לביטוי אישי. בציור שמנ אני מרגיש שהאישיות שלי ממש מקבלת ביטוי על הקנב ". אני מניח שלא קל להתפרנ מזה.  ”נכונ, אבל זה לא מפחיד אותי. היהדות תמיד הצביעה על קשיימ בפ רנ ה. בכל פעמ שבני ישראל חששו מפני הרע מכל, הוא אכנ הגיע והת ממש. הדור שלנו, שחי כיומ בארצ, הוא דור יוצא דופנ. אנחנו נאלצימ לה תמודד עמ קשיימ שאומות אחרות כלל לא מכירות. זה מאתגר. יש לזה מחיר". למה אתה מתכוונ?  ”ההתפתחות של עמ ישראל פשוט מהפנטת. כל התהליכ של שיבת ציונ והאחיזה בקרקע נותנ השראה לחיבור לתורה. אני חושב שהחיבור לתורה בגלות היה מלאכותי, ועל כנ החיבור לגולה עצמה היה אפ הוא מלאכותי. לדעתי, ההלכה לא נו דה בשביל החיימ בארצ ישראל, ולכנ היא חייבת לעבור שינוי. לכנ יש ת כול. אנחנו לא יכולימ לחיות יותר לפי התבונה של רגע אחד בודד. כל תובנה שלנו חייבת להיות מבוטאת בהשלכה הי טורית. זה לא פשוט. אני חושב שהדבר הכי בוער כיומ לעמ ישראל זה להפ ריח את הרוח. אני חש שזה הדבר שהכי ח ר כאנ, להשתחרר באמת מהגלות". ולמה זה לא קורה?  ”אנחנו זקוקימ כנראה לעוד קצת שנימ ע קנו רק 2,000 זמנ. במשכ במעטפת החיצונית, והמעטפת הזו קצת מעיקה. היא לא באמת נותנת לכ להתפתח. אני חושב שכל יהודי צריכ לעשות הכל כדי לזרז את התה • ליכ הזה". ההתפתחות של עם ישראל מהפנטת, אבל ההלכה לא נוסדה בשביל החיים בארץ ישראל ולכן יש תסכול. אני חש שזה הדבר שנים 2,000 שהכי חסר כאן, להשתחרר באמת מהגלות. במשך עסקנו רק במעטפת החיצונית, והיא לא נותנת לנו להתפתח נצר בסטודיו שבביתו בעפרה, השבוע )בתמונה הקטנה: בעת עלייתו לישראל (1983- ב אורי און לא לבד. חוברות הקומיקס של נצר 22.12.17 | ד' טבת תשע"ח | 286 גיליון שביעי | 36

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==