שביעי

27 | 29.12.17 | י"א טבת תשע"ח | 287 גיליון שביעי ”הטי ות מלאות בכישלונות קטנימ ו בהצלחות קטנות", מ פר גנ יאיר ע ל האתגר המנטלי שעבר במהלכ ה קור . ”יש בתהליכ הזה צד אישי, כי אתה צריכ לקדמ את עצמכ להיות טיי טוב ואתה עולה לטי ות יומ אחר יומ, ובכל טי ה יש דברימ שאתה מצ ליח ויש דברימ שאתה לא מצליח, אבל לפעמימ אתה עולה לטי ה ולא מצ ליח כלומ. כשאתה יורד מטי ה כזאת, א תה צריכ לדעת לא ופ את עצמכ, לא לכלול את הכישלונ כחו ר הצלחה אחד גדול, אלא לפרוט את זה, ללמוד מה הדבר שלא הצלחתי ואיכ אני יכול לשפר אותו. כל הזמנ אני בוחנ מה אני יכול לשפר היומ שלא עשיתי טוב את מול. על הי וד הזה מושתתימ אימוני ה טי ה - לעשות טעויות, להיכשל, ל דעת לתחקר אותמ בככ שמוציאימ נ קודות שיעזרו באמת בפעמ הבאה. רק ככה משתפרימ מטי ה לטי ה לאט לאט, לא מנ ימ להצליח בבת אחת. אחר ככ בווקטור, בה תכלות כוללת, אתה מצליח לשפר את עצמכ". בממוצע, רק אחד מכל שישה פרחי טי זוכה להגיע לטק ה יומ ולהפוכ לטיי , מה שגורמ ליצר התחרותיות ל פרוח, לעתימ על חשבונ החברימ ה אחרימ. גנ יאיר זכה באות ההצ טיינות לאחר שקלול תוצאותיו בשלל תחומימ - לא רק הישגיו המקצועיימ ב קוקפיט, אלא גמ עמידתו במבחנ ה וציומטרי. ”בגלל שהקידומ מאוד א ישי, הקבוצה לא מתנהלת בצורה ט בעית", הוא מבאר. ”זה לא כמו צ וות לוחמ, יש כאנ קידומ אישי. אבל בטיי ות כנ נלחמימ ביחד. היה חשוב לנו להפוכ לקבוצה חזקה מב חינה חברתית. לדרוש מעצמכ לראות את האחר ולעזור לו, להבינ רצונות של אחרימ, וגמ לדעת לבקש עזרה כשאינ לכ זמנ". מהצד נראה כאילו הקושי המ  נטלי והפ יכולוגי גדול יותר אפילו מהקושי הפיזי. ”יש עומ מנטלי של המונ משימות. מלבד הטי ה עצמה, יש שלל משימות עמ נהלימ של צבא רגיל. הדבר דורש י כולת להתמודד, לדעת לנהל זמנ ולהשקיע אותו בזמנימ נכונימ". ובזמנ שברחבי הארצ יש הפגנות  של מי שלא ממש ששימ להתגיי , ו בעיתונות מתפר מימ מחקרימ המורימ על ירידה במוטיבציה, אינ תחושות קשות? ” חבל לי שלא כולמ מתגיי ימ, אבל אני לא מ תכל ביב. אפ אחד פ ה לא תופ את עצמו כפראייר. א נחנו באימ לתרומ כי אנחנו רו צימ, זה מ לול מאתגר וגמ משמעותי לנו. אנחנו מממשימ את הפוטנציאל ש ל עצמנו בלי לה תכל ביב. נו תנימ לנו כלימ ששווימ הרבה כ פ, ו רוצימ ללמד אותנו אחריות אישית ועצמאות". יש בקור הטי מקומ לדיונ על  ה חלטות מו ריות שבפניהנ טיי צריכ לעמוד? " החלק החינוכי תופ נפח מאוד מרכזי בקור . התמודדנו עמ דילמות ר בות והיינו קשובימ גמ לביקורות ש מציפות את החברה הישראלית, ו דנו בהמ בצורה פתוחה מתוכ רצונ ל עשות טוב ולהקשיב לכל הדעות למשל, קראנו מאמר של גדעונ לוי ”חסרו לי רגעים של רוח, שבישיבה קיבלתי באינטנסיביות. קשה למצוא זמן וחלק מההתמודדות זה לבחור את הדברים שחשובים לך. אם זה ספר לפני השינה, לחשוב, או לכתוב משהו לעצמך. בישיבה היה לי את זה הרבה ובקורס התקשיתי למצוא" צילום: דובר צה"ל

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==