שביעי

05.01.18 | י"ח טבת תשע"ח | 288 גיליון שביעי | 30 איתמר מרילוס ס י פ ו ר מההפטרה ALDECAstock's, shutterstock צילום: להלנה פֵּלֶטְיֶה יש וד שהיא מ תירה מכל מי שמכיר אותה, אפילו מבעלה. לפני יותר מעשרימ שנה, נערה צעירה ממישיגנ נחטפה והוחזקה בבקתה מבודדת באזור מוקפ ביצות. הנערה הזאת היתה אמא שלה, והחוטפ - אבא שלה. הלנה נולדה וגדלה בבקתה המבודדת הזאת, ללא חשמל, חימומ או מימ זורמימ, ופיתחה מערכת יח ימ מורכבת עמ אביה שלימד אותה כיצד לשרוד באזור הביצות. כשהיא נתקלת בדיווח חדשות אודות פושע מ וכנ שנמלט מהכלא, הרג שני והרימ ונעלמ באזור הביצות של מישיגנ, הלנה יודעת מיהו, ושהמשטרה לעולמ לא תצ ליח ללכוד אותו. היא גמ יודעת שיש רק אדמ אחד בעולמ שיוכל ללכוד את הפו שע הזה, שזכה לכינוי 'מלכ הביצה'. אדמ שהפושע בעצמו הכשיר לחיימ בביצה. האדמ הזה הינו היא עצמה. נעורים ללא אל אדן פון הורבאט מגרמנית: שירי שפירא עמ' 194 / ' הוצאת: 'עם עובד מאחורי האמת '30- פרשת רצח על רקע סכסוך בין שני תלמידים בגרמניה של שנות ה מעלה שאלות לגבי מוסריותו של המורה ושל עדים נוספים קארנ דיונ בתו של מלכ הביצה / מאנגלית: קטיה בנוביצ' עמ' 277 / ( הוצאת 'הכור א' )מודנ גיבורי ה פר 'נעורימ ללא אל' המ תל .'30- מידי בית פר בגרמניה בשנות ה במרכז ה פר פרשת רצח על רקע כ וכ בינ שני תלמידימ. מורמ של השניימ ניצב על פרשת דרכימ: האמ לחשופ פרט בעל חשיבות וככ ל כנ את משרתו ואותו עצמו? או לשתוק ולעמוד מנגד כאשר אחד מתלמידיו עומד לעשות את שארית חייו מאחורי ורג ובריח? מה שנדמה בת חילה כמשפט רצח מתגלה כמשפטו של כל אדמ. לא הרוצח הוא הניצב על דוכנ הנאשמימ אלא המצפונ - מצפונו של האדמ הרגיל. מה יש ב פר הזה? קווי העלילה קלו שימ משהו. אירוע 'השיא' של ה פר מת רחש בשליש הראשונ של ה פר ובו כפי שנכתב בפ קה הקודמת, מעשה רצח בינ שני תלמידימ בבית ה פר. אנחנו יודעימ מי נרצח, יודעימ פחות או יותר מי הרוצח, ויודעימ גמ שהמורה אומנמ לא רצח אבל ה תיר מידע חיוני. לא מדובר אמ כנ ב'רצח באוריינט אק פר ' המצטיינ ביכולת שלו למתוח את קווי העלילה עד ל ופ מפתיע. לכנ די ברור מאליו שאת וד כוחו של ה פר כדאי לחפש במישורימ אחרימ. מישור אחד כזה הוא המו רי. לומר את האמת תמיד זה כמעט בלתי אפשרי, תמיד יהיה לנו מה להפ יד. כבוד; רווח כ פי; אושר. ובכל זאת, המורה )שמנקודת מבטו מ ופר ה יפור( בוחר לקחת אחריות ול פר על דוכנ העדימ פרטימ על הרצח. חשוב להדגיש, הוא עצמו אינו הרוצח וגמ אינו יודע בוודאות מי הוא הרוצח בזמנ מתנ העדות. הוא ה תיר פרטימ שוליימ יח ית אבל כאלה שיגזרו עליו גזר דינ קשה. ובכל זאת העדות שלו גורמת לדבר מה מפתיע, גמ עדימ אחרימ )שעדותמ חשובה יותר( מתחילימ לומר את האמת ופרטימ חדשימ מתגלימ. כמו מגדל קלפימ קור ימ להמ השקרימ. למרבה הצער, זה לא משנה המונ. ההיבט השני קשור בעיתוי של כתיבת , שנתיימ בלבד לפני פרוצ 1937 . ה פר מלחמת העולמ השניה. ה ופר האו טרו הונגרי אדנ פונ הורבאט שמת כשנה לאחר כתיבת ה פר )בנ יבות טרגיות(, לא מזכיר את היטלר ומנ ה תמ לא יכול היה לצפות את חזיונ הבלהות שהתחולל לאחר מכנ. ומכאנ יופיו המו רי של ה פר, המתאר את הפחד של האנשימ הפשוטימ מלומר אמת. כיצד במערכות השלטוניות-חי נוכ, תקשורת המונימ, מערכת המשפט- יש הרבה אנשימ טובימ, וכל אחד מאותמ אנשימ טובימ מפחד לפתוח את הפה. החל מהשופט שלא מעיר להערות גזעניות על דוכנ העדימ, והמשכ ב גל המורימ בבי" שבוחר לשתוק כשחלק מהתלמידימ כות בימ חיבורימ רווי שנאה. זה יפור קטנ על איש שבוחר ל פר את האמת. לא אמת חשובה מאוד, אבל אמת • זו אמת.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==