שביעי
31 | 05.01.18 | י"ח טבת תשע"ח | 288 גיליון שביעי מראש ההר 073-22-11-552 למסירת שמות לתפילה בהר ולתרומות: טלפון | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il יהודים עלו להר 25,000 הבית כהלכה בשנה האזרחית היוצאת נרשמה בשנת 75% זינוק חד. נ יקה של למניינמ, במ פר היהודימ שפקדו את 2017 הר הבית במ לול ההלכתי. מדיווחי אירגונ 'ייראה' עולה, כי השבוע האחרונ של השנה רשמ עליה גדולה עוד יותר לעומת השבוע יותר מבשנה שעברה. 85% , הזה אשתקד ישיבת הר הבית Yeshivat har habait השבוע על ההר: חתני בר מצווה, • אלף יהודים עלו להר הבית השנה 25 מה חושב הרב שרלו על עליה להר • חיילים משוחררים וחניכי בני עקיבא הר הבית שלי שו"ת הר הבית "כל עליה להר הבית היא מרגשת אבל ליום זה יש מטען מיוחד במינו. מצד אחד אנו עולים להר הבית אומנם בחורבנו אבל תחת ריבונות ישראל, דבר לו ייחלנו שנה. 2000 מצד שני יום זה הוא יום זכרון כפול, גם לתחילת המצור על ירושלים שסופו גלות וחורבן וגם יום הקדיש הכללי לששה מליון נרצחי הנאצים. אמרתי את הסליחות המיוחדות ליום זה והרגשות סוערות. בלי ארגון ובלי תכנון התקיים מניין ותיקין 50- בשער הלל ובעליה הראשונה היינו כ איש. עם ישראל חוזר להר הבית. עם ישראל מוחק את חרפת הגלות. לא נהיה פאסיביים ונחכה לגאולה עד שנעלה לשמיים במשרפות. את המקדש נבנה בידינו ונראה מי יוכל לעצור אותנו. 'אוי לה לאומה שתימצא בשעה שהקב"ה עושה פדיון לבניו. מי מטיל כסותו בין לביא ללביאה בשעה שנזקקין זה עם זה?' )סנהדרין ק"ו(". איך יכול להיות שהרב מתיר שאלה: עליה להר הבית, כאשר הרב קוק מנהיג הציבור שלנו, האדם שלאורו אנו הולכים וכן בנו הרב צבי יהודה, פוסקים מפורשות שאסור לעלות להר הבית? וכן רוב גדולי הדור פוסקים כך... אבל אין שאלתי על הר הבית, אלא על היכולת לסתור בפסיקה את רוב גדולי הדור וחכמי המסורה... האם אין דעתך שבפסיקות נועזות אלו שבהן הרב סותר גדולי דור, יש מעין חוסר 'ענווה' כלפי התורה? תודה על תשומת הלב. תשובת הרב יובל שרלו: ראשית, חשוב לדייק. איני מכיר אף רב שמתיר לעלות להר הבית בזמן הזה. ההיתר, שגם אני שותף לו, הוא רק למקומות בהם אנחנו יכולים לקבוע שלא היו חלק מנחלת כהונה, שבו מותר לעלות גם כשטמאי מתים. במאמרי גם בארתי את דעת החולקים על היכולת העובדתית ועל המשמעות הפסיקתית. אמת הדבר שלו הייתי יחיד בעמדתי - לא הייתי מעז לומר כך. אולם זו מחלוקת בהלכה, ובמצב שכזה חובה על פוסק ההלכה לברר היטב את הסוגיה, לכתוב את הנימוקים השונים, ולהכריע בהם. ועתה, שים לב לעצמך: אתה לא חש שום חובה לשאול את עצמך איך אתה מעיז, נגד גדולי תורה, להפקיר את הר הבית, להתחמק מקיום של ״לשכנו תדרשו ובאת שמה״, ולהביא חורבן תודעתי לעם ישראל? האם הקביעה שלך ביחס ל'גדולי התורה' אפוא אינה מניפולטיבית, והיא למעשה בחירה שלך בעמדה מסוימת, ומתקפה על עמדה אחרת בנימוקים שאינם ממין העניין? כל טוב, ובקשת בניית מקום בית מקדשנו. מתוך אתר מורשת לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com עליה בתודה לשחרור בשלום קבוצת חיילימ משוחררימ עלו להר הבית בשבוע האחרונ, ביומ שחרורמ מצה"ל. החיילימ המשוחררימ הביעו את אכזבתמ מככ שלא ניתנ עדיינ להביא קרבנ תודה, ועל שהמ נאלצימ לה תפק בתפילת הודיה על שחרורמ בשלומ. חלקמ כבר זכו לעלות להר הבית לפני גיו מ, שמ התפללו שיזכו וישובו בשלומ משירותמ. בנ"ע: יום שנתי לעליה תנועת בני עקיבא מצטרפת לתהליכ שיבת המקדש ותעלה להר הבית, לאחר שבוועידת ההנהגה של תנועת הוחלט לעודד את החברימ לעלות להר הבית על פי פ יקת רבותיהמ. בהחלטת הוועידה נכתב כי "תנועת בני עקי בא שותפה לכי ופימ העזימ לבית המקדש ולר צונ לקרב באופנ מעשי את בניינו. וגיית העליה להר הבית בימינו שנויה במחלוקת הלכתית, ואנו מאמינימ כי אלו ואלו דברי אלוקימ חיימ. "לפיככ, הנהגת התנועה תקיימ אחת לשנה יומ שיוקדש לתפילה, לימוד ופעילות חינו כית ומעשית שעניינה דרישת המקדש. ביומ זה, פעילימ אשר רבותיהמ מורימ להמ כנ יעלו להר בית ה' כהלכה, בקדושה ובטהרה, ולאחר תהליכ למידה והכנה רוחנית והלכתית". קבוצת חתני בר-מצווה בהר הבית חתני בר מצווה על ההר מבית שמש עלו בשבוע האחרונ להר הבית שבעה נערי בר מצווה יחדיו בעליה קבוצתית מאורגנת. חתני בר המצווה עלו להר הבית עמ בני משפחותיהמ, בראשות הרב חיימ עוזר חייט והרב ארי שיימ . אסף פריד על העליה בעשרה בטבת / ישיבת הר הבית אבילה ודאובה , הי"ו הרב יהודה גליק עם חה"כ מגדולי המעוררים לשיבת המקדש, על פטירתה של אשתו הדגולה ע"ה יפה גליק מרת ובבנין המקדש ננוחם
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==