שביעי

05.01.18 | י"ח טבת תשע"ח | 288 גיליון שביעי | 36 ט י פה ברשת "מי שיש לו נשמה של יוצר, מוכרח יוצר להיות יוצר ההקמה. רעיונות ומחשבות, אי אפשר לו לה גר בתלמודו השטחי לבד, כי שלהבת הנשמה עולה היא מאליה ואי אפשר לעצור אותה ממהלכה..." }הרב קוק אורות הקודש{ לאורמ של דברי הרב קוק הוקמה בשנת תש" אולפנת חמ"ד צביה יצירתית בירושלימ, שחרטה על דגלה לתת מענה לבנות תורניות מו כשרות בתחומי האומנות השונימ. האולפנה שוכנת בגבעה הצרפתית - כיתות. 11 תלמידות ב 250 ובה לומדות החזונ שלנו לגדל דור של יוצרות תורניות. הכי החזון שלנו. שרונ הוא כלי ביטוי נו פ לנשמה אשר כל מהותה היא עבודת ה'. אנו רואימ את תפקידנו בקידומ התלמידות ופיתוח אישיותנ מבחינה תורנית, לימודית ופיתוח היצירה האישית. היצירה מעצימה את נפש הבנות ואת רמת מודעותנ לעצמנ ולחיימ, היות והאמונה-חלונ לנפש, האולפנא נותנת לתלמידות אפשרות להתפתח בתחומי האומנויות השונימ כמו עיצוב גרפי, אדריכלות, מחול ועוד. העולמ הרוחני הוא החשוב מכל. לימוד לשמה מקרב את לנשמה. התלמידות ללימודי הקודש. יומ הלימודימ נפתח ב'דקה לנשימה' - לימוד רשות לקראת התפילה, מפגשי 'פנימה' המהווימ מקומ של בירור אמוני מתוכ בחירה. החיבור בינ לימודי הקודש לעולמנ הפנימי של התלמידות מתבטא במ גרת לימודי בית מדרש, המחבר בינ לי מודי האמונה לבינ הכישרונות האומנותיימ היצירתיימ של הבנות. מצוינות מהווה תפי ה חינוכית המאמינה כי השקעה מצוינות. והתמדה הינה מרכיב מרכזי ביכולת לצמוח ולהיות נשימ משפיעות בכל תחומי החיימ. לשמ ככ, אנו מעודדימ את התלמידות לצד לימודי האומנות לפתח את יכולותיהנ בתחומי המדעימ במקצועות הריאליימ. אנו רואימ במקומה של האולפנא שליחות חברתית. הת מנהיגות. למידות שותפות לגרעינ הקהילתי, לחשיבה, לעשיה ולפעילות המ שותפת עמ תושבי השכונה. עידוד התלמידות להדריכ בתנועת הנוער ופעילות במשצי"מ מצמיח מנהיגות. פיתוח כישורימ לימודיימ חברתיימ מצמיח יזמות חברתית. . יזמות אומנויות העיצוב, גרפיקה, עיצוב מוצר, אדריכלות ומ אומנות. חול לצד מגמות המדעימ. מה משמח אותכ באולפנה?   "מרגש אותי לראות את הבנות מגיעות בכל יומ בשמחה. שמחה לראות את התלמידות מביאות את עצמנ לידי ביטוי בתחומימ שונימ. לפגוש את אישיותנ המתפתחת, מתוכ ביטוי יצירתי לעולמנ הפנימי. נרגשת ללמוד הכנה לתפילה מדי בוקר עמ קבוצת בנות המקדימה להגיע". מה מייחד את האולפנה מעבר ללימודי האומנות?  "האולפנה מצמיחה את התלמידות גמ בעולמנ הרוחני ובלימודי הקודש וזאת באמצעות בית מדרש ובהובלת רב האולפנה, הרב נתנאל צלניק. לצד הצמיחה הרוחנית, האולפנה רואה במשכנה הנוכחי אתגר חברתי ולאומי חשוב. הבנות שותפות לפעילות של הגרעינ התורני בשכונה, מתנדבות בבתי ה פר, עמ קשי שימ, ומביאות אור ושמחה לשכונה". מהיכנ מגיעות התלמידות לאולפנה?  "מכל רחבי ירושלימ והערימ ה מוכות כגונ, מטה בנימינ, מעלה אדומימ, גוש עציונ, מבשרת, בית שמש, מודיעינ וגבעת זאב. אני נדהמת לגלות בכל פעמ מחדש שהתלמידות מוכנות לנ וע ממקומות מרוחקימ כדי ללמוד באולפנה". על מה עוד שמימ דגש באולפנה?  "כישורי חיימ ופעילות חברתית ענפה, המלווה ברכזת חברתית ובנות שירות שמייצרות הווי חברתי. זאת בנו פ למ עות ער כיימ, ערבי גיבוש ופעילויות בהתאמ לחגי השנה". איכ יוצרימ קשר אישי עמ תלמידות?  "מעבר לקשב האישי לכל תלמידה, אנו מקיימימ מפגשימ בקבוצות קטנות להעצמת השיח הפתוח. אנו שמימ דגש על מערכת יח ימ של כבוד ואמונ הדדי מתוכ שיח כנה ואמיתי "בגובה העיניימ". איפה התלמידות נמצאות לאחר לימודי התיכונ?  "לאחר שנת המדרשה, שנה או שנתיימ שירות לאומי, הת למידות שלנו מובילות במגמות האומנות בלימודימ הגבוהימ באקדמיה, ובחוגימ הנחשקימ ביותר כדוגמת שנקר והאוניב ר יטה העברית". איפה לדעתכ טמונ וד ההצלחה של המו ד?  "בצוות המחנכות והמורימ המקצועיימ. האמונ אותו מע ניקימ המורימ לתלמידות ביכולת להצליח מהווה מכפיל כוח במוטיבציה בקרב התלמידות להגיע להישגימ. בנו פ, המורימ מתמ רימ באהבה לתלמידות מתוכ תחושת שליחות ואחריות, המתבטאת בהישגימ, באהבת הלמידה ובפר ימ שהאולפנה • זוכה בהנ". ראשת האולפנה: אורית בלוך אורית בלוך, ילידת ירושלים ותושבת העיר, אם לשמונה, למדה תואר ראשון וחינוך במכללה ירושלים לבנות בבית וגן ותואר שני באוניברסיטת בר אילן. חברת הנהלה במינהלת שכונת הר נוף וחברת הוועדה לאומנות במרחב הציבורי בעיריית ירושלים. עומדת בראש אולפנת חמ"ד צביה יצירתית מאז הקמתה בשנת תש"ס. אולפנת חמ"ד צביה יצירתית ירושלים

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==