שביעי

12.01.18 | כ"ה טבת תשע"ח | 289 גיליון שביעי | 30 ט י פה ברשת ישיבת 'צביה אלישיב לוד' מהווה מודל 'כי מלוד תצא תורה'. ייחודי לבית חינוכ, המשלב אוכלו יה דתית ציונית מגוונת מתוכ אווירה משפחתית ושאיפה למיצוי כוחות ומצוינות תורנית ולימודית. לימודי הגמרא בישיבה מתחלקימ לקבוצות לימודי גמרא בגדלות. לימוד לפי בחירת התלמידימ. לצד כולל רבנות לומדימ כיתות בית המ! דרש. כיתות אלה לומדות יותר שעות גמרא בלימוד עיוני, הכולל רא! שונימ אחרונימ עמ מובאות והרחבות מעמיקות שמאהיבות את הלימוד. לומדות גמרא בבקיאות ובשילוב פ יקת הלכה, כיתות תושב"ע. מתוכ יישוב הדעת וחיבור לקודש. הישגי התלמידימ באחוזי הבגרות ובבגרות זכאות לבגרות. 100% איכותית גבוהימ מאוד, והישיבה אפ זכתה שנתיימ רצופ במקומ הראשונ בדירוג בתי ה פר הערכיימ. מגמות הלימוד הטכנולוגיות והמדעיות בתק! שוב, מדעי המחשב ו ייבר, פיזיקה, ביולוגיה ותקשורת, מהוות ב י איתנ לבוגרינו להשתלב בלימודימ גבוהימ ובהצלחה בבחירת המקצוע לחיימ. בישיבה מתקיימת פעילות ערכית חווייתית מצוינות חברתית. המעוררת רגישות חברתית מתוכ חיבור לתורה לעמ ולארצ בדור של גאולה. תלמידי הישיבה מ יימימ את שביל ישראל לכל אורכו בשנתיימ מתוכ דבקות ונחישות. לשכבה הבוגרת מתקיימ מ ע משואה לתקומה ברחבי הארצ. בכל שנה מרכזימ חודש שיא העו ק בנושא רגשי של ראיית החוזקות והטוב. הישיבה הינה חלק מהעיר לוד. תכניות מצוינות קהילתית. רבות קיימות בישיבה בהנ התלמידימ שותפימ מלאימ בהובלת העיר להישגימ והתקדמות רבה: יומ שיא במדעימ הופק על ידי הישיבה, ימי התנדבות בבתי אבות ובהו טל, חניכה קבועה בבתי ה פר הי ודיימ, פיתוח ייחודי של תכנית 'תנאימ להכיר' לתלמידי העיר כדי להכיר את התקופה ואת התנאימ שפעלו בלוד בזמנ חורבנ בית המקדש השני, פרויקט 'ותחזינה עינינו' מפגיש את התלמידימ בכל ראש חודש עמ בית כנ ת אחר בתפילת שחרית והיכרות עמ קהילה נו פת בעיר. של הישי! D.N.A ה- כל מה שאדם גדל העולם גדל איתו. בה הוא היכרות ויח אישי של צוות הישיבה עמ כל תלמיד ותל! מיד. שיחות אישיות של מחנכ הכיתה, מעגלי שיח וא יפת תלמידימ, יוצרימ אקלימ מיטבי והיכרות מעמיקה. פרוייקט 'מקולה הלב' הינו מפגש שבועי של ראש הישיבה והיועצת עמ קבוצת תלמידימ, שמפתח שיח רגשי שבאמצעותו התלמיד מכיר את חוזקותיו. מה מרגש אותכ בעשיה החינוכית?  "מרגש אותי בכל יומ לראות את התלמידימ נכנ ימ בשער הישיבה )הבית השני( עמ חיוכ, ליומ מלא בחוויה למידה והתקדמות. באופנ מיוחד מרגש אותי גמ לראות עשרות תלמידימ מכל הגילאימ משחקימ בהפ קות במ! שחק פרי בי )צלחת מעופפת(. אחת לכמה שבועות מרגש אותי לראות את הישיבה שוקקת חיימ בשעות הערב, בפ! עילות חברתית כיתתית וישיבתית". מה החלומ שלכ?  "החלומ שלי כמחנכ וכראש ישיבה: לזכות ולראות את הבוגר עומד תחת החופה, ומקימ בית נאמנ מתוכ אהבה, אחוה, שלומ ורעות עמ בחירת ליבו. כמי שמלווה בוג! רימ רבימ, המבט לתלמידימ המתבגרימ )בכל הגילאימ( הוא כאל אנשימ בעלי כישורימ ויכולות להנהיג את עצממ, את משפחותיהמ ואת עממ, בעוד ימימ ושנימ אחדות. לראות תלמידימ לוקחימ אחריות על הלמידה שלהמ ועל פרוייקטימ ישיבתיימ, זה חלומ שמתגשמ ואינו מובנ מאליו". מדוע דווקא לוד?  "הישיבה בלוד מהווה מודל ייחודי ומרגש לבניינ האישיות מתוכ צמיחה, הכרות ושיח בינ כל תלמיד ותלמיד. תלמידימ מכירימ זה את זה בצורה טובה יותר בשלב התיכונ, והיכרות זו מגבשת תפי ה בוגרת יותר של המתבגר הדתי לאומי. הנוער המתגורר בעיר לוד הוא ערכי ואידאלי ט - הוא מבינ שאמ לא נשקיע בזהות היהודית והאמונית שלנו, זכותנו על העיר ועל הארצ לא תהיה ברורה כלל וכלל". איכ מתקיימ בית מדרש לנוער בשעות הערב בתוכ  הישיבה? "הישיבה ב"ה, שוקקת חיימ מ ביב לשעונ. תלמידימ רבימ מגיעימ ללמוד ולשחק בשעות הערב מתוכ רצונ לה! תחבר לתורה גדולה. בערב לישיבה וללמוד בחברותות עמ שמי! 18 לחזור בשעה ני טימ ושביעי טימ, זו התגשמות של פיתוח מנהיגות תורנית וחניכה של אח בוגר כמודל ודגמ לשילוב נכונ ואמיתי". מה ההזדמנות בישיבה עירונית ללא פנימיה?  15 "ההזדמנות הגדולה ביותר היא דווקא הבית. נער בנ שעוזב את הבית מפ יד את הקשר היומיומי עמ ההורימ, ובתהליכ המאתגר של גיל הנעורימ הוא אמנמ מרוויח פחות חיכוכימ, אכ מפ פ את החומ, האהבה וההתפתחות בבית. את הבית הוא יעזוב בלאו הכי במ גרות ההמשכ בישיבה גבוהה ה דר או מכינה. חיי החברה שבעיר וב ניפ קרובימ וההשפעה של הנער היא גדולה. מי שבוחר ללמוד בישיבה עירונית מרוויח פעילות חב! רתית ענפה, מרוויח ובוחר בתהליכ למידה עקבי בלא לפ! • וח על המשפחתיות והבית". ראש הישיבה: הרב פנחס בן יאיר ,(44) הרב פנחס בן יאיר , תושב פתח 8- נשוי ואב ל תקווה, בוגר ישיבת ההסדר 'אור עציון' ומוסמך לרבנות ישיבת חמ"ד צביה אלישיב לוד

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==