שביעי

33 | 12.01.18 | כ"ה טבת תשע"ח | 289 גיליון שביעי מראש ההר 073-22-11-552 למסירת שמות לתפילה בהר ולתרומות: טלפון | ירושלים 57104 ת.ד המדור בחסות ישיבת הר הבית ……… www.temple-mount.co.il ישיבת הר הבית Yeshivat har habait הרב צפניה דרורי • מברכים על הגשמים בהר הבית שנים 23 והרב שעולה להר כבר • חולק על הרב צבי טאו הר הבית שלי שו"ת הר הבית הרב הלל בן שלמה לפני עשרים ושלוש שנה עליתי להר הבית בפעם הראשונה. העליה להר הבית באותו הזמן היתה דבר חריג ביותר. המשטרה לא אפשרה לעלות ליותר משני יהודים ביחד, אבל לא היה כל כך תור. בתור בחור צעיר, ידעתי שאני עושה משהו, שרבנים שאני מכיר, מסתייגים ממנו מאוד. אבל ידעתי, שאני נכנס כאן לעולם חדש. העולם המופלא של הר הבית והמקדש. התחלתי ללמוד ולהעמיק, להדריך וללמד, לחקור ולהפיץ את התורה הנפלאה המקושרת למקום הקודש. הייתי שותף להקמת ישיבת בית הבחירה, שעם הזמן הפכה למכון המחקר של מכון המקדש, שם עבדתי כעשר שנים בכתיבת ספרים ועבודות רבות. השתדלתי ללמוד דברים נוספים ולראות איך כולם מתקשרים למקדש, ולמדתי והצלחתי בכל הבחינות הנדרשות לרבנות ולרבנות עיר, ואף התחלתי בלימודי דיינות. ניתן לקרוא לא מעט דברים שכתבתי באתר שלי 'התורה והמקדש'. לפי קצת למעלה מחצי שנה הקמתי את איגוד הרבנים למען הר הבית והמקדש, רבנים הדנים יחד בנושאי 45- בו חברים כ העליה להר הבית למעשה. בחודש האחרון פתחתי תכנית חדשה – 'דורשי המקדש', שמטרתה לגרום למהפכה בכל המחקר בנושא הר הבית והמקדש. מנויי התכנית מקבלים בכל חודש מערך שלם, הכולל חוברת מקורות, חוברת בירורים הלכתיים, מדריך מעשי וגם סרטוני הסבר –ובכל חודש מתבאר היטב נושא חדש הנוגע לעליה להר הבית. ב"ה המצב כיום השתנה לגמרי. התודעה לנושא המקדש השתנתה פלאים. עשרות רבנים ותלמידי חכמים לומדים לעומק את תורת הבית. מה דעת הרב על העליה שאלה: להר הבית כיום? תשובת הרב צפניה דרורי, רבה של קרית שמונה וראש הישיבה: הרב צבי טאו כתב חוברת ובה כתב כי העליה להר הבית אינה לרוח חכמים, שהרי אין להיכנס לשטח המקדש ללא צורך ואף לכהן טהור שאין לו עבודה אסור להיכנס. מכאן הוא מסיק שהריחוק מהמקדש מקרב את האדם יותר מאשר הביקור התדיר בו. לדעתי אין להביא ראיה מדין זה בהקשר לעליה להר הבית לשטח עזרת הלויים, שם הכניסה מותרת לכל מי שטבל לקריו. בשטח המדובר אין מגבלת עליה וכתוב במפורש שכל המרבה לעלות זוכה במורא מקדש. מנהג ארץ ישראל הוא לעלות, כמו 1860 שכותב חסיד ברסלב מצפת בשנת שהיו עולים הוא וחבריו למקום המותר, עד שהערבים ביזו אותם ומנעו מהם להתפלל ולכן הפסיקו לעלות. אין שום מקור שבו נאסר לעלות לעזרת הלויים. אזהרות על העליה להר נאמרו רק כדי למנוע מעמי הארץ להיכנס למקום המקדש עצמו ולא לעזרת הלויים... עליה להר הבית הינה חיונית ממש בימינו, כי בימים אלו עם ישראל מתרחק מהמקום ולא מבין את קדושתו. תפקידנו הוא לגלות לעם ישראל ולכל העולם כי המקום קדוש לישראל, ובתוך כך למנוע מהמוסלמים לפגוע בקדושתו או לחילופין ליחסו כקדוש למוסלמים והנוצרים. 'מורא מקדש' מחייב לפרסם את מעלת המקום ולהתרומם בשפע קדושתו, המשפיע על העולים מורא מקדש ולהט אמונה שאינו פוסק". מתוך קש"רים, עלון ישיבת קרית שמונה לשליחת שאלות עבור שו"ת הר הבית: y.arabiet@gmail.com עצומה: תמיכה בבני עקיבא החלטת ועידת ההנהגה של בני-עקיבא, לק! בוע 'יומ דרישת המקדש' שבו ישתתפו החני! כימ בתפילה ופעילות לבניינ המקדש שתכלול גמ עליה להר הבית למי שרבותיהמ מעודדימ זאת, מכה גלימ. מתנגדי בנינ המקדש החלו בהחתמה על עצומה לביטול ההחלטה. בתגו! בה פתחו חניכימ ובוגרימ עצומה נגדית, כדי להביע תמיכה בהחלטה. להצטרפות ולחתימה . https://goo.gl/4L7sHK היכ נ ו לקישור: מודים על הגשם יהודימ רבימ עלו להר הבית בימי הגשמימ להודות למי ששיכנ שמו במקומ הקדוש הזה על גשמי הברכה. תלמידי ישיבת הר הבית שמקפידימ לעלות בכל מזג אויר אפ הזכירו את פ וקי שלמה המלכ: "בְּהֵעָצֵר שָמַיִמ וְלֹא- יִהְיֶה מָטָר כִּי יֶחֶטְאוּ לָכְ, ...וְהִתְפַּלְלוּ אֶל הַמָּקוֹמ הַזֶּה...וּמֵחַטָּאתָמ יְשוּבוּנ כִּי תַעַנֵמ. וְאַתָּה תִּשְמַע הַשָּמַיִמ, ...ו ְָלַחְתָּ לְחַטַּאת עַבָדֶיכָ וְעַמְּכָ יִשְ! רָאֵל..." )מלכימ א, ח, לה-לו(. הר הבית בשבתות שוחרי המקדש הגיעו גמ בשבת האחרונה לשער הכני ה להר הבית, למרות מזג האויר החורפי, בנ יונ לעלות אליו. דורשי השבת הודיעו כי יבואו בכל שבת ובכל מזג אויר. העולימ שנתקלו גמ השבת באי ור כני ה ליהודימ, ערכו תפילת מו פ בשער השלשלת ולאחריה ה בו במקומ לקידוש. השר אורי אריאל פנה אל מפכ"ל המשטרה בקריאה לתקנ את העוול הנמשכ כבר למעלה שנה, עד 30- שנה. השר הזכיר למפכ"ל שהר הבית היה פתוח ליהודימ בשבתות יותר מ 15- מ שנימ, שלאחריהמ נפתח מחדש תוכ 3- עלייתו של שרונ להר הבית. אז ההר נ גר ליהודימ ל כוונה להחזיר את הפתיחה גמ בשבתות, דבר שלא נעשה עד כה.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==