שביעי

35 | 26.01.18 | י' שבט תשע"ח | 291 גיליון שביעי ה יק שמאז ה פ ) באית צ דמ נה ק כי מ נ רצינ ו ה להי גר(, והנער השובב מ ג ת אלי ט. א די ואי אי אחר ור בח ל עשה גולני, רב עו ב תו הצבאי עשה שירו ו וא ב ת חזר לחווה. יו בתות החופש בש ו ק הח חוצ מאהבת , ל האמת ע נודה ר לחזו ובה ט בה י עוד ו אות היתה ל ל ה. י כ ימ רא קו ו יבה הז שמ. ל דווקא ל היהודי ביישוב גדלה ( 23) כה י ת איננה או ונה שחקל שכ בחברונ, יינ, אביה עד ת. ו כזיו המר מ גולותיה כל ככ באהבת האדמה, עד חדור יה ה הג כדי נ טו הב ת כב בש ר ופ יה ח שה . רח לו פ פי נ או א קט עצ זה לשתול אי ל האב ש מש הפוטנציאל הלא ממו בת. ה פכ להיות משימת חייה של ה ה על מ נת באולפ ימ אחרי הלימוד ווה בח אריאל ל לבונה, היא הצטרפה שמ המ חיזקו את הקשר , עומר של מ. וד בר ק כ ביניהמ ר שנוצ די צבא הגיעה גמ החתונה, כ תוכ ה צנה ת על טהר א מ הי ג - כ לא ואי מת לת כעג ור פ טרקט כ קלאית. הח ובאלות של פה, כחו שלו עגלה נות, ה יאל אר עד ש . שימשו כמחיצה ר חצי יר שב ה יא צפ במ מ גרו ה רר תח הש בא, תומ הצ עמ רונ. מיד חב דרומ הר . לחיימ של היציאה בטות הגיעה ההתל ת, רק מ שחקלאו שניה ל , ברור מר לו כ לה היכנ. שא ה ה וצ ני ר שא יתה ה לי ש המחשבה " כ דר א ל - דע וש י רכ ול ע להתמקצ מ קלאי נ של ח יו א מני אל הפקולטה, רה. הבחי אל את רי יר א ב יקימ", מ ות ת לנו ל לת כו שי ק חו ר ומ מק זה רנ פא " עצומ ידע שמ ויש השקט שלנו, את פ ומ הפל תח ב במשכ שנימ בר שנצ ולה בה כ ער וה ארנ פ עמ זאת, ימ". ל גדול. ד מאו ימימ ממשבר מ ות ו בא בל ה פ. הרב וצ ה ימ פלפל ה ול "שוק גיד ו מד ל חו"ל ב ות מדינ , הצטרפו מ לי גד מ לא שה נע ק ע וה נו, ת של את השיטו שות לע ו יל התח ימ נש מ פיק. א י וח רו כלית, כל לקמ קר ח ד, צ ה דברימ מ ה נ מדינה נכ ה שבר. קלע למ נ הענפ ו ע ל ימ ה חקלא רב לה ה ועזר , לעניינ י לג ימ או אחר ומימ בה לתח ת ה שו ו חנ אנ , של דבר ופו ב . ימ אחר דולימ מ ימ של המגדלי וז האח 40- נשארנו מ פל". פל תחומ ה רו ב שנשא ב" וש מ ה ם מ י צא ו י לא " נגליק הצעירה הדרימה רי משפחת ג נ וו בקרא ייה ה את ח יל , והתח רנ פא ל ה, בנו לעצממ הש שנ ר כעבו . טנ ק ל שככ לי גו מונ הל או - ' רט יו ימ ' ני ורי ונת מג שכ גשתמ ב לא פ ה רא הנ נו אוהלימ ב קור, המונגולימ במ " כמ. חזקות, ות מקור י נו ב הוא ה. כאל ש לנו בידוד י ה, צי מודרניז ו לו עשינ גלל ב עיקר כזה ב הל ו או רצינ מל. חש ו דש. מח ניתנ להרכבה ו תפרק מ שהוא בל פה מה שאפשר, לק א המחשבה הי מ קו ל למ האוה עמ שיכ הלאה המ ול ." נו חווה משל חדש ול נ? אר בפ מ החיי מ אי נר איכ אז כ כ כל ו לנ א וצ לא י ש היא מת "הא ת י כה, "יש מר , או ב" וש המ מ את לצ . אה מ, מרפ ילדי נ ג מכולת, נ ו כא לנ לנו ש ד הבית, גמ י לי ה היא וד העב ר יפהפה מט ר ומדב לי טיול נ מ לו כא ד, אז מיוח ו שה מ מהבית. אמ צריכ ה". מפ שעה רק אילת היא 10 0 כ- ת רו אגב, מתגור , רנ פא ב משק ה חת מהנ מחזיק א כל ש ת, חו שפ מ ה אל פחות ה מש ה 100 נגד כ שלה. מ , ימ נד יל תא 1, 000 מושב גמ ב יש י וחקימ בנ די", צ רה על כל יהו עש " , ימ נ מאוד נינוח אר "האנשימ בפ . הזוג פ מו י , המרכז" שונה מ פה בקצב ל הכ ד מ, כל אח אי אנ חקל למ כ "כו ל, יא אר ה אחרת, יר אוו צר יו ה ז ו. של נונ ג ב ." ג שונה ו מ ימ אלה אנש חוברימ לא מ שמאוד ימ נש כא ה בימ שהחיבור הז וש ח תמ א ה, דמ תרח שה , שלא שמ העמ ב ר לרו ח מהאדמה? נו ק לכו נ נכו בת שזה וש ח ני "א : י כה מ ול כ . לא ובימ לאדמה קר למ להיות אימ, העולמ צריכ קל היות ח ימ ל חייב אדמ, כל אבל ימ. דבר מעוד מ יי תק לה העי וק שלו, מ לא תחו זה גמ אמ ש הרגי ול ה ת האדמ א ות לחי צריכ ו מגיע ל ור שהכל ד ומ ל הי . גד תה או ר צ, וזה קשו התאמ א הו בלי ש לצלחת ודע י אדמ לא כש מה. אד מה ניתוק ל כ ות צרי ותקו לות פי מ ות כמה מאמצי ז א ת, לצלח ע שעגבניה תגי יל בשב ל קלות והכ ב ל הולכ שהכ שב חו הוא ר וב מ שע אד הוא י לא חק . ע לו גי מ לעצמו. האדמה יב מקש מ, ליכי תה ל ע כל ת מ תה א ו. לנ ש הנשמה יא ה י ינ תהל ומב ומח, שצ ח פר עצ או על " דילה . כימ של צמיחה וג הות, זו במ , אי חקל : "להיות אל ארי ע צו במק אי קל ח אפשר להיות . זכות מ בי שמה, יש חקלאימ ר בנ ולא חקלאי ק ח ת. קלאו ח הייטק של י שהמ אנש ותר. ב ופ י וד ע ל זה ישרא ארצ ב לאי השאלה לאנ אתה ל ע זה גמ משליכ "הכל פה בקצב שונה מהמרכז. אנשים באים פה ויושבים, אריאל: המדבר משרה עליהם רוח מיוחדת, ואנחנו מדברים בלילות על כל מיני נושאים. לא נעים לי לומר, אבל הרבה פעמים אני רואה אותם יוצאים עם ברק בעיניים"

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==