שביעי

26.01.18 | י' שבט תשע"ח | 291 גיליון שביעי | 40 ט י פה ברשת שנימ ובאה לתת מענה תורני 19 אולפנת חמ"ד צביה רבבה קיימת תלמידות 500 - ומשפחתי לבנות השומרונ. באולפנה למעלה מ מכיתה ז' ועד י"ב הגדלות באווירה משפחתית וחמה, בקשר מיוחד הנרקמ בינ השכבות השונות ובחיבור המיוחד שבינ הצוות לבנות. המבנה הלימודי נותנ מענה מאתגר ומפרה בתוכ המקצועות השונימ. התלמידות מגיעות להישגימ גבוהימ בבחינות הבגרות ומשתלבות בתחומי העשיה בחברה הישראלית. מגמות לימוד: פיזיקה, ביולוגיה, 5 באולפנה קיימות מגמות. ארצ ישראל, פ יכולוגיה ותקשורת. לצד המגמה הראשית, כל בת ניגשת למגמה טכנולוגית בעיצוב גרפי או בצילומ. מגמות אלו פותחות בפני התלמידות את תחומי הדעת השונימ ומאפשרות לכל אחת למצוא את התחומ הקרוב לליבה. באולפנה קיימת תכנית חברתית-ערכית הנועדה ל ייע לבת לבנות עולמ של ערכימ, לצד ההזדמנות לחוות באופנ בלתי פורמלי חוויות חברתיות רבות. האולפנה חרטה על דגלה שלושה אתגרים חשובים: - אנחנו מאמינימ כי בדור הגאולה עלינו לחנך לתורת חיים לחזק ולהרבות את המגע הקיימ בינ התורה לבינ חיי המעשה. לשמ ככ קיימת באולפנה עשיה מרובה בחיבור לנעימות התורה בלימוד ובמעשה. הדמויות התורניות של אנשי הצוות, המחנכות והמורות משמשות דוגמא ומופת בחיי התורה. הלימוד המוגבר של מקצועות הקודש חושפ להיקפ משמעותי בלימוד התורה, לצד תכניות הבחירה המ ייעות לבנות קומה רוחנית נו פת באהבת התורה וביראת השמימ של כל אחת. - אנחנו מאמינימ כי החיבור עמ חלקי עם הפנים לכלל ישראל העמ השונימ וההתנדבות והח ד, מהווימ נדבכ המשמעותי בבנית הזהות של כל אחת. לשמ ככ ישנה תכנית התנדבותית וקשר רציפ עמ מקומות אלו. הידיעה כי כל אחת מכשירה את עצמה למשימת השליחות בעמ ישראל, נעשית במ גרת פעילות חברתית ענפה ובמבנה של נושאימ לפי שכבות. - אנחנו מאמינימ כי יכולותיה של כל בת יכולימ העצמה אישית לבוא לידי ביטוי בינ כותלי האולפנה בדרכימ שונות ומגוונות. לפני שנה וחצי הוקמ מרכז 'עלמא' - מרכז להעצמה באומנות. במרכז זה חוות הבנות הזדמנות להעצימ את הכישרונ והיכולת בקבוצות קטנות במהלכ יומ הלימודימ. השיח האישי והקבוצתי פותח את הלב ומגלה את הכוחות החבויימ, על ידי ציור, פי ול, דרמה, מחול ועוד. מהו היתרונ עבור בנות השומרונ ללמוד באולפנה?  "ללמוד קרוב ולהגיע רחוק: לימודית ותורנית ברמה גבוהה, ללא צורכ לצאת מהבית למו ד פנימייתי. אנחנו בורימ, כי הקשר העמוק עמ הבית בגיל הנעורימ מא פשר חיבור עמ ערכי הבית וערכי האולפנה. אנו קוראימ לזה: 'ללמוד קרוב להגיע רחוק'". מה הופכ את האולפנה שלכמ לאולפנה תורנית?  "שימת התורה במרכז. החיבור לתורה לא מ תכמ רק בשיעורי המערכת, אנו מקיימימ תכניות בחירה המאפ שרות לתלמידות 'ללמוד ממקומ שליבנ חפצ'. החל מלי מוד לפני התפילה, הרמב"מ היומי, תכנית בית המדרש המתקיימ בכל שבועיימ לאחר שעות הלימודימ ומפג שי לימוד עמ אנשי צוות, ועד מדרשה לבנות י"ב בתוכ האולפנה ושיעורי העמקה בפרשת השבוע לבנות י"א. אנו רואימ כי ככל שהתלמידה נפגשת עמ עוצמת התורה בעומק וברוחב, ככ היא בונה את הזהות הדתית שלה בצורה נכונה וי ודית יותר". כיצד מתקיימ קשר בהפרשי הגילימ שבינ ז' לי"ב?  "האולפנה פועלת כמו ד שש שנתי המאמינ בחיבור בינ החטיבה לתיכונ. אנו מאמינימ כי המענה המותאמ לגיל חט"ב, יחד עמ חיבורימ וקשר עמ בנות התיכונ, מייצר אווירה משפחתית ובונה חוויות ושותפויות התור מות לכל הגילאימ. מנהלת חטיבת הביניימ )ז'-ח'(, שגית גינזבורג, מובילה את צוות החטיבה ומתאימה את התכנימ הלימודיימ, התורניימ והערכיימ לגיל זה. בכיתות ז' אנו מתמקדימ בנושא השנתי 'מ ע אל עצמי', ובכיתות ח' - בנושא שנתי הנקרא 'נשימ גדולות', הנלמד בשיעור שבועי במהלכו לומדות התלמידות להכיר דמויות של נשימ גדולות בעמ ישראל. עד כמה הבנות מרגישות מחוברות ללימודי התיכונ  שבאולפנה? "מנהלת התיכונ, נורית דוידוביצ', עמלה רבות לחבר את תוכנ הלימוד לעולמנ. ההשקעה הלימודית וההישגימ הגבוהימ אליהמ מגיעות התלמידות, נובעימ מצוות מק צועי וקשוב היודע להתאימ את נושאי הלמידה ליכולת הבת. אנו מאמינימ כי מגוונ האפשרויות ומקורות הידע העומדימ בפני הבת בדור זה, תובעימ מאיתנו להעמיק ולקרב את החומר הלימודי לעולמה של הבת. צוות של מחנכות ומורות הרואה בכל אחת משימה חינוכית ולא מוותר על אפ אחת, שתביא את יכולותיה הלימודיות • בשנימ אלו לידי ביטוי". ראש המוסד: הרב שמואל וייס ( נשוי 44) הרב שמואל וייס , תושב טל מנשה, בוגר 8- ואב ל ישיבת 'אור עציון' ומוסמך לרבנות. שניםבראשאולפנת 6- מכהן כ חמ"ד צביה רבבה. אולפנת חמ"ד צביה רבבה

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==