שביעי

09.02.18 | כ"ד שבט תשע"ח | 293 גיליון שביעי | 40 ט י פה ברשת אהבה ואמונה אולפנת חמ"ד צביה לוד היא בית חינוכ שש שנתי לתלמידות לוד והאזור, החפצות בחינוכ תורני ובלימודי תיכונ ברמה גבוהה. באולפנא תלמידות והיא גדלה משנה לשנה. האולפנא שואפת לגדל 370 לומדות את הבנות לבניינ אישי של מידות, אמונה בה' וקיומ מצוות, וכנ להישגימ לימודיימ ברמת מצויינות. האולפנא היא בית חמ בו קיימת אוירה משפחתית, אוזנ קשבת וקשר אישי בינ התלמידות וביננ לבינ הצוות. כמו במשפחה לכל בת יש חלק, תפקיד ומקומ. רואים אותך באולפנא ישנה שימת דגש על הפרט: אנו רואימ לנגד עינינו מטרה מרכזית לראות כל תלמידה על כוחותיה, כישוריה, רצונותיה וצרכיה ומשתדלימ לנתב ול ייע לבנות להביא לידי ביטוי באופנ מק ימלי את הכישורימ והיכולות האישיימ. העצמה אישית במ גרות שונות, תורמת לחיזוק הביטחונ העצמי ובניית זהות אישית חזקה ויציבה שמ ביאה להישגימ לימודיימ וערכיימ כאחד. אחריות ציבורית באולפנא ישנה שימת דגש על הכלל: התנדבות ומיזמימ של אח ריות קהילתית, הכוונ לשרות לאומי משמעותי ומפגש עמ דמויות ו יפורי חיימ מביאימ את הבנות למעורבות וחיבור לקהילת האולפ נא, לתושבי העיר ולעמ ישראל. מצויינות לימודית מתוכ רצונ למצות כישורימ ויכולות אישיות האולפנא מעודדת את הבנות להצטיינות לימודית. לשמחתנו לעמל יש פירות מבורכימ המ זכאות לבגרות, ובהמ אחוז גבוה ההולכ ועולה של 100%- תבטאימ ב תעודות בגרות איכותיות. המגמות הקיימות כיומ הנ: מדעי החברה, לימודי א"י, פיזיקה, ביולוגיה ומחשבימ. עולם חברתי-ערכי תכנית הבנויה מ'מ ורות' ופעילות משתנה, מעשירה, מגוונת ומ עמיקה את התכנימ החינוכיימ בדגש על מעורבות תלמידות בעשיה, יוצרת אוירה שמחה וחוויות משמעותיות. פסיפס אנושי מגוון ומעצים האולפנא היא בית חינוכ אזורי, וככזו אוצרת בתוכה פ יפ אנושי מגוונ ומעצימ. כל תלמידה מביאה איתה עולמ ייחודי. היחד מעצימ את הצמיחה וההתפתחות האישית והחברתית. מה מרגש אותכ בעשיה החינוכית?  "המרגש ביותר עבורי הוא לראות תלמידות שעשו כברת דרכ משמעותית. התקדמו תורנית, לימודית, ערכית או עשו שינוי חברתי, הנ מקור שמחה גדולה עבורי. לאורכ שנות החינוכ באולפנא אנחנו זוכימ לראות תהליכי שינוי ועומק. זה משמח מאוד!". מה מביא בנות מחוצ ללוד ללמוד באולפנא?  "האולפנא הוקמה עבור בנות לוד והנ מהוות רוב באולפנא. אנו שמחימ באמונ שהציבור הדתי בלוד על גווניו נותנ במו ד. בשנימ האחרונות ישנו ביקוש מצד תלמידות מחוצ לעיר לבוא ולהצטרפ למשפחת האולפנא. אני חושבת שה יבה המרכזית היא העצמת הבנות. אנו רואימ לנו מטרה מרכזית ושליחות חינוכית ל ייע לככ שהבנות יהיו מחוברות לכוחות שהקב"ה חננ אותנ, יהיו מודעות להמ ויאהבו את עצמנ. אנו מאמינימ שמתוכ ככ הנ יצאו לעולמ מחוזקות ומשפיעות". מה מאפשר צמיחה תורנית?  "קודמ כל הצוות. הדמויות החינוכיות הנ דמויות משמ עותיות שמקיימות שיח פתוח וקרוב עמ התלמידות, מא פשרות לשאול ולברר, מביאות את עולמנ איתנ לכיתה ומכוונות לדרישה עצמית ועומק. באולפנא קיימת תכנית חינוכית שש שנתית המכילה את המ לול התורני - חינוכי שכל תלמידה עוברת במשכ שנות הלימודימ ובתוכה תכ נית נשיות יהודית. מעבר לככ, יש מ גרות בחירה והעצ מה תורנית: תכנית מא"ה בחט"ב )משנה, אמונה והלכה(, אגדות חז"ל, תכנית 'אורות פנימה', שעורי בית מדרש עמ רב האולפנא, יירות ו'מדרשת הלילה' בה תלמידות מכתות ט'-י' נשארות לישונ באולפנא בימי חמישי". איכ מגיעימ למצוינות לימודית?  "אנו מצפימ מכל תלמידה לממש את כוחותיה באופנ מיטבי. ישננ מ גרות תגבור ומצוינות: שעות פרטניות, תכנית נחשונ )תגבורימ מתוקשבימ(, אקדמיה בתיכונ )נקודות זכות אקדמיות למצטיינות(, התיכונ הווירטואלי, תכנית אל"ה להוראה מתקנת, עתודה מדעית טכנולוגית, תגבורי פיי ועוד". איכ מגשרימ על פערימ ויוצרימ את החיבור?  "באולפנא קיימת אווירת של חומ, פשטות והכלה. את זה הבנות מביאות איתנ. כל מי שנכנ בשערי האולפנא מרגיש את האווירה המיוחדת. ההיכרות עמ גנונות שונימ, מפתחת ענווה והכלה יחד עמ פתיחות מחשבתית והעצמה חברתית. השיח החינוכי העמוק יחד עמ המקומ שיש לכל תלמידה, מעצימימ, מחזקימ ומפתחימ מאוד את הבנות. בנו פ, באולפנא צוות חינוכי נדיר במ ירותו ואהבתו לת למידות לצד מקצועיות ועבודה קשה. הצוות מחובר למטרה • החינוכית הגדולה, משקיע, לומד ומתפתח". מנהלת האולפנא: חגית יוגב נשואה ואמא לשישה ילדים, תושבת דולב. מנהלת את האולפנא זו השנה התשיעית. אולפנת חמ"ד צביה לוד

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==