שביעי

16.02.18 | א' אדר תשע"ח | 294 גיליון שביעי | 38 ט י פה ברשת הרעיון: תכנית להקניית י ודות האמונה בגילאימ הצעירימ הכוללת שני פרי לימוד ומדריכ למורה. המיועד לכיתות ה' )אכ בהחלט מתאימ גמ 1 אמונה בנעמ פר האמונה במציאות ה', נשמה, בחירה לכיתות ו'( עו ק בנושאימ: )ל פר אישור ממשרד החינוכ(. חופשית והשגחה פרטית המיועד לכיתות ו' )אכ מתאימ גמ לכיתות ז'( 2 אמונה בנעמ פר )ה פר תורה, מצוות, עמ ישראל, ארצ ישראל ותפילה עו ק בנושאימ: נמצא בתהליכי אישור(. בכל נושא שלוש יחידות המורכבות ממקורות, שאלות עיונ והבנה, ה ברימ בהירימ, אתגרימ מ וגימ שונימ וקטעי מידע מרחיבי אופקימ. דגש רב הושמ על עיצוב ה פרימ ב גנונ עדכני. המטרה: התכנית, פרי פיתוח של ארבע שנות חשיבה ועמל, נועדה לב את האמונה בקב"ה, להגביר את אהבת התורה והמצוות ולהעמיק את יראת השמיימ. מטרה נו פת היא להטמיע בתלמידימ את י ודות האמונה בבחינת 'גר א דינקותא', ולאפשר פיתוח אישיות אמונית עמוקה כבר בגילאי התיכונ. הצורך: בעולמ מורכב כשלנו, לימוד אמונה בגילאימ הצעירימ הוא צורכ חיוני. התלמידימ נחשפימ בכל עת לתרבות ולערכימ שאינמ עולימ בקנה אחד עמ אורח חיימ תורני. לפיככ, האפשרות לדחות את העי וק בשאלות הי וד באמונה לגיל מאוחר אינה קיימת יותר, ואדרבה...יפה שעה אחת קודמ. הביקוש: הרשת רואה לעצמה זכות להיות 'החלוצ לפני המחנה' והשקיעה משאבימ רבימ בפיתוח התוכנית מתוכ אחריות לכלל תלמידי החמ"ד, ומציעה תכנית זו לכל המעוניינ. לשמחתנו נרשמה התעניינות יפה בקרב בתיה" של הרשת ומחוצה לה, ובשנה זו לומדימ את התוכנית תלמידימ. 1300- כ היעד הבא: לאור החשיבות שאנו רואימ בלימוד אמונה שיטתי ומקיפ, בימימ אלו נכתב פר לימוד המיועד לכיתות ז' ובו תכנימ באמונה ביב מעגל השנה. חשיבה ראשונית התקיימה על כתיבת תכנית אמונה גמ לכיתות ח' וט'. לימוד אמונה בבתיה" הי ודיימ נעשה בכל אופנ  )כחלק מנושא אחר שנלמד בכיתה, או בעקבות אירועימ לאומיימ ואישיימ(. מהו היתרונ של ה פר 'אמונה בנעמ' על פני לימוד אמונה באופנ המצוי? "ה פר שלומית לבנונ, מחנכת באולפנת צביה אשקלונ: עו ק בעקרונות האמונה הב י יימ יותר ובונה בתלמידות בניינ של אמונה, קומה אחר קומה. בזכות התוכנית אני לא מלמדת אמונה כ'נ פח' של תוכנ לימודי אחר, אלא האמונה עומדת בפני עצמה, מה שמשדר לתלמידות עד כמה הנושא הוא מהותי וחשוב". "אנחנו כבר מאמינימ, למה צריכ ללמוד אמונה?" -  מה עונימ על שאלה כזו? , מחנכת: "כשהתחלתי ללמד את 'אמונה אפרת דחוח בנעמ', חלק מהתלמידות הביעו תמיהה כזו בדיוק, ובמהלכ הלמידה הנ הבינו עד כמה הלימוד הכרחי ובא לידי ביטוי בחיי היומ יומ שלהנ. אני מדגישה לתלמידות שהנחת הי וד של ה פר היא שכולנו מאמינימ, ועלינו מוטל לפתח ולשכלל את האמונה שלנו כמה שנוכל". מושגימ כמו האמונה במציאות ה', בחירה חופשית  והשגחה פרטית, נידונימ בהרחבה בישיבות או לכל הפחות בגילאי התיכונ הבוגרימ. האמ יתכנ ללמד מושגימ אלו בגיל כה צעיר? הרב יובל לנגזמ, מנהל ביה" נעמ "בהחלט", עונה , "התוכנית מצליחה להנגיש וגיות עמוקות בנות ברחובות וכבדות משקל בכלימ חדשניימ ורלוונטיימ. היא מפגישה את התלמידימ עמ עולמ האמונה בהקשרימ רחבימ הנוגעימ לתחומימ רבימ. ניכר שמפתחי התוכנית מכירימ את וגיות האמונה לעומקנ מחד ואת עולממ של תלמידי ביה" הי ודי מאידכ. החיבור ביניהמ הוא בשורה אמיתית!". 'שאלות באמונה' נשמעות תמיד כמו וג של חולשה,  אולי עדיפ לא לעורר שאלות ולהניח את הלימוד הזה לשלב אחר בחיימ? הרב אמנונ בריח, "איננו חוששימ משאלות", משיב , "זה שלא שואלימ את השאלות מנהל ביה" נעמ באשדוד בקול אינו אומר שלא שואלימ אותנ בלב. התכנית מאפשרת מ גרת תומכת ומכילה לכל השאלות והלבטימ, ויוצרת שיח פורה ומרעננ בכיתה הנותנ מענה עמוק ומשמעותי". ומה אומרימ התלמידימ?  "הלימוד עוזר לי להאמינ בה' בכוונה הודיה ליבנה: גדולה יותר". "כיפ ללמוד ב פר! הוא מאוייר ומושכ. אני אוריה רביעי: • מרגישה ממש את השכינה שאני לומדת אמונה". כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול... מנהלים, מורים ותלמידים אנחנו שאלנו, את התשובות ענו המלמדים או לומדים את התוכנית בשנה זו: לומדים אמונה בחמ"ד נעם צביה הרב יובל לנגזם הרב אמנון בריח

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==