שביעי

02.03.18 | ט"ו אדר תשע"ח | 296 גיליון שביעי | 38 ט י פה ברשת משרתת קהילות אולפנת חמ"ד צביה 'בית יפה' הרצליה רבות באזור השרונ, הרצליה, רעננה, כפר בא, כוכב יאיר, רמת השרונ, תלמידות בכתות ז-י"ב. 500 יישובי לב השרונ ונתניה. באולפנה יותר מ באולפנה אנו מאמינימ בייחודה של כל בת הבאה בשערינו, וזה המנחה אותנו בעבודתנו החינוכית יחד עמ הבת ומשפחתה, לגלות את האור המיוחד שבה. הכלימ להגיע למטרה רבימ ומגוונימ, וראשיתמ בצוות מ ור עמ תחושת שליחות עמוקה הכולל צוות ניהול, מחנכות, יועצות, מורימ ועובדי מנהלה, כאשר כל תלמידה זוכה ליח אישי ומענה אישי המ ייע להוציא אל הפועל את הכוחות המיוחדימ שבכל אחת. הייחודיות של האולפנה במספר תחומים: לימודימ תורניימ בהעמקה לימודים ברמה גבוהה ביותר: ובהרחבה, תכנית מקיפה של לימודי אמונה במעגלי החיימ הבנויה על פני שש שנימ, והיא הב י לעבודה החינוכית של המחנכות, ומוקדשות לה יחידות זמנ משמעותיות בכל שבוע. כהשלמה קיימימ גמ תוכניות בית מדרש, רמב"מ יומי, וימי עיונ ייחודיימ. תעודת בגרות מיטבית המביאה לידי ביטוי את יכולותיה ושאיפותיה של כל בת. עשיה חינוכית רחבה חינוך למעורבות ערכית וחברתית: המלמדת ומאפשרת לקחת אחריות במעגלי האולפנה ומחוצה לה. החינוכ לחיימ של ח ד הוא נר לרגלינו, ומתקיימ בפעילויות רבות באולפנה ובקהילות ש ביבה. יורימ ומ עות עמ דגש ערכי המחבר את התלמידות למורשת, לחברה ולארצ, ובכל אחד מהמ משולבת פעילות ח ד. מ ע לפולינ של כל שכבת י"ב המעמיק בשאלות אמונה בשעות משבר, והבנת הזכות להיות חלק מדור של גאולה. תכנית רחבה של קליטת עליה, קליטת עליה וחינוך לאחריות: עמ דגש על שילובנ המלא של העולות בכתות הלימוד ובחברה. צוות מיוחד העו ק בתרגומ ותיווכ להורימ ולתלמידות, ומ ייע באופנ פרטני להשתלבות מלאה ולהצלחה לימודית וחברתית. אנו מחנכימ את תלמידותינו לקחת אחריות ולהנהיג כל אחת בתחומ בו היא מוכשרת, בהדרכה, גרעיני התנדבות ומשצ"ימ, ובהובלה של פרויקטימ שונימ לחיבור עמ כל שבטי ישראל. באולפנה בנינו תכנית לימודימ בכל המקצועות בפרי ה הכנה לחיים: שש שנתית הכוללת את כל המיומנויות הנדרשות לדור שלנו, להכנה של התלמידות במקצועות השונימ לתעודת בגרות מיטבית. התוכנית מדגישה הרחבה והעמקה במניפת תחומימ: קודש - מחשבת ישראל ותנ"כ, מדעימ- פיזיקה כמיה וביולוגיה, מדעי החברה והרוח- עמ דגש על אומנות ומדיה, עבודות חקר בהי טוריה, ושימוש בכלי מידענות. כל זה מוביל את תלמידותינו להמשיכ ולהצליח בהמשכ דרכנ. מה משמח אותכ בעבודה החינוכית?  "בפיוט 'כל מקדש שביעי' חורז הפייטנ 'שמחמ בבנינ שלמ'. ההזדמנות להיות אחד הבנאימ בבנינ האישי ובחיבור של כל אחת לתורת ישראל ולעמ ישראל היא הי וד לשמחה בעבודת החינוכ. מורי ורבי בחינוכ הרב נריה זצ"ל, לימד אותנו שבכדי להגיע ולבנות בנינ שעתיד לשמח אותנו צריכימ אנו לחלומות גדולימ מחד, ולהתע ק ולראות את הצרכימ והפרטימ הקטנימ מאידכ, ואמ נדע לחלומ ולעשות נצליח. ואינ שמחה גדולה מלפגוש בוגרת שניכר בה שהחלומ הפכ למציאות". מה מיוחד באולפנה?  "כמה תחומימ מייחדימ את אולפנת צביה הרצליה. הראשונ שבהמ היח האישי והמשפחתי, ראיית כל תלמידה בייחודיות שלה, וכיצד ייחודיות זו היא חלק מהשלמ של הכתה, השכבה, האולפנה ומשמ לחברה כולה. השני, ראיית חלקנו בבנינ החינוכי בשנימ משמעותיות בחייה של הבת מגיל מצוות עד גיל בגרות, וראיית הרצפ השש שנתי בכל התחומימ החינוכיימ הערכיימ והלימודיימ. בניית תוכניות בהתאמ, מערכי הוראה ופעילות בראיה שש שנתית. השלישי, יחד שבטי ישראל. הבנות באות בשערינו מקהילות רבות באיזור השרונ, אשר המשותפ להנ הוא הרצונ ללמוד ולצמוח במקומ של חינוכ לאהבת ישראל, בדרכ של תורת ישראל, עמ מיצוי היכולות הלימודיות. הרביעי, ההרגשה המשפחתית. הרגשה שיש תמיד עמ מי לדבר ולשתפ בשמחה, ולשתפ בקושי ולמצוא תמיכה ומענה. וכולמ שותפימ יחדיו, תלמידות, צוות ההוראה והעובדימ". מהי דמות הבוגרת?  "אחד הדברימ הממלאימ אותנו שמחה, הוא האפשרות שלנו לראות את הבנינ שאת י ודותיו הנחנו באולפנה, ממשיכ ומתפתח בכיוונימ רבימ. אנו מחנכימ את תלמידותינו שהעיקר והזכות היא להיות מהנותנימ, כי הנתינה היא מתנה החוזרת ומעצימה את האדמ. וכל אחת, בכל תחומ של מקצוע אותו תבחר לעצמה, תזכור את אחריותה לתת ולא לקחת 'כי מה שלקחת לא שלכ הוא, מה שנתת כנ'". מה מושכ ומלהיב לאחר שנימ רבות בשדה החינוכ?  "היותנו ע וקימ בכל יומ בדברימ הפשוטימ ביותר והב י יימ ביותר, אבל המתחדשימ בכל יומ ומעמידימ בפני אתגר וצורכ ליצור דרכימ חדשות, כי אלו של אתמול כבר לא מתאימות לדור החדש המתחדש בכל שנה. על כנ, כל הזמנ עלינו ליצור ולחדש, ולהיות שותפי אמת לבורא • עולמ המחדש בטובו בכל יומ תמיד". ראש האולפנה: הרב ברוך פרייזן 24 תושב כפר הרא"ה. מזה שנים מכהן כראש האולפנה. אולפנת חמ"ד צביה הרצליה

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==