שביעי

שאנחנו מאיימימ על מישהו. ”אני יכול להגיד שמבחינת יח ימ בינ אישיימ, בתקופת הלימוד שלי במכינה דובר שתמיד צריכ לכבד כל אדמ באשר הוא, גמ אמ יש לו דעות שאני לא מ כימ איתנ. לקחתי את זה לשירות הצבאי ולחיימ. כל אדמ שעומד מולי, אני שומע ומבינ, גמ אמ אני לא מ כימ איתו". ”אני לא רדופ רטימ כשא ני אומר שמחפשימ אותנו", אומר א"ל )מיל'( שילה אדלר, מנכ"ל מועצת יש"ע ובוגר המכינה ממחזור י'. ”יש גופימ, ואנחנו יודעימ את השמות שלהמ, שמאוד מבוהלימ ופוחדימ מההצלחה של המכינה להו יפ פנ ערכי ושליחות בעשייה הציבורית, אז המ מנ ימ להכפיש את השמ שלנו בכל הזדמנות. פעמ זו אגרת של מפקד, פעמ רב שאמר משפטימ בשיעור פנימי, שייתכנ כי חלקמ לא היה צריכ להיאמר, ופעמ חיפושימ של שיעורימ באתר המכינה כדי להרכיב מהמ תמונה מעוותת של המציאות בבית המדרש. השילוב של תורה ועשייה מרתיע הרבה אנשימ". אז מכיוונ ש'מחפשימ' אתכמ,  ובגלל הגישה הפתוחה היומ לכל מקומ, צריכ להתרגל למ רימ שנש מעימ יותר לציבור חילוני? מק: ”לא נשנה את האמת מכוח הלכי רוח, בעיקר כשזה זמני ולא אמיתי. אבל נכונ, צריכ תמיד לדייק את עצמנו. הרב קלנר כתב את מילונ הראי"ה ולימד אותנו שיש לדייק בכל מילה שאומרימ. ככ בתורה, צריכ לדייק בכל מילה. אבל עיקר הבעיה . היא הפרשנות שמחפשימ לדברימ ב ופ, כשאתה מ תכל על התוצאות בשטח, ברור מאוד אלו ערכימ ופ גימ בוגרי הישיבה - מעשייה ציבו רית ועד כבוד האדמ ויח למשפחה". גואלמנ: ”ודאי שהמציאות המש תנה בחברה ובמדינה מחייבת גמ את בתי המדרש לבחונ באופנ תדיר את דרכמ החינוכית, את גנונ הלימוד ואת השימוש בביטויימ ובמ רימ שיוצאימ מפיהמ של הרבנימ בבתי המדרש. במיוחד בתקופה זו, כשה עולמ המערבי מעמיד בפני החברה אתגרימ רבימ, אפשר להתמודד מתוכ כבוד והערכה ולא מתוכ ציניות, זל זול ופגיעה. אבל חשוב לי להדגיש שהתורה וערכי המו ר והאמת אינמ צריכימ להשתנות או 'לזוז הצידה' בגלל הלכי רוח וזרמימ שמובילימ ארגונימ ואנשימ שתכליתמ היא פגי עה בערכי הקדושה, המו ר והמש פחה. "ודאי שצריכ לעבור שיעור בת קשורת, להיות רגישימ. זה יותר ה'איכ' אומרימ. איש ציבור צריכ להיזהר בלשונו, צריכ להיזהר בביטויימ, אבל לא בגלל הלכי רוח וזרמימ אנחנו צריכימ שלא לדבר. צריכ לדבר עוד ועוד, עמ מעט יותר רגישות, איכ וכלפי מי". אדלר: ”יש דברימ שלא צריכימ להיאמר. הדברימ שנאמרו אצל הרב קלנר - חלקמ לא הובנ והוא גמ הת נצל. יש משמעות למה שרב אומר, גמ ובעיקר עבור הבוגרימ בשבילמ נועד תלמידימ במו דות, 700 האתר. יש ובאתר הרבה יותר. לכנ צריכ לשקול מילימ ולחשוב על המחשבות שמב טאות את המילימ. אמ יש איזה צורכ בשיעורי בית, זו הזדמנות. לא צריכ ל גור את האתר. הדברימ ייאמ רו בקול ברור, ואולי חלק מהדברימ צריכ לומר אחרת. לפעמימ יש תל אבינעם גואלמן: ”המציאות המשתנה מחייבת גם את בתי המדרש לבחון את השימוש בביטויים ובמסרים שיוצאים מפיהם של הרבנים. צריכים להיות רגישים, אבל ערכי המוסר והאמת אינם צריכים 'לזוז הצידה' בגלל הלכי רוח" מיד שלא מחובר לאווירה או להקשר, וגמ הוא יכול להיכשל בהוצאת דברימ מהקשרמ. העיקר זה התלמידימ והבו גרימ ששומעימ, לא התקשורת". ”אליטיסטים? אנחנו?" האמ יש אמת בטענה שמכינת  עלי היא מו ד אליטי טי? וג של יירת גורה? צילום: אודי ציטיאט צילומים: אבי אוחיון - לע"מ, יח"צ בני דוד ’מחפשים' את עלי הרב סדן הרב לוינשטיין הרב קלנר 09.03.18 | כ"ב אדר תשע"ח | 297 גיליון שביעי | 40

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==