שביעי

09.03.18 | כ"ב באדר תשע"ח | 297 גיליון שביעי | 50 איתמר מרילוס ס י פ ו ר מההפטרה צילום: זולטן קלוגר, לע"מ "'שומ איש אינו יכול לייעצ ולעזור לכ, שומ איש', כתב רילקה בחיבורו מכתבימ אל משורר צעיר לפני יותר ממאה שנימ. 'יש רק אמצעי אחד, התכנ בתוכ עצמכ'". בהשראת ה פר שהשפיע על דורות של כות בימ, חיבר קולומ מק'קאנ פר מעורר השראה בזכות עצמו. פרקיו הקצרימ גדושימ עצות ופילו ופיות על כתיבה. אלה הנ עצותיו של מי שיודע מני יונו כי מורה לכתיבה "לא יכול להורות דבר אלא רק להצית את האש". ואכנ, דומה שמק'קאנ מצליח להעביר הלאה את לפיד הכתיבה. כל מי שאש הכתיבה בוערת בתוכו - צעיר או זקנ, בניצוצ או בלהבה גדולה - ילמד משהו מה פר הזה, קטנ הממדימ אכ מלא כל טוב. הטנק אסף ענברי עמ' 269 / ' הוצאת 'ידיעות ספרים גיבורים • סיפורם של חמישה גברים שכל אחד מהם בטוח שהוא האיש שהכריע את מלחמת העצמאות ההתפכחות המרה של מלחמת יום הכיפורים מסחררת את חמשת הגיבורים לחשבון נפש נוקב עצות מכתבימ אל ופר צעיר: מעשיות ופילו ופיות / קולומ מקק'אנ מאנגלית: עידית שורר עמ' 115 / הוצאת עמ עובד יכול להיות שהביקורת על ה פר 'הטנק' מתאימה לגיליונ יומ העצמאות, אבל לא יכולתי להתאפק מלשתפ אתכמ ב פר מהנה שיכול בהחלט להשתלב יפה גמ ברשימת המועמדימ ל'פר פיר' של השנה הבאה. הנה תמצית העלילה: זהו יפורמ של חמישה אנשימ שכּל אחד מהמ בטוח שהוא האיש שהכריע את מלחמת העצמאות. ההתפכחות המרה של מלחמת יומ הכיפורימ מ חררת את חמשת הגי בורימ למערבולת של חשבונ נפש נוקב. המאבק על המיתו אינו רק מאבק אישי על הכרה ותהילה, אלא מאבק על האתו : האמ זה יפור על גבורה או על עורמה? על מצוינוּת או על נ ? המשמעות שכל אחד מהמ יוצק ל יפור - וככ, לקיומו שלו - היא פעימת הרגע הנצחי בחיימ זמניימ וחולפימ. לענברי, ש פרו 'הביתה' זכה למעמד קנוני מ וימ ב פרות העברית, יש נטייה נהדרת להתמקד ב יפורימ שמתכתבימ עמ מיתו ימ מכוננימ. ב פר הנוכחי, חמישה גברימ בשנות החמישימ לחייהמ מתמו דדימ עמ תהילת העבר של הלוחמ שהצליח לעצור את הטנק ה ורי בדגניה במלחמת העצמאות. לעצירת הטנק ה ורי בדגניה א' )שה יפור על עצירתו הוא כמובנ אמיתי(, יש מקומ של כבוד בהי טוריה הצעירה של מדינת ישראל. הוא נכנ להי טוריה כ מל למעשה גבורה בקרב הגנה של מעטימ מול רבימ, ליכולת האדמ מול הפלדה ולנ חישותמ של מתיישבימ בהגנה על ביתמ. אבל איכ מתמודד אותו גיבור עמ המעשה ההרואי שלו? לא אוכל להיכנ למעבה העלילה ול בכ את הנשזר בינ הדמויות השונות, אבל נאמר כמה דברימ: להיות גיבור זה לא קל. כמו כוכבי ריאליטי שהמ גיבורימ לרגע ולאחר מכנ נשכחימ, ככ גמ גיבורי ה פר. המ זכו ' אבל כל אחד מאותמ 48 לרגעי תהילה ב גיבורימ ישראלימ חזר אל אלמוניותו. זה - פקיד בחברת ' ולל בונה' שלא מצליח להתקדמ בחברה; זה - שהפכ להיות 'חי מושניק' ואינ בו צורכ משמעותי במלחמה ' ואשתו רודה בו כאילו היה אחרונ 73 של הטירונימ, וכנ הלאה. המ הצטיינו בצבא, אבל בחייהמ האזרחיימ המ מתמודדימ בק שיימ שכל אחד מאתנו מכיר. ' היא כמובנ 73 הבחירה לעצור בשנת ' היה של ני 48 ברורה. אמ האתו של צחונ גדול ומדהימ, אז תוצאות המלחמה ' נתפ ו כהלמ מזעזע. ה פר גדוש 73 של בתובנות מעניינות וניכר שענברי שוחה בפרטימ ההי טוריימ. המחלוקות הקטנות והגדולות ביב ההווי הקיבוצי ו ביב הזי כרונ ההי טורי צצימ בכל פינה ב פר. היה אפשר לתפו את הבחירה לדלג על 'מלח מת ששת הימימ' ב פר כבחירה 'פוליטית', '73 ' ל 48 אבל קווי העלילה שנמתחימ בינ משתלבימ יפה בעלילה ולא מורגש של פר יש אג'נדה פוליטית ג ה. ענברי ניחנ ביכולת ל פר יפורימ באופנ טבעי ולא מאולצ, ולכנ חומק מנ הפיתוי ל ווג את • ה פר כ'שמאלני' וכו'. פר מופלא.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==