שביעי

16.03.18 | כ"ט באדר תשע"ח | 298 גיליון שביעי | 46 איתמר מרילוס ס י פ ו ר מההפטרה shutterstock צילום: מרגע היווצ רמ בנפחייה של אבא של שיינדלה בעיירה באירופה, היו הפמוטימ פגומימ ועקומימ. האב הנפח רצה להשליכמ, אבל נפשה של שיינדלה נקשרה בהמ ואת נרות השבת היתה מוכנה להדליק רק בהמ. השנימ עברו, שינדלה הפכה בעצמה לאימא. את הפמוטימ העניקה בירושה לביתה, רוחלה, "כדי שתלמד למצוא יופי בדברימ העקומימ". הזמנימ שהשת נו הביאו על אירופה תקופה אפלה, ויחד עמ רוחלה, שרדו הפמוטימ את השואה, עברו מאמ לבת, ופגימותמ מפארת עד היומ את הבית של נכדתה של רוחל'ה- ה ופרת נאוה מל. הפ מוטימ שעשה אביה של שיינדלה עדיינ נמצאימ בביתה של מל גמ אחרי .2017 פטירתה ב ופ הסודות של שירי מיכל פרץ / איורים: שלומי צ'רקה הוצאת 'הקיבוץ המאוחד, ספריית עמ' 128 / ' הפועלים הסודות של שירי • מה קורה כאשר ילדה מתוקה עם שתי גומות בלחיים מתמודדת עם כמה עולמות מקבילים על חיים להורים גרושים בבית דתי ובבית חילוני ועל ההתלבטות היכן לעשות את חג הפסח הפמוטימ שלנו / נאוה מל איורימ: גלעד ליקטר עמ' 32 /' הוצאת 'ידיעות פרימ שירי דרורי, ילדה מתוקה, שמנמנה ובעלת שתי גומות בלחיימ, לומדת בכיתה ה׳ וחיה בכמה עולמות מקבילימ. ה יפור מתרחש בשני בתימ: בית דתי ובית חילוני. רוב הזמנ היא גרה עמ אִמה והכלבה פטל. בחלק מהזמנ היא מבלה עמ אביה ומשפחתו החדשה, וכשהיא לא ממריאה על כנפי הדמיונ לעולמ ק ומ, מרתק ולעיתימ אפילו מ וכנ, היא מעבירה את זמנה עמ יעלי, אודליה, מיכל ויאיר, החברימ מהשכונה. ה פר אומנמ פר ילדימ, אבל הוא בהחלט עו ק בשני נושאימ שמע יקימ את עולמ המ בוגרימ הדתי בצורה ניכרת בשנימ האחרונות: 'הרצפ הדתי' וגירושימ. הווית החיימ שעולה מנ ה פר מנ ה פשוט ל פר איכ זה מרגיש? איכ נראימ חיי היומ-יומ? ועוד. כשה פר נכתב על ידי מתנחלת משבות-רחל עמ מש פחה גדולה ומאושרת, עולה השאלה האמ היא יכולה להיכנ לראש של עולמ שכזה? חג הפ ח שמוזכר ב פר הוא הזדמנות מצוינת לבחונ את שאלת האמינות של העולמ של שירי. איפה שירי תעשה את ליל ה דר? שירי שנפגשת עמ חבריה ושומעת כל מיני תשובות אפשריות איפה להעביר את ה דר. מהתשובות אפשר לראות שמדובר בעולמ רווי בלבול, כאב וגמ הומור, כדרכמ של ילדימ ומבוגרימ להתמודד עמ בעיות. אודליה אומרת לה שאינ יכוי ששירי תעשה את החג אצל אבא שלה כי הוא "לא דתי" וגמ "מי יעשה לה קידוש". יאיר מציע לעומת זאת את הפתרונ המעשי: "יש לי פת רונ מושלמ בשבילכ!" התפרצ יאיר, "תעשו איתנו את ליל ה דר וככה לא תהיו שתיכנ לבד." ומה ב ופ הוחלט אתמ בוודאי תוהימ? "אמא אמרה לי שהיא לא רוצה להתארח". מגוונ האפשרויות מעיד שהמחברת עשתה עמ עצמה תהליכ נפשי די מעמיק בשביל לה בינ את אופנ ההתנהגות של שתי משפחות, שאומנמ רוצות בטובת הילדה אבל היא מו צאת את עצמה באורח חיימ לא קל, שיש לזה פה ושמ יתרונות אבל הוא מ ובכ. להיכנ למשפחות חדשות, להתנהל עמ אחימ חור גימ, להכני לחייה בני זוג של האמ שמנ ה להתחתנ בשנית ועוד. פה ושמ עוד ניכר שהכתיבה של פרצ מעט בו רית, אבל בהחלט מדובר בהתחלה יפה ומעניינ יהיה לראות לאנ זה יתפתח בהמשכ. פרות ילדימ היא עולמ מאתגר יותר מכתיבה למבוגרימ, היא דורשת להיכנ לתוכ הראש של ילדימ ולצאת עמ שפה מתאימה. האיורימ ב פר של שלומי צ'רקה קוהרנטיימ להתפתחות • העלילה, נקיימ ויפימ. אחלה מתנה לפ ח. צליל מכוון רבי נחמן מברסלב עצות וסיפורים חדש בחנויות הספרים עיבודים חדשים ועכשוויים של חוכמת הנפש היהודית ybook.co.il

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==