שביעי

23.03.18 | ז' בניסן תשע"ח | 299 גיליון שביעי | 32 פר ו י קט השו " ת יוסף ארנפלד צילום: ששון תירם אברהם ליפשיץ ד"ר ם ִ ע שזכינו להתקבץ בארצנו אחרי אלפיים שנות גלות, ולהיות שותפים להקמת מדינת ישראל. הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל. הדמות השנתית של החמ"ד - כולנו זוכים ללמוד מהי ציונות דתית של אמת. אנו זוכים השנה ללמוד את מעלותיהם של הרב והרבנית גץ. משפחתיות, אהבה הדדית, קשר של תורה לצבא, לחינוך ולכל מישורי החיים. באמצעותם זכינו לעסוק בעליית יהודי טוניס לארץ. מסע לפולין. מההורים שלי ז"ל, שחיו בלובלין שבפולין, למדתי על האנטישמיות הגדולה והשנאה של הפולנים לעם היהודי בשואה וגם אחריה. הנסיעה לפולין היא חלק מהזיכרון והנצחת מורשת השואה. יחד עם זאת, יש אלטרנטיבות בחמ"ד, כדוגמת המסע בארץ ישראל 'משואה לתקומה'. השנה מהלך זה קיבל תנופה להיות מהלך ארצי. שבוע החמ"ד. גולת הכותרת. הזדמנות להעצים את העשייה של המורים, המחנכים והתלמידים. חשיפה של פעילות חינוכית אינסופית, עשירה, ערכית ומגוונת. חיים את חזון החמ"ד באהבה. חיה סלומון. ה' יקום דמה, סמל להמשך המאבק הציוני שלנו בארץ ישראל. מורת המאה. דוגמא ומופת לכולנו, השראה לכל מחנך/ת העובדים במסירות נפש. צר לי שלא הספקתי לפגוש אותה בחייה. פרס החינוך. אף שכל הזוכים עובדים לילות כימים ומוסרים נפשם על החינוך 'שלא על מנת לקבל פרס', ראוי לחזק פעם בשנה גם אותם. אלימות בבתי הספר. אפס סובלנות. סמארטפון. 'בידך הדבר'. מעניק לנו כמחנכים את האפשרות לחנך לבחירה נבונה ומושכלת, סדרי עדיפויות ויכולת שליטה עצמית. ועדי מורים. קהילה בונה קהילה. תשלומי הורים. מדובר במהלך שיש לו משמעויות רבות. זה לא 'זבנג וגמרנו'. על אף ש'יש תמורה בעד האגרה', ואנחנו עושים מאמצים על מנת להפחיתו. לכולנו יש אחריות שלא יהיה תלמיד אחד בחמ"ד שרוצה ומתאים ללמוד במוסד חינוכי, ולא מתקבל חלילה בגלל שהוריו אינם יכולים לעמוד בגובה שכר הלימוד. כיתה מעורבת תורנית. בעולם הטרוגני כולם צומחים יותר. חינוך מעורב\נפרד. חנוך לנער על פי דרכו. כיתה תורנית. עבודה על המידות מתוך תורה. שיעורי גמרא. חיי עולם נטע בתוכנו. יעד מרכזי ששמנו לעצמנו – אהבת תורה. במסגרות שונות בחמ"ד תלמידים לומדים תורה לשמה במקום שלבם חפץ: אלפי תלמידים לומדים רמב"ם יומי, סוגיה יומית, ועוד. דתל"שים. צריך לקיים מבצע 'שובו בנים'. מחנכי החמ"ד עסוקים רבות בהקניית עמוד שדרה תורני חזק ויציב לתלמידיו ובוגריו. נעל"ה. עבודת קודש וציונות במיטבה. בחמ"ד, מאז הקמת המדינה, קולטים תלמידים מכל קצוות העולם בכל שנה מחדש ומעצימים אותם. יש להעניק לעולים תחושת חוסן והעצמה ולתת להם את (, אב לשישה, 64) אברהם ליפשיץ מתגורר ברמת הגולן. בעבר מנהל האולפנית בטבריה ומזכ"ל בני עקיבא. בעל תואר ראשון במכון לב, תואר שלישי בבית הספר לחינוך באוניברסיטה בירושלים. תלמיד ישיבת ההסדר בהר עציון. נהל החמ"ד. ִ ראש מ על הדתה: אנחנו מזהים בחברה הישראלית השתוקקות למסורת. זה מגיע לידי ביטוי בגידול התלמידים בחמ"ד, בתחייה של עולם הפיוט ועוד נפתלי בנט. שר חינוך מצוין. מנהיג לאומי אמיתי. ההשפעה המשמעותית שלו על מערכת החינוך היא הן בגלל הרף הגבוה והמיקוד ביעדים ערכיים ולימודיים והן בגלל אישיותו הכובשת. ועדת ביטון. חיזוק לימוד הסיפור השלם של עם ישראל. כל פזורה שעם ישראל שהה בה, היא משאב תרבותי שכולנו זקוקים לדעת אותו. עדות המזרח. בעיניי, כולנו חלק מ'נס קיבוץ גלויות'. ב"ה

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==