שביעי

30.03.18 | י"ד בניסן תשע"ח | 300 גיליון שביעי | 62 ט י פה ברשת תלמידות האולפנא מגיעות מקרב הציבור התורני משבע-עש רה רשויות מקומיות באזור המרכז )מכפר שמריהו בצפונ ועד אור יהודה בדרומ(. אנו דוגלימ בחינוכ אישי וקשר משמעותי, לכנ הכי תות קטנות, וככ כל אחת מקבלת העצמה לכישרונותיה ולייחודה. בנו פ, פתיחת רק שתי כיתות בשכבה מאפשרת קשר בינ כל השכ בות באולפנה, ויוצרת אווירה חמה ומשפחתית. יועצת קבועה מלווה באופנ רציפ את התלמידה לאורכ כל שנות לימודיה, החל מכני תה לאולפנא בכיתה ז' ועד יומה בכיתה י"ב על מנת ליצור רצפ טיפולי חינוכי. האולפנא מעודדת את היצירתיות בתוכ המ גרת הלימודית. לצד מגמות ריאליות קיימות מגמות אומנות, כגונ גרפיקה ממוחשבת ועיצוב, המפתחות את המימד היצירתי באישיותנ של הבנות. סיירת תורנית האולפנא מחנכת בדרכו ותורתו של הרב קוק זצ"ל, לעבודת ה' מתוכ חיות ושמחה. הדבר המתבטא בינ היתר בלימוד תורה לשמה - ערבי 'לעבדכ באמת', רמב"מ יומי, חבורת לימוד מ ילת ישרימ, לימוד הלכה ומשניות ועוד. מושקעת מחשבה רבה בהתאמה אישית של האידאלימ הגבוהימ לעולמ התלמידה במ ע חייה, תוכ ראיית חיי תורה והלכה כב י לצמיחה וכייעוד. סיירת לימודית האולפנה מובילה את תלמידותיה לעמל ומצוינות לימודית, והשי גיה בעשירונ העליונ במדינת ישראל. להלנ נתונימ מתוכ 'התמונה החינוכית/ - מחקר השוואתי מטעמ משרד החינוכ: .13% - בחמ"ד .42.2% - באולפנא זכאות לבגרות מצטיינת: . )מקומ ראשונ במחוז תל אביב( 7.1% - ארצי .66.1% - . ארצי 83% - בחמ"ד .100% - באולפנא זכאות לבגרות: יח"ל: 4+5 תעודת בגרות באנגלית .55% - . ארצי 77% - בחמ"ד .100% - באולפנא יח"ל: 4+5 תעודת בגרות במתמטיקה .28% - . ארצי 43% - בחמ"ד .75% - באולפנא .!0% טוהר הבחינות - שיעור מחברות הבגרות הפסולות באולפנא: סיירת חברתית תחומ החינוכ החברתי באולפנא הוא הדגל שלנו, מתוכ הבנה שפ עילות חברתית מאפשרת את בניינ האישיות של הבנות אל הקומה הראויה. אנו מעודדימ יוזמות עצמאיות של הבנות, ומובילימ אותנ להתנדבות, גמילות ח ד ועשייה חברתית. ראש וראשונ  לירנ צבר: "כמנהל הפדגוגי של האולפנא, בראש דר העדיפויות שלי זה להקנות לתלמידות כלימ שיתנו להנ את המקפצה הטובה ביותר לחיימ. אנחנו מחנכימ לעמל ומצוינות אכ לא מוותרימ על הקניית א טרטגיית למידה שיטתית ומ ודרת. עמ שילוב כה מוצלח, לא פלא שהישגי התלמידות שלנו במבחני הבגרות הינמ במקומ הראשונ בכל מחוז תל-אביב במשרד החינוכ". ראש קודש  הרב משה חייק: "החינוכ ליראת שמימ והחתירה לחיימ מלאימ של קודש המ לב העבודה החינוכית והתורנית שלי כרב האולפנא. אנחנו מכוונימ את התלמידות לשאופ גבוה ולא לחדול מהתקדמות רוחנית עקבית כחלק מתהליכ הצ מיחה שלהנ. התלמידות זוכות ללמוד הרבה תורה ולהעמיק גמ מחוצ לשעות השיעורימ הפורמליימ, והנ ממש בבחינת תלמידות חכמימ". הכל בראש  ורד ליזרוביצ': "כיועצת חינוכית באולפנא חשוב לי ללוות את התלמידות בתהליכ הגדילה וההתבגרות ולכוונ אותנ להכיר את עצמנ הכי טוב שאפשר. אנחנו נותנימ מקומ משמעותי לחוזקות של התלמידות ולדיבור הפנימי שלהנ כאחראיות בלעדיות על עצמנ, ומקנימ כישורי חיימ שי ייעו להנ בע"ה להבינ שהקול שבראש- הוא כל מה שיש בראש!". ראש פתוח  אפרת ברנ : "האולפנא שלנו מורכבת מתלמידות מש בע-עשרה רשויות שונות שמגיעות אלינו בגלל הרמה הג בוהה והייחודיות של המו ד. כיועצת חינוכית, אני מ ייעת לתלמידות לפתוח את עצמנ אחת לשניה וליצור תמהיל חברתי חזק ומרוממ. השיח בכיתות מקנה כישורימ חברתיימ ואישיימ המכוונימ כל אחת למצות את מרב יכולותיה". קופצ בראש  הודיה ינאי: "כרכזת חברתית באולפנא אני נפעמת לראות את הבנות שלנו קופצות בראש כל משימה, ובפרט כשזה נוגע לעשיית התנדבות וח ד. האולפנא שלנו מו בילה תוכנית התנדבות שש שנתית והעשייה למענ האחר נמצאת תדיר בשיח בינ התלמידות. התוכנית החברתית הענפה הקיימת באולפנא נבנית באופנ עצמאי בהתאמה לכל שכבה, מתוכ שאיפה כי התכנימ של כל פעילות יהיו • הנכונימ והמדויקימ ביותר למה שעובר לבנות בראש". ראש האולפנא: שרית כהנא 11 "זכיתי להקיםאתהאולפנא לפני שנים ואני עדיין מגיעה כל יום עם חדוות לימוד, בשמחה ובהתלהבות לפגוש את הצוות והבנות. האולפנא שלנו חמה, אוהבת וביתית ויש ממש קשר של משפחה בין כל באי המוסד. האולפנא מכוונת גבוה בכל התחומים, וכל אחד בה עושה את שליחותו באחריות, מסירות והגדלת ראש אמיתית. כיף להיות ראש המשפחה הזו!". ביקשתי מחברי צוות הניהול שיביעו את דעתם מה הראש של האולפנא, כי זו אולפנא המהווה ראש חץ. צועדים בראש - ראיון משותף עם צוות הניהול- כי הכל מתחיל בראש: אולפנת חמ"ד צביה בני ברק

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==