שביעי

47 | 27.04.18 | י"ב באייר תשע"ח | 303 גיליון שביעי www.sherut-leumi.co.il | 1- 800-233-133 : האגודה להתנדבות, מוקד האגודה ……… י ו צר י ם שי נ ו י , ב ו נ י ם עת י ד ללכת בשביל הלב בני נוער וסטודנטים מלווים צעירים במסגרת 'מחוייבות אישית' ומגלים עולם "ההתנדבות משמעותית ומעצבת אותנו כבני אדם" • של נתינה והשפעה תוכנית 'בשביל' של האגודה להתנד בות, הינה תוכנית ייחודית במ גרתה מת נדבימ בני נוער ו טודנטימ במגוונ מ גרות קהילתיות. ה טודנטימ ותלמידי י"ב, חונכימ ומלווימ בהתנדבות את בני הנוער לקראת ובמהלכ המחוייבות האישית שלהמ במ גרת בית ה פר, כאשר התוכנית עצמה מעניקה רובד ערכי, חברתי ומקצועי לעבודה עמ קהילות שונות, פיתוח יזמות חברתית, תרו מה קהילתית וחשיבה על פעילות ציבורית. נדב קמר, תלמיד כיתה ט' בבי" ע"ש זיו ומרק בירושלימ, המתנדב במ גרת תוכנית 'בשביל' בבית ה פר הי ודי 'דרור' בירו שלימ, יפר: "מאד רציתי להתנדב ולעזור לקהילה, גמ בלי קשר למחוייבות האישית. כשהציעו לי להתנדב ב'דרור' ישר קפצתי על הרעיונ לפני ששמעתי הצעות נו פות, בגלל שאני מאד אוהב ילדימ". גמ גל גיתאי, תלמיד כיתה י"ב בבי" ע"ש זיו ומרק בירושלימ, חונכ בתוכנית 'בשביל': "הפעמ הראשונה ששמעתי על התוכנית הזאת הייתה כשמאיה, האחראית עלינו, התקשרה אליי ו יפרה על המיזמ", הוא מתאר בחיוכ. הוא ה ביר כי אהב מאוד את הרעיונ וביקש לשמוע עליו עוד פרטימ. כשנחשפ לפעילות המלאה הוא כבר היה עמוק בפנימ: "אני חושב שמעבר לערכ של התנדבות ותרומה שיש בתוכנית, היא גמ מיוחדת ביח האישי שעליו היא בנויה. זה יח אישי שמתבטא בינ הרכז לחונכימ, בינ החונכ לתלמידימ ובינ התלמיד המתנדב לאנשימ להמ הוא תורמ. יש ליווי ותמיכה לאורכ כל הדרכ, גמ לחונכימ וגמ לתלמידימ. כחונכימ אנחנו מתכנ ימ למפגש העשרה ולמידה ויכולימ כמובנ לפנות בכל שאלה או התלבטות לרכזימ שלנו. אנחנו גמ אלה שנותנימ ליווי ותמיכה לתלמידימ כאשר עולות להמ בעיות, במ גרת המפגשימ הק בוצתיימ או האישיימ שיש לנו במהלכ השנה, ואפילו בזמנימ לא פורמליימ כמו בהפ קה או אחר הצהריימ". קמר מו יפ כי: "לדעתי תכנית 'בשביל' זו תכנית מעולה וחשובה, גמ למתנדבימ שנו תנימ מעצממ וגמ בשביל בני הנוער שמקב לימ. עצמ ההתנדבות גמ היא משמעותית ומ עצבת אותנו כבני אדמ, ומעניקה לנו תכו נות של עזרה, אחריות ונתינה. האמת היא, שלפני שההתנדבות עצמה התחילה, הייתי בטוח שיהיה לי קשה לקומ וללכת להתנדב ביומ שאמור להיות חופשי. אכ לאחר המפגש הראשונ הבנתי שזה לגמרי שווה את זה ושזה ממש מהנה". שאלנו את גיתאי איכ הוא מצליח לגעת ולהשפיע על החניכימ הצעירימ? "כמו בכל פעילות יש גמ אתגרימ. אני מתמודד לפ עמימ עמ בעיות משמעת בשיעור, כי זה שיעור קליל יותר וכייפי ואינ לי מכות של מורה. אתגר נו פ הוא בניית הקשר האישי עמ התלמידימ, כי לא תמיד עמ כולמ הכל מיד זורמ, וצריכ לעבוד על זה. אבל בשני המקרימ תמיד יש לי אל מי לפנות חשבתי לפני הפרויקט שהנוער הולך ומידרדר, אבל אני מגלה שבאמת בכל אחד מהם יש משהו מיוחד ואכפתיות למשהו או מישהו בחברה. וזה שינה את האמונה שלי בנוער שלנו כדי לפתור את הבעיות ולהתקדמ עמ הת למידימ הלאה. למעשה, הפתיע אותי שבני הנוער יותר מעורבימ ויותר רגישימ לזולת ממה שחשבתי. לפני הפרויקט חשבתי שה דור והנוער הולכ ומידרדר בכל דור, אבל אני מגלה שבאמת לכל אחד מהמ יש משהו מיוחד ואכפתיות למשהו או מישהו בחברה, וזה שינה את האמונה שלי בנוער שלנו". מה הדבר שהכי מ פק אתכמ בעשייה   הזאת? "ההתנדבות כמובנ תורמת לחברה אבל גמ למי שמתנדב", אומר קמר. "למשל, הכי מ פק ומשמעותי עבורי זה ב ופ המפגש כשהילדימ עדיינ מתלהבימ מהפעילות ולא רוצימ שהיא ת תיימ, ואז כשהיא מ תיימת המ כבר מצפימ למפגש הבא. זה גורמ שמחה לא רק להמ אלא גמ לי". גיתאי: "הדבר הכי מ פק עבורי הוא תחו שת ההצלחה שאני מקבל מהתוכנית. הרגעימ הקטנימ שהצלחתי להעביר מ ר חשוב בשיעור למשל. או כשחניכימ פונימ אליי בהתייעצות על בעיות אפילו מהחיימ האישיימ שלהמ, ככ שבאמת הפכתי עבורמ לבעל השפעה ומשמ עותי. במקרימ הללו אני באמת מרגיש שתר מתי ועניתי על המטרה של 'בשביל'". קמר מ כמ ואומר כי עבורו, הפעילות ההתנדבותית במיזמ 'בשביל' היא רק ההתח לה: "ברור לי שאמשיכ להתנדב בעוד מקו מות, ואשמור גמ להמשכ את הנתינה הזאת • מעצמי ורק ארחיב אותה יותר ויותר". "הפכתי לבעל השפעה ומשמעות". גל גיתאי

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==