שביעי

04.05.18 | י"ט באייר תשע"ח | 304 גיליון שביעי | 34 זימ מבתי הכנ ת בארצ. מי עומד מאחורי זה? אותו מיעוט שלא עובר את אחוז הח ימה. בשבת האחרונה אשתי העבירה שישה או שבעה שי עורימ לנשימ, מבלי שידעה בכלל על קיומה של השבת הזאת. היא עשתה את זה בטבעיות וללא התר ה, כמו שעשתה בשבת שלפניה וכמו שתעשה בשבת שאחריה. נשימ שמנ ות לבוא ולומר 'אנחנו כמו גברימ', הנ נשימ שמעוותות את ההעצמה. נשימ לא צריכות להיות גברימ, אלא נשימ. הבלבול הזה הוא אי ור 'לא ילבש' ברובד הכי עמוק שלו". כנ 'עינ בעינ' מיועד לרבנימ  גברימ בלבד. "בשנה הקודמת היה במקביל גמ כנ לנשימ, לא בגלל שמישהו הכריח אלא כי אנחנו מאמינימ שלנשימ יש תפקיד חשוב בקהילה. השנה בחרנו לעשות כנ רק לגברימ, אבל היו בעבר גמ כנ ימ משותפימ וגמ כנ ימ נפרדימ, שבהמ ע קנו בנושאימ רגישימ ואפילו נפיצימ, בצניעות וברגישות". "לא חרם, חס וחלילה" בוועדה המארגנת של הכנ אינ  רבנימ שמזוהימ עמ ארגונ צהר. זהו חרמ? ”לא חרמ, ח וחלילה. הרב אליהו בלומנצוויג והרב אלישע אבינר, שנ מצאימ בוועדה המארגנת, מזוהימ עמ צהר, וגמ בקרב הנרשמימ יש רבנימ שמזוהימ עמ הארגונ". כשרות  ממלכתית היא יעד או אתגר? ”אינ פק שכ שרות זה תהליכ ארוכ, לא עשייה חד פעמית. יש לנו מטרה להפוכ את מערכת הכשרות ליותר אחידה, יותר נעימה ויותר יעילה. יש מה לשפר, אבל אני חושב שהמערכ הנוכחי מביא הרבה ברכה לעולמ". מה דעתכ על ההשגחה הפרטית  של צהר? ”זה מערכ כשרות לא חוקי, שאינ לו כלימ מתאימימ להתמודד עמ מגוונ בעיות הכשרות. אמ מישהו יזייפ את התעודה שלהמ, למשל, אינ להמ שומ דרכ להילחמ בזה, כי המערכ שלהמ לא מגובה בחוק למניעת הונאה בכ שרות. לכנ אני לא רואה איכ המ מצ ליחימ לעשות תיקונ אמיתי במערכת הכשרות, תיקונ של בעיות הכשרות. אני יודע שלכל עמדה ולכל ארגונ שהמ אנטי ממ דיימ יש הילה מוש כת, אבל צריכ לומר פה את האמת: הנזק במהלכ הזה עולה על התועלת, מכיוונ שהמ מפרקימ את הממ ד ומ ערערימ אותו". יכול להיות שאתמ חוששימ  מצהר כי המ מכריחימ אתכמ לה שתנות? ”אנחנו לא צריכימ את צהר כדי להשתנות. רוב המערכות מתחד שות מעצמנ באופנ טבעי, ומערכת שלא משתנה מעצמה נדונה לכישלונ. מהיכרות אישית עמ מערכ הכשרות שלנו, אני יודע שיש אצלנו מגמות חיוביות של שינוי ושיפור. הבעיה בצהר היא שהמ מגיעימ מבחוצ, וב מקומ לבוא עמ הצעות ייעול ושכ לול, המ רוצימ להחליפ את המערכת. בכל שנה יש עוצמה אחרת, אבל הריקוד שאחרי הלימוד הוא השיא. אנחנו עורכים התוועדות המונית לתוך הלילה, שלאחריה אנחנו יוצאים לרקוד ולהתפלל ליד הציון. אז, אני מרגיש איך ’ותשאני רוח' "חווים את התורה וחיים עם רשב"י". ריקודים ו'חלאקה' בהר מירון צילומים: דוד כהן

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==