שביעי

11.05.18 | כ"ו באייר תשע"ח | 305 גיליון שביעי | 28 על רקע כ וכי כנופיות בשבוע שבו הגיע לארצ, הוא החליט להנ ציח דווקא אותו על החומה. מלחמה ושלומ, מתברר, זה נושא מ ובכ בכל זמנ ובכל מקומ. ”אחת האמניות החליטה שהיא רוצה לצייר דימוי חזותי לשלווה", מו יפה מרב. ”היא בחרה לצייר שתי נשימ עמ עיניימ עצומות, שמ מלות מבחינתה שלווה ונחת, אבל לעינ ישראלית הנ היו נתפ ות כמו נשימ שהלכו לעול מנ. הערנו וה ברנו לה, אז היא פקחה להנ את העיניימ". גמ האמנית הצרפ תייה נאלצה לערוכ שינוי בתוכניות: היא ביקשה לצייר גבר ואישה ממוצא כורדי מרחפימ זה לקראת זו, כמח ווה לרבימ מתושבי המושבימ באזור שהגיעו לארצ מכורדי טנ, אבל המ קומיימ העירו לה שלבוש האישה אינו צנוע דיו. ”ה ברנו לה שלא ככה נראו שנה", 50 היהודיות שעלו לארצ לפני מ פרת מרב, ”וב ופ הו פנו לה ביחד חצאית, כי ממילא הנשימ אז היו עוב דות בשדה ומתלבשות בהתאמ". דיאלוג עם המשפחות ”הגליל המערבי הוא הרזרבה ירו קת העד של הארצ, זה אזור שטובל בחמישימ גוונימ של ירוק", מתפייט אבנר. ”בלבנונ לא אהבו את החומה, כי היא מפריעה לקו האש שלהמ, אבל בזכותה המ כבר לא יוכלו לפגוע בחקלאימ שלנו שמעבדימ את השדות והמטעימ ש מוכימ לגבול". החומה מגנה על עוד אזורימ.  למה דווקא בשתולה ובזרעית? מרב: ”כי אלו קטעי החומה הכי רלוונטיימ. האחד ממש קרוב ליישוב, והשני נמצא ממש באזור של אירוע החטיפה שהצית את מלחמת לבנונ השנייה. אמרנו לעצמנו שלא הגיוני שנתעלמ מזה ששמ הייתה חטי פה, ששמ התחילה המלחמה. היה לנו דיאלוג עמ המשפחות השכולות והחלטנו ביחד איתנ שלא נצייר משהו פוליטי או ציור עמ אמירה בעייתית, לא שער ניצחונ ולא שער אבל, אלא משהו אחר. אחרי מחשבה החלטנו מטרימ את פרחי ארצ 20 לצייר על ישראל מכל רחבי הארצ היפה. ’פרח' ב לנג הצבאי הוא שמ קוד לפצוע, דבר מורכב ושלילי, אבל בשפה האזרחית הוא דבר מלא יופי ושמ חה. יש לנו המונ שירימ על פריחה, אבל ראיתי שכמעט תמיד הפרחימ מ מלימ עצב ושכול, ואנחנו החל טנו שבגלל ההקבלה הזו נצייר פר חימ אמיתיימ ויפימ. שאבנו השראה מהשיר ’על כל אלה' של נעמי שמר, שלא מתעלמ מהקשיימ שיש במ ציאות, אבל אומר שיש להודות על הדבש וגמ על העוקצ". אבנר: ”יש פה נקודות עניינ שנוג עות בשלל נושאימ: הי טוריה, עדות ודתות, טבע ונופ. יש פה הכל. פעמ היה נתק התיישבותי בינ חניתה ו א א, ומילאו אותו כשהקימו את היישובימ החדשימ. אני רוצה למלא את החו ר התיירותי הזה, וליצור אתר שימשוכ אנשימ ויביא אותמ לראות את כל היופי שיש פה: את העיר האבודה, את חניונ ה רנימ, את הירוק הנפלא הזה". נראה פרויקט דומה גמ מהצד  השני של החומה, שפונה ללבנונ? מרב: ”נזהרנו שלא לצייר שומ דבר שמבטא רעיונ פוליטי. מה יהיה בחומה שלהמ? אני לא יודעת. בשומ מקומ לא כולמ אוהבי מלחמה". וביומ שתיפ ק הלחימה, ואולי  גמ יהיה שלומ, החומה תתפרק? אבנר: ”אמ יהיה שלומ, נפער בחומה פתח ונהפוכ אותה לשער של ." שלומ מרב: ”אני בטוחה שהאמנימ י כימו להעתיק את החומה למקומ חדש או אפילו לצייר הכל מחדש באתר אחר. אבל כרגע זה לא רלוונטי. אינ שלומ באופק, למרות שהאמנימ הזרימ התקשו להאמינ שהשקט והשלווה מתעתעימ ויכולימ להיעלמ ברגע • אחד". ”פרח בסלנג הצבאי הוא מרב: שם קוד לפצוע, אבל בשפה האזרחית הוא דבר מלא יופי ושמחה. שאבנו השראה מהשיר ’על כל אלה' של נעמי שמר, שלא מתעלם מהקשיים שיש במציאות, אבל אומר שיש להודות על הדבש וגם על העוקץ" "מסמל את השלום". שיין תן למוזות קצת לרעום. אמני החומה הישראלים בפעולה "וגר זאב עם כבש"

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==